Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Haft en jävla vecka med 4 dödsfall inom kretsen "släkt" o "vänner". B la tjejens mamma. Saken e den att jag fan inte kan gråta eller vara ledsen. E som jag e blockad helt o hållet. Får även upp sjuka, elaka tankar som jag fan nästan själv blir rädd över. Likadant när min mormor dog förra året. Flyger upp sjuka tankar typ "det va gott åt henne" fast det varit en snäll o god människa.
Någon mer som råkat ut för det? Kommer fanimej brinna i helvetet för man e så ond...

Frågan är väl snarare vem som inte råkat ut för det tror jag, vi är alla väldigt likadana innuti.
Om du inte känner någon sorg så beror det antagligen på att du inte var så starkt beroende av dessa människor som du kanske trodde, så saknaden blir inte stor.
Några sjuka tankar existerar inte. De är bara ett bekymmer för att du tror att du inte ska tänka som du gör ibland. Men så gör alla, våra hjärnor fungerar så och det kan du inte göra mycket åt. Snöa inte fast i varje "sjuk" tanke som dyker upp, och känner du att du inte kan sluta tänka på en viss sak så försök inte sluta. Analysera den med ditt överjag. Separera tanken och lek hobbyspykolog med den, du kan föreställa dig att ditt överjag låter som Dr. Phil om det hjälper. Lek med tanken, tänk på den som en post-it lapp eller som en bild. Och kom i håg att den kan aldrig få dig att handla på ett visst sätt så studera den bara. Visa vem som bestämmer. Det ofiltrerade kaoset i din hjärna eller Dr. Phil?