Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-03-20, 09:38
Medlem
E14s avatar
Den perfekta burgaren skulle vara en riktigt saftig biff gjord på stället. Som stekt råbiff ungefär. Därpå sallad, ketchup, tomater, lök och inneslutet i ett lite halvdegigt bröd. Inte degigt som i micrat hamburgerbröd utan degigt som naturlig konsistens på ett färdigt bröd.

Jag har inte hittat en sådan burgare än men jag håller utkik.
Citera
2013-03-20, 10:22
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syke555
Hihi, vore kul om de sålde levande djur. Marscherar in en kossa i köket varje söndag

Som Dish of the Day på Milliways?

De få O'Learysburgare jag har ätit måste nästan ha innehållit mer än bara nötkött. Jag tycker konsistensen påminner om "hamburgare" från Max/Sibylla. Möjligen är det bara kött, men alldeles för finmalet och/eller kört i en mixer som du nämnde. En av dem var ljummen på ytan och några grader över kylskåpstemperatur i mitten. Den var självklart genomstekt, så det var knappast frågan om att de råkat steka en rå burgare för kort tid.
Citera
2013-03-20, 11:03
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Brukade ranka O'Learys hamburgare högst men tycker att dom tappat i kvalitet på sistone.
Citera
2013-03-20, 15:31
Medlem
SaUrOn81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonVanberg
Om det är den inställningen du har när du sätter dig och ska avnjuta en burgare förstår jag att du aldrig blir nöjd.

Var nånstans har jag sagt att jag aldrig blir nöjd?

Tyvärr är det så att en såpass stor kedja som Olerays numera är inte klarar av att få till bra burgare, jag vet att de köper in frysta puckar och ställer mig väldigt tveksam till ett nån enstaka av deras restauranger maler sitt egna kött. Det viktigaste för en kedja brukar ju vara att det ska smaka likadant oavsett vilken av deras restauranger du besöker och då vore det helt ologiskt om vissa ställen körde med färdiga fryspuckar och vissa malde sitt eget kött.

Folk får tycka precis vad de vill egentligen, men om man tycker Fridays, Texas Longhorn, Olerays mm är de bästa burgarna de ätit någonsin så tycker jag enbart synd om dessa individer. Iofs gör jag likadant med folk som äter på Max...
Citera
2013-03-20, 15:34
Medlem
Punklivs avatar
Den godaste jag har ätit var Baconburgaren på Solna Grill i Kil, Värmland.
Citera
2013-03-20, 15:36
Medlem
SaUrOn81s avatar
syke555 (Stefan)

Jag var på ditt "Bun meat Bun" event på den lilla Libanesiska? restaurangen där du serverade den där burgaren med inlagd grön chili. Det var helt underbart gott och jag tycker det ska bli skitkul att du öppnar eget snart.

Har faktiskt funderat på något liknande själv men det har aldrig kommit längre än tankestadiet för egen del. Jobbar som kock så kunnandet är det inget fel på, men det är nog mer grejen att bli egen företagare som avskräcker.
Citera
2013-03-20, 15:39
Medlem
Naggys avatar
Tänkte bege mig till O'learys för en fredagsburgare i samband med Vm-kvalet. Ska försöka nysta ut lite mer information från köket. Känns bara lite oförskämt att fråga eftersom insiderkällan är en snäll kompis till mig.
Citera
2013-03-20, 15:53
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaUrOn81
syke555 (Stefan)

Jag var på ditt "Bun meat Bun" event på den lilla Libanesiska? restaurangen där du serverade den där burgaren med inlagd grön chili. Det var helt underbart gott och jag tycker det ska bli skitkul att du öppnar eget snart.

Har faktiskt funderat på något liknande själv men det har aldrig kommit längre än tankestadiet för egen del. Jobbar som kock så kunnandet är det inget fel på, men det är nog mer grejen att bli egen företagare som avskräcker.

Kul! Hoppas vi kan leva upp till förväntningarna. För min del är kärleken till bra burgare > skräcken över att bli egen företagare

Man måste ju prova i alla fall, må det bära eller brista.
Citera
2013-03-20, 16:30
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syke555
Kul! Hoppas vi kan leva upp till förväntningarna. För min del är kärleken till bra burgare > skräcken över att bli egen företagare

Man måste ju prova i alla fall, må det bära eller brista.

Inte för att ett inlägg på ett forum betyder något, men jag stödjer idén till 100%.
Mer hamburgerställen åt folket, en mycket bra idé!

Citat:
Ursprungligen postat av solenn
Munchies i Jönköping är en stark kandidat.
omnomnomnom

http://i46.tinypic.com/a1n5m0.jpg

Mm, en sån där tillsammans med en kall jävla pilsner hade inte suttit fel just nu.
Senast redigerad av BrainDisorder 2013-03-20 kl. 16:32.
Citera
2013-03-20, 16:58
Medlem
SaUrOn81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naggy
Tänkte bege mig till O'learys för en fredagsburgare i samband med Vm-kvalet. Ska försöka nysta ut lite mer information från köket. Känns bara lite oförskämt att fråga eftersom insiderkällan är en snäll kompis till mig.

Fråga bara gör ni egna hamburgare till servitören/servitrisen du lär märka direkt om de har koll eller om de ljuger ihop något.
Citera
2013-03-27, 22:08
Medlem
imorks avatar
Munchie's Burgers hade största utrymmet på Jönköpings-Postens förstasida igår (26:e). En tidning som når ut till 90.000 läsare varje dag. Inte konstigt att stället är knökfullt varje dag. Han har heller inte lagt en enda krona på marknadsföring. Fabio (ägaren) åker och hämtar 40kg färs av nöt som är producerat i småland, varje dag. Han har 10-12 sittplatser.. helt galet.
Nästa steg är givetvis ett byte av lokal som möjliggör mer gäster och serveringstillstånd. Då mina kära vänner kommer Jönköping drabbas av hysteri.
Senast redigerad av imork 2013-03-27 kl. 22:11.
Citera
2013-03-28, 00:50
Medlem
CygneRouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldhisslan
Levinsky's i Kista Gallerian har tokigt goda hamburgare. Testa om ni är i trakten nångång.

Besökte haket i eftermidags.

Intressant sallad och dressing, gott om bacon men en potatisutdrygad fryspuck, bröd som kollapsar av fukten och de mest menlösa pommes jag skådat ger betyger Undvik!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in