2009-09-04, 01:45
Medlem
Maniks avatar
Hej,

Jag förväntar mig egentligen inte att någon kan presentera en lösning på mitt problem, men bara för att stilla min nyfikenhet och dämpa min ilska gör jag ett försök!

Jag har en fittmus vid namn Logitech MX518. Den fungerar oftast precis som den ska och vore det inte för detta helvetesproblem hade jag varit helnöjd. Vad är då problemet? Jo, följande; jag har "bindat" knapp 4 (musknapp 4, den som man har vid tummen) att agera som "bakåt". När jag sätter igång datorn fungerar allting precis som det ska. "Bakåt" på musknapp 4 fungerar och allt är frid och fröjd. Men efter lite surfande så lägger den knappen av. Knappmus 4 slutar, alltså, att fungera och den verkar till synes inte heller utföra några andra uppgifter. Det jag har noterat är att problemet oftast uppkommer efter att jag sett på något videoklipp, exempelvis på youtube.

Många av er kanske tycker att detta problem är en petitess, men vi som är vana vid att enkelt kunna gå framåt och bakåt endast med hjälp av en musklick är helt beroende av denna funktion. Jag börjar seriöst bli riktigt irriterad och löser jag inte problemet snarast hamnar musen på "Recycle your stuff".

Jag har förövrigt senaste drivrutinerna till musen.

Hjälp mig.

/Manik.
Citera
2009-09-04, 01:49
Medlem
Hur gammal är musen? Är det glapp i den? Tappat den?
Citera
2009-09-04, 01:54
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikpilnikpil
Hur gammal är musen? Är det glapp i den? Tappat den?

Musen är något år gammalt. Inga glapp och har aldrig tappat den. Jag är ganska säker på att det är något slags mjukvarufel.
Citera
2009-09-04, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Musen är något år gammalt. Inga glapp och har aldrig tappat den. Jag är ganska säker på att det är något slags mjukvarufel.

byt usb port. Kolla om det funkar bättre
Citera
2009-09-04, 11:16
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikpilnikpil
byt usb port. Kolla om det funkar bättre

Testade det idag, funkade inte. Har fortfarande samma problem.
Citera
2009-09-04, 12:16
Medlem
Jag har tyvärr ingen lösning på problemet. Däremot kan jag upplysa om att precis samma sak händer för mig. Min gissning är att det är något fel med programvaran till musen. Irriterande är det, men jag har fått lära mig leva med det.

/Jonas
Citera
2009-09-04, 13:31
Medlem
Niklas_1980s avatar
Jag fick samma problem med min razor mus, jag gick bara in i något razor program som jag har för att programmera knapparna, där valde jag bara vad musknappen skulle göra, det hade på något sätt ändrats.
Citera
2010-01-08, 22:42
Medlem
Maniks avatar
Inga av tipsen har fungerat. Det jag med säkerhet vet nu är att problemet uppstår efter att jag sett på filmklipp på exempelvis youtube. Help me.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in