Citat:
Ursprungligen postat av The Barr
Kan det vara så att linux-huliganerna har gått över gränsen och istället för att åsamka microsoft skada, stärker microsoft?
Knappast. Vi linuxhuliganer väntar helt enkelt på windows 7 så att vi får en ny fin måltavla. Allvarligt talat, vista var lite som att jaga myggor med elefantbössa.
Nej, allvarligt skämtat. Jag tror inte att det så mycket är frågan om att vindarna vänder som att microsoft (om än långsamt och motvilligt) börjar ändra attityd gentemot konkurrerande operativsystem. Om det är på riktigt eller bara en marknadsföringsploj är det alldeles för tidigt att uttala sig om men jag upplever det som att de faktiskt inte är riktigt lika trångsynta som de en gång var.
Det kan också vara så att microsoft har lärt sig något från vistafiaskot och tänker försöka göra rätt den här gången. Jag har läst överraskande positiva recensioner av windows 7 på ställen där jag inte hade väntat mig det och det kanske beror på att folk (d.v.s. journalister) upplever det som att microsoft faktiskt lyssnade på klagomålen den här gången och inte bara låtsades göra det.
22:a oktober (var det väl?) är snart här så vi får snart veta. Personligen hoppas jag bara att EverQuest fortfarande fungerar.