2009-09-01, 18:34
Medlem
Jag har problem att få connection till mitt xbox. Jag är medveten om att det finns liknande trådar, efter att ha sökt här på fb, men ingen av de har hjälpt mig. Jag är totalt noob vad gäller detta. Jag använder mig utav zyxel p-660 som modem, där finns alltså fyra portar, så enligt min uppfattning borde det bara vara att koppla in nätverkskabeln i port 2 och dra den till xboxet och fortsatt ha nätverkskabeln till datorn i port 1. Men jag får som sagt ingen connection till xboxet när jag försöker.
Tacksam för hjälp.
Citera
2009-09-01, 18:43
Medlem
UnderVerses avatar
x

Köp en router och koppla in datorn och Xboxet i varsin port,tror inte port 2 på ditt bredbandsmodem funkar för Xboxet.
Citera
2009-09-01, 20:09
Medlem
Koktiss avatar
Köp ett PS3
Citera
2009-09-01, 21:21
Medlem
GataJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koktis
Köp ett PS3

Han skulle ändå ha samma problem ditt nöt!

Även om du har ett PS3 kan du inte sticka i en ethernetkabel i andra porten på modemet å tro att det ska funka.
Citera
2009-09-01, 21:23
Medlem
GataJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boshkov
Jag har problem att få connection till mitt xbox. Jag är medveten om att det finns liknande trådar, efter att ha sökt här på fb, men ingen av de har hjälpt mig. Jag är totalt noob vad gäller detta. Jag använder mig utav zyxel p-660 som modem, där finns alltså fyra portar, så enligt min uppfattning borde det bara vara att koppla in nätverkskabeln i port 2 och dra den till xboxet och fortsatt ha nätverkskabeln till datorn i port 1. Men jag får som sagt ingen connection till xboxet när jag försöker.
Tacksam för hjälp.

Du behöver som sagt en router. Port 2 (som brukar vara gul ha rjag för mej) är till för digital-tv.

Så du kan tyvärr inte göra så utan får skaffa en router. Eller om du har två nätverksingångar på din dator.
Citera
2009-09-01, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnderVerse
Köp en router och koppla in datorn och Xboxet i varsin port,tror inte port 2 på ditt bredbandsmodem funkar för Xboxet.

Jag har mitt xbox kopplat till bredbandsmodemet och det fungerar bra. Förutom att varje gång jag sätter på xboxet så går internet ner i 1 minut ungefär. Vete fan varför. Men sedan fungerar det klockrent.
Citera
2009-09-01, 21:36
Medlem
GataJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Jag har mitt xbox kopplat till bredbandsmodemet och det fungerar bra. Förutom att varje gång jag sätter på xboxet så går internet ner i 1 minut ungefär. Vete fan varför. Men sedan fungerar det klockrent.

Jag tror jag har samma bredbandsmodem som TS. Och då går det inte att göra så. Får man fråga om du har telia som leverantör? För om man har det så funkar det lite annorlunda. Då var man tvungen att ha en router för annars kunde de inte hitta ip.adressen,enligt xbox kundsupport. Gateway funkar ju oxå.
Citera
2009-09-01, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GataJ
Jag tror jag har samma bredbandsmodem som TS. Och då går det inte att göra så. Får man fråga om du har telia som leverantör? För om man har det så funkar det lite annorlunda. Då var man tvungen att ha en router för annars kunde de inte hitta ip.adressen,enligt xbox kundsupport. Gateway funkar ju oxå.

Japp, det är Telia. Har för mig att jag fick en router när jag uppgraderade till 24 MBit, ska se var jag har den slängd någonstans och testa den.
Citera
2009-09-01, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GataJ

Jag har BBB.
Citera
2009-09-01, 22:06
Medlem
GataJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Jag har BBB.

Ok, för när jag prata med med de med supporten så sa dem att det krävdes router för att få ip-adressen om man hade Telia. Ingen aning varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in