2003-12-28, 12:41
Medlem
safts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
du e inte onormal för du tar medicinen som gör dig normal..hmm...

Om du får cancer... skulle du ta cellgift då eller ta smällen o dö på studs? tar du alvedon då du har ont i skallen? ....

tänk...

Ärligt talat så har jag inte tagit en alvedon tablett i hela mitt liv. Tycker inte om tabletter alls.

Men men ÄlskaMig, hoppas du får svar på din fråga och att du blir mycket gladare. Älskar dig!
Citera
2003-12-28, 21:08
Medlem
WhoAmIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
Är jag jag med mediciner eller är jag ja utan mediciner?

Du är en person med medicier, och en annan utan.
Ingen av de två personligheterna är mer "verklig" och mer "på riktigt" än den andra.
Det är bara två av de många möjliga personer som du kan vara.
Citera
2003-12-28, 21:48
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Psychopatic: jag har flera gånger funderat på att lägga in mig på psyk när jag trott att jag skulle bli komplett galen. men ångrar mig fort när tanken inlåst slår mig. är livrädd för att vara inlåst. mina läkare skulle nog inte sätta mig på ECT heller då jag i min fasa för att bli inspärrad (jag inbillar mig att om jag väl hamnar på psyk kommer jag aldrig komma därifrån, trots att min logiska del av hjärnan fattar att så inte e fallet då staten varken har råd eller lust att hålla mig där i all evig framtid, men den logiska delen e mkt liten och fobin tar över...) ljuger för dem och erkänner bara tillräckligt av mina problem för att få medicinerna.

Kul att höra att ECT:n fungerat så bra!

Saft:
Citera
2003-12-29, 00:06
Bannlyst
ÄlskaMig
Har själv aldrig varit användare av ngr piller.
Men har ett barn tillsammans med en tjej som jag var i hop med i 4 år.
Hon gick på anti deprisiva medel när vi träffades. Hon blev sämre med åren o började med lugnande o så vidare.
Hon var en helt annan person med tabletter än utan. Dvs dom ggr hon måde så pass bra at hon klarde sig utan tabletter. Så hon blev en helt annan person på medecin.

I dag så är vi inte längre ett par. Hon bor på gatan o går på tjack o benzo... 2v. efter att hon testade tjack så var hon "fast" 3 månader senare så blev hon vräkt.
nu har hon skulder upp över öronen o 1:a fängels vistelsen väntar.

Kan gråta en i dag över hur vissa "medeciner" o droger förändrat henne.
Hon var trots allt underbar.

EDIT: Detta var ju inte ngt svar på din fråga utan mer ngt självömkligt...
Vet i fan.. sluta knapra piller i hop med sprit det är aldrig bra. O Älska dig själv. du kan aldrig lita på ngn annan...
Hoppas det var ngt i alla fall.
Citera
2003-12-29, 20:26
Avslutad
ÄlskaMig:

Du är absolut inte inlåst där (såvida du inte blir tvångsintagen, men då är det ju inte du själv som funderat på det). Jag får komma och gå hur jag vill. Är t.ex fortfarande inskriven, men har permission, som det heter, nu över nyår.

Men jag har erfarit, att både jag och du och troligen de flesta här är ganska normala personer. Det är skrämmande hur sjuka folk är. En tjej, lika gammal som jag, 23 år, måste man tala ett kodat språk med, eftersom personalen har placerat ut dolda mikrofoner överallt enligt henne. En annan tjej, något äldre, kan komma inrusande mitt i natten för att berätta något "viktigt", som t.ex att hon har varit o handlat under dan!
Citera
2003-12-29, 22:51
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Skinn_Smurfen
tråkigt att höra att d gick så pass dåligt för din tjej. hoppas att du och din son får d bra ändå.
obehagligt att läsa f.ö. jag tar antidepp, jag tar lugnande: benzo, jag har gått på tjack i 2 år (inte längre) + diverse andra droger och mediciner. absurt eg, jag e 20 och går på max dos antidepp, lugnande och sömnmedel. ofta därför jag får infall att sluta upp m alla mediciner hur skit jag än mår då, för när jag börjar m dem igen märker jag en skillnad, att ngt blir bättre om än långt ifrån bra.

Psychotic
jag förstår ngnstans att d inte e så att jag kommer bli inlåst för evigt men den rädslan tänk om är som sagt starkare än logiken.
jo visst e d hemskt m d unga svårt sjuka människor som sitter på psyk (har en kompis som satt på psyk i 2år pga feldiagnos, var ofta och hälsade på och tänkte schiesse här kan hon väl ändå inte bli bättre...).

OT: kan sverige bli dummare när d skär ner på psyk vård? nej.
Citera
2003-12-30, 00:40
Bannlyst
...
Citera
2004-01-06, 10:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
Psykologi eller Filosofi? Ingen aning. Moderatorer flytta bäst ni vill.

Satt och funderade på en sak i fyllan igår och tanken har inte övergett mig än. Får i perioder för mig att sluta ta mina mediciner för att jag inte vet vem jag är.

Är jag jag med mediciner eller är jag ja utan mediciner?

Ska försöka förklara, och ursäkta min totala brist på att uttrycka mig som folk.
Mina mediciner (antidepressiva och lugnande) förändrar iofs inte min personlighet eller hur jag resonerar kring saker och ting men påverkar ju trots allt mig. Utan: ett vrak som bryter ihop för minsta lilla och börjar gråta för ingenting. Med: något så när stabil med enstaka sammanbrott. Visst borde jag ta dem men jag kan inte låta bli att tänka att jag eg borde vara som jag är utan dem. Att det eg är jag. Fler som resonerar så här?

Vet inte ens om jag fick fram vad jag ville säga...

Det är inte fråga om personligheter utan om att må så bra som möjligt.
Visst människor är mer eller mindre känsliga men att vara naturligt överkänslig kommer bara att skada dig själv i dagens stenhårda klimat.

Psychopatic; Personligen har jag träffat normala personer som betett sig som muppar men som funnit det helt normalt att smyga på folk och titta in genom deras fönster för att dom är normala.
Tillfälliga symtom är dock tillfälliga och lika naturliga som en inflammerad blindtarm men hur fan botar man allmänheten kronikern?
Citera
2004-01-09, 01:26
Medlem
Tussans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonar
Jag tycker såhär: Du var dig själv innan du började få dina sammanbrott och depressioner eller hur? Sen när du började få dessa, dvs du fick brist på lyckoämnet serotonin, så blev du ju delvis en annan person.
Syftet med de medicinerna du tar nu är ju att höja dig ur detta, alltså är du dig själv igen, fast på konstlad väg.
Därför tycker jag inte du ska se medicinerna som nåt konstigt, det är ju inte medicineras ämnen som åker direkt upp i hjärnan och förändrar dig, utan medicinerna gör att kroppen tillverkar de ämnen som saknas eller det är brist på hos t ex deprimerade personer.

H e l t riktigt!!
Precis så fungerar det....har läst en del neuropsykologi och ovanstående är fullständigt korrekt, det är precis så det går till i kroppen på dig.Precis som att om du amputerar ett ben så kan du få protes...ah-dåli liknelse men du kanske hajar!
Sedan akn det ju också vara så att du har dessa tankar pga att du inte känner dig 100 i dig själv, ja, att du har en svag jaguppfattning, en identitetskris el.likn.
Så dina tankar har kanske inte alls m medecineringen att göra,utan med din egen osäkerhet över vem du är öht.....har du sett det så??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in