2009-09-03, 07:10
Medlem
chribsson2s avatar
Nu kan det vara så att det redan finns och att jag har misslyckats fundamentalt i mitt sökande. Om det är så att det inte finns en sådan- borde det inte göra det?

Finns det en så är jag tacksam för en länk.
Citera
2009-09-03, 07:32
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Tråd om prickade läkare?
Nu kan det vara så att det redan finns och att jag har misslyckats fundamentalt i mitt sökande. Om det är så att det inte finns en sådan- borde det inte göra det?

Finns det en så är jag tacksam för en länk.

Det verkar inte som att det finns.

Sökakuten
Citera
2009-09-03, 07:36
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det verkar inte som att det finns.

Sökakuten
Jag tänkte att tråden passade här eftersom det är lite av ett förslag såväl som en förfrågan.

Det kunde ju också vara intressant och veta om man har några principiella invändningar mot en sådan tråd från administrativt håll.
Citera
2009-09-03, 07:48
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Jag tänkte att tråden passade här eftersom det är lite av ett förslag såväl som en förfrågan.

Det kunde ju också vara intressant och veta om man har några principiella invändningar mot en sådan tråd från administrativt håll.

Det är möjligt, men som med alla andra sådana trådar kan man väl fundera över sanningshalten i dylika trådar.
Senast redigerad av epost72 2009-09-03 kl. 07:53.
Citera
2009-09-03, 08:08
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det är möjligt, men som med alla andra sådana trådar kan man väl fundera över sanningshalten i dylika trådar.
Absolut. Men det skulle kunna vara fantastisk konsumentupplysning. Givetvis inom ramarna för ett diskussionsforum. Sedan vet jag inte hur det fungerar med offentlighet och dokumentation när HSAN och socialstyrelsen är inblandade men man skulle kunna tänka sig någon form av "beviskrav" innan någon hängs ut....kanske.
Citera
2009-09-03, 09:11
Medlem
Tror inte det finns

Tror inte det finns en sådan lista men man kan däremot ringa till hälso och sjukvårdens ansvarsnämnd och fråga om en viss läkare har varningar..
Ha det bäst där ute!!!!
Citera
2009-09-03, 20:58
Moderator
vfs avatar
Citat:

Det finns nog inga principiella invändningar från admin då HSAN:s beslut
alltid är offentliga handlingar.
Citera
2009-09-03, 21:12
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det finns nog inga principiella invändningar från admin då HSAN:s beslut
alltid är offentliga handlingar.

Då ämnar jag dammsuga forumet på uppgifter (om det finns några) och dra igång en tråd.
Citera
2009-09-03, 22:31
Medlem
chribsson2s avatar
....efter att ha kollat med berörda moderatorer naturligtvis.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in