2011-09-03, 01:37
Bannlyst
tror du ljuger för att dölja något större detta har aldrig hänt förut, svenskaspel har funnits hur länge som hälst och är ett respeckterat företag här kan du se info om svenskaspel Svenska Spel bildades 1997 efter en sammanslagning av AB Tipstjänst och Penninglotteriet AB. Idag är Svenska Spel Sveriges största spelföretag med flera starka och välkända varumärken.
Svenska Spel ägs av staten. I korta drag är vårt uppdrag att anordna spel och lotterier efter tillstånd av regeringen. Vi ska vara ett ansvarsfullt och trovärdigt alternativ till illegal spelverksamhet.
Vi erbjuder sportspel, nummerspel och lotter i butik, på internet och i mobiltelefonen.
Vårt överskott 2010 blev 4 766 (4 977) miljoner kronor. Överskottet går till statskassan.
Och sen kommer du och anklagar detta företag för att ta dina eckliga 100 kr som du säkert tårskade på sverige lär dig oddsa istället idiotjävel
Citera
2011-09-03, 01:44
Medlem
malmo1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poeten92
tror du ljuger för att dölja något större detta har aldrig hänt förut, svenskaspel har funnits hur länge som hälst och är ett respeckterat företag här kan du se info om svenskaspel Svenska Spel bildades 1997 efter en sammanslagning av AB Tipstjänst och Penninglotteriet AB. Idag är Svenska Spel Sveriges största spelföretag med flera starka och välkända varumärken.
Svenska Spel ägs av staten. I korta drag är vårt uppdrag att anordna spel och lotterier efter tillstånd av regeringen. Vi ska vara ett ansvarsfullt och trovärdigt alternativ till illegal spelverksamhet.
Vi erbjuder sportspel, nummerspel och lotter i butik, på internet och i mobiltelefonen.
Vårt överskott 2010 blev 4 766 (4 977) miljoner kronor. Överskottet går till statskassan.
Och sen kommer du och anklagar detta företag för att ta dina eckliga 100 kr som du säkert tårskade på sverige lär dig oddsa istället idiotjävel

Oh Snap
Som sagt, Kolla matcherna INNAN du spelar så vi slipper höra dig böla att du förlora pga din lathet
Gör om, gör rätt
Citera
2011-09-03, 07:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av malmo1910

Oh Snap
Som sagt, Kolla matcherna INNAN du spelar så vi slipper höra dig böla att du förlora pga din lathet
Gör om, gör rätt

Tack för dom goda råden, dock handlade min fråga om någon varit med om liknande sak inte hurvida det var rätt åt mig eller inte, för jag vet att medelsvensson gärna är skadeglad på nätet i dennes anonymitet men rövslickar gärnet när den är i det publika havet. Jag vet att det därför måste balanseras av allt erat rövslickeri IRL.

Men som jag skrev, har detta hänt någon annan?

Btw så vann jag mer än jag blev lurad på i förrigår igår så it's all good.
Citera
2011-09-03, 08:19
Medlem
Aldrig varit med om det och aldrig hört att det hänt någon annan i heller... Dock har jag varit med om 100tals gånger att man kryssar i fel ...

Men nästa gång du spelar så kolla din lapp och efteråt när du betalt så kolla din lapp igen och om det är fel lag så ändrar du det i kassan direkt. Många kanske inte tror det, men det går faktiskt att ändra sin långenlapp efter man betalt .
Citera
2011-09-03, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whooo
Aldrig varit med om det och aldrig hört att det hänt någon annan i heller... Dock har jag varit med om 100tals gånger att man kryssar i fel ...

Men nästa gång du spelar så kolla din lapp och efteråt när du betalt så kolla din lapp igen och om det är fel lag så ändrar du det i kassan direkt. Många kanske inte tror det, men det går faktiskt att ändra sin långenlapp efter man betalt .

Jag vet, situationen var sån att jag hade stått i en ICA kö i typ 10 minuter för att få lägga fram min lapp, och matchen stängde 3-4 minuter efter att jag fått lappen, så vid den tidpunkten var jag så trött av alla skrikiga barn och liknande i kön så jag bara tog lappen och gick hem.

Glädjande är väl att jag fick revanschera mig dagen efter, och vinna lite mer, men personligen misstänker jag att det som hände var att svenska spel skrev fel nummer på matchen och jag därför fick en annan. Man kan ju reklamera men om det bara hänt mig så är det ingen vits med det hela. Men helt klart ska man kolla vilka matcher man fått på sin lången, därför det är så dåligt med ica kassa där man lämnar in sina spel för dom är stressiga och ofta så är en ny kunds varor redan inlästa när man väl hinner orientera sig om att man fått fel matcher.

Bättre med ombud som endast är till för spel.
Citera
2011-09-03, 21:41
Medlem
malmo1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machoking
Tack för dom goda råden, dock handlade min fråga om någon varit med om liknande sak inte hurvida det var rätt åt mig eller inte, för jag vet att medelsvensson gärna är skadeglad på nätet i dennes anonymitet men rövslickar gärnet när den är i det publika havet. Jag vet att det därför måste balanseras av allt erat rövslickeri IRL.

Men som jag skrev, har detta hänt någon annan?

Btw så vann jag mer än jag blev lurad på i förrigår igår så it's all good.

Ville inte vara skadeglad och jag är verkligen inte en sån som rövslickar, Jag sparkar dem i röven istället haha
Men till ditt problem, Matcherna kan vara på olika platser beroende på vilket ombud man spelar på så om du kollar matcherna på nätet kan det vara annat på ett ombud

tex Om matchen Milan-inter har nr 130 på nätet kan den ligga på 129 på ett atg-ombud
Hoppas du fattar, är inte helt nykter så det kaske är lite konstigt skrivet
Citera
2011-09-06, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machoking
Om jag får skylla mig själv eller inte kan man diskutera men jag vill i första hand ha reda på om någon råkat ut för liknande.

Jag har vart med om det också. Det blir fel ibland med deras maskiner, man måste alltid dubbelkolla.

En gång vet jag att det var maskinen som strulade eftersom jag dubbelkollade och fick samma fel senare och kassörskan bekräftade problem med maskinen, men en annan gång var det jag som hade tagit fel på numrena . I båda fallen annulerade jag spelen..
Citera
2011-09-11, 23:24
Medlem
Snabb fråga utbetalning svenska spel

Hej alla glada.

Grejen är:
Jag är rookie på spel och undrar om jag som använde mitt spelkort och har inloggning på svenska spel kan göra så att jag får min vinst på mitt svenska spel saldo istället för att hämta ut i cash hos ombud?

MVH
Citera
2011-09-11, 23:27
Bannlyst
du behöver koden
Citera
2011-09-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blizzet
Hej alla glada.

Grejen är:
Jag är rookie på spel och undrar om jag som använde mitt spelkort och har inloggning på svenska spel kan göra så att jag får min vinst på mitt svenska spel saldo istället för att hämta ut i cash hos ombud?

MVH

vilken kod? jag har tipplappen kvar men har du lust att guida mig lite och säga var man ska trycka och så?
Citera
2011-09-11, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blizzet
vilken kod? jag har tipplappen kvar men har du lust att guida mig lite och säga var man ska trycka och så?

Du kan ta den röda eller blåa koden. Den röda ger dig den rätt du redan har, att ta ut via spelombud. De blåa kommer att göra din tipslapp ogiltig och ge dig möjlighet att casha in online

men, så du vet, när du väljer en av koderna kan du inte gå tillbaka utan du måste bestämma dig före
Citera
2011-09-11, 23:46
Medlem
Nattskenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kStreet
Du kan ta den röda eller blåa koden. Den röda ger dig den rätt du redan har, att ta ut via spelombud. De blåa kommer att göra din tipslapp ogiltig och ge dig möjlighet att casha in online

men, så du vet, när du väljer en av koderna kan du inte gå tillbaka utan du måste bestämma dig före

Den gula koden är väl bättre? Då får man ju dubbla vinsten. Ja, om man inte råkar missa tilläggs-siffran i den gröna koden så klart, då blir man av med allt. Så det är så klart en chansning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in