2009-09-03, 13:37
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Aldrig har ordet "backfire" varit så passande.

Nåväl, det var ett mycket bra initiativ Flytis.

Tack. Skulle vara roligt att få se reaktionerna från xenofoberna som läser igenom tråden:

* Först stor vrede: Hur vågar han skämta om döda svenska barn?! Vet hut!

* Sedan ett höjt ögonbryn: Aha, det var som motreaktion mot brikettråden. Jaja, hur som helst osmakligt att skämta om döda svenska barn!

* Sedan insikten när de får läsa att de döda barnen är romer: HAHAHAHAHAHAHA!

Eller nåt?
Citera
2009-09-03, 13:38
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Ville bara få folk att öppna ögonen. Folk skrattade så gott åt skämten i tråden:

De somaliska briketterna som fattade eld i Rinkeby:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=967087

Givetvis är det inte något roligt med vare sig den här branden eller den i Rinkeby.
Bara för att du hatar zigenare betyder det inte att andra gillar att skämta om zigenare lika mycket som om negrer.
Citera
2009-09-03, 13:45
Medlem
pump-action.s avatar
Var det inte zigenare som dog denna gång
Citera
2009-09-03, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pump-action.
Jo! det står 2 inlägg före.
Citera
2009-09-03, 13:50
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Kanske lite i råaste laget, men jag tror nog att många som skrattade åt att somaliska barn dött i en brand inte tyckte det var lika roligt när det var svenska barn och deras mamma Jenny som rönt samma grymma öde.

Nej, det har du definivt rätt i, så du har en poäng. Jag blev bara förbannad för att jag finner dessa typer av skämt totalt osmakliga, trots att de florerat på forumet i flera år (ja, jag har haft andra användare). Spelar ingen roll om det gäller romer, negrer eller svenskar.
Citera
2009-09-03, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwildor
Nej, det har du definivt rätt i, så du har en poäng. Jag blev bara förbannad för att jag finner dessa typer av skämt totalt osmakliga, trots att de florerat på forumet i flera år (ja, jag har haft andra användare). Spelar ingen roll om det gäller romer, negrer eller svenskar.
Varför läser du dem?
Citera
2009-09-03, 13:57
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusseburt
Varför läser du dem?

För att du är en fjant?

Nej, men jag sitter inte och granskar inläggen till 100% men ibland dyker man in i någon tråd eller bara råkar se rubriken. Det spelar ingen roll. Jag tycker att du, och alla andra som finner dessa skämt roliga, är horor. (speciellt du, för du är så jävla ful också) Jag kan dock inte göra något för att stoppa det och jag tänker heller inte försöka. Vädrade bara ut min åsikt i stundens hetta..
Citera
2009-09-03, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pump-action.

Om de fortsätter så här kanske inte SD kommer behövas i framtiden.
Citera
2009-09-03, 14:03
Medlem
Playcontrols avatar
De kanske inte skulle haft så mycket stöldgods i sina kjolar, då hade de kanske hunnit fly!
Citera
2009-09-03, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwildor
För att du är en fjant?

Nej, men jag sitter inte och granskar inläggen till 100% men ibland dyker man in i någon tråd eller bara råkar se rubriken. Det spelar ingen roll. Jag tycker att du, och alla andra som finner dessa skämt roliga, är horor. (speciellt du, för du är så jävla ful också) Jag kan dock inte göra något för att stoppa det och jag tänker heller inte försöka. Vädrade bara ut min åsikt i stundens hetta..
Men man kanske inte alltid ska vara jättekänslig av sig? Nu vet inte jag om ni har PMS eller dylikt, men att kalla folk för horor är väl lite över-emo?
Citera
2009-09-03, 14:07
Medlem
SpaceCats avatar
"Där ser man vådan av rökning i unga år."

Bra initiativ av Argot med trådstarten.
Själv har jag inga problem med "osmakliga skämt" om katastrofer och olyckor, eftersom de inte påverkar verkligheten ett dyft.
Senast redigerad av SpaceCat 2009-09-03 kl. 14:10.
Citera
2009-09-03, 14:09
Medlem
Playcontrols avatar
Hellre en fastbränd ziggis under sängen, än en utbränd ziggis på socialen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in