2009-09-03, 19:39
Medlem
Nemesis1s avatar
Laptoppen (som är ny och har Vista som OS) märker av att en ny "bildskärm" kopplas i men TV:n tycks inte märka nåt... Det är alltså inte en HDMI-sladd utan en sån där som har 15 små taggar och kopplas in i uttaget med 15 små hål (alltså en HD15M-HD15M-kabel)... TV:n är av märket Thompson och har ett år på nacken men det är ju en platt-TV med digibox och hela det där köret... Anyway, vad skall man göra för att TV:n skall fatta att den är kopplad till en dator?? Kopplingen borde ju vara rätt eftersom datorn fattar men skall man söka efter kanaler på TV:n eller hur skall man egentligen gå tillväga??

Använder också en annan kabel (xPower 3,5 ha-2xRCa) som kopplas in på ett annat ställe som jag är för dum i huvudet för att beskriva men jag tror nog jag kopplat den rätt också...
Citera
2009-09-03, 20:02
Medlem
på laptopens tangentbord kanske du har en knapp nere till vänster som heter "fn". Tryck ner den samtidigt som en av siffertangenterna som har en symbol som ser ut ungefär så här IoI

Citera
2009-09-03, 20:26
Medlem
ApolloGrekens avatar
Kan det vara så enkelt. Som föregående talare. På min laptop har jag också en Fn-tangent nere till höger och en F8-tangent som i blått är märkt CRT/LCD. Den växlar mellan tre lägen, bara datorn, båda skärmarna, bara tv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in