Flashback bygger pepparkakshus!
2009-09-03, 20:25
Medlem
Jo, varje gång jag startar datorn står det att jag är uppkopplad till internet. Men jag kan inte komma in på någon sida. När jag sedan väljer annat nätverk och tar samma som det står att jag redan är uppkopplad till funkar det helt plötsligt. Problemet är att jag måste göra detta varje gång jag startar datorn.

Finns det någon inställning man kan göra så att jag inte behöver det?
Citera
2009-09-05, 16:02
Medlem
Vad har du för berdbandsoperatör och modem?

Det låter som att du är uppkopplad till modemet, men att modemet inte får en IP-adress fröns datorn aktivt begär en uppkoppling, typ... Jag vet att något av Glocalnets modem har ett liknande problem.

Prova tio snabba klick på reload-knappen i din webbläsare och vänta 2 sekunder. Det räcker ibland för att få modemet att begära en ny IP-adress.
Eller så kan du ställa in så att Mail startar automatiskt när du startar datorn. Då sköter Mail "klickandet" åt dig.

Det är allt jag har.
Citera
2009-09-05, 16:22
Medlem
smurfehs avatar
Prova slita /Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.airport.preferences.plist till skrivbordet, starta om och se om det är någon skillnad.

Visserligen finns det några steg att prova innan man ev. drar filer från SystemConfiguration, men spela roll.

Läste nu: http://macworld.idg.se/2.1038/1.244400/airportstrul-med-snow-leopard
Senast redigerad av smurfeh 2009-09-05 kl. 16:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in