2009-09-02, 11:56
Medlem
zaturn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Det är det inte,

Ok, en följdfråga då. Finns det en chans i helveta att FB-detektiverna kommer lista ut vem det är?

Eller kommer killarna banka huvudet i väggen på denna?
Citera
2009-09-02, 12:01
Medlem
Mycket spännande tråd.

Jag tror inte på spekulationerna att det är en WT-tjej.
Tycker hon verkar både skärpt och verbal.
Citera
2009-09-02, 14:21
Medlem
GylleneDrakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfvbhy9,82
Är nästan säker på att jag har sett henne i nåt debattprogram där hon framhöll att piratkopiering gynnade terrorism osv. Tror det kan ha varit i SVT debatt med Lennart Persson. Kan dock inte hitta skiten. Om inte annat så är de väldigt lika. Nån som känner igen det eller vill fortsätta söka?

Fan att det ska vara så svårt att hitta då.
Hmm, det kan tyda på att hon kan ha varit "castad" för sitt framträdande i programmet, att allt bara var skådespeleri, att det inte var verkliga personer som var med. Jag tyckte att tjejen som påstod sig vara adopterad inte verkade trovärdig och någon i tråden påpekade att hon bröt när hon pratade.
Kan allt vara en bluff?
Citera
2009-09-02, 14:49
Medlem
zaturn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneDraken
Hmm, det kan tyda på att hon kan ha varit "castad" för sitt framträdande i programmet, att allt bara var skådespeleri, att det inte var verkliga personer som var med. Jag tyckte att tjejen som påstod sig vara adopterad inte verkade trovärdig och någon i tråden påpekade att hon bröt när hon pratade.
Kan allt vara en bluff?

Ja, den där bruden som bröt i sin svenska hade jag också lite svårt för att tro att hon var adoptivbarn, men en hypotes vore väl att hon bott i ett relativt stort invandrarområde och helt enkelt kopierat den taskiga svenskan som fanns där i omgivningen?

Det skulle ju också förklara varför den andra bruden var en mysnazist.

Nationalistisk brud växer upp in the ghetto = blir nazist
Adoptiv ungen växer upp i samma område = Känner samhörighet med dem och blir "thug"...

Det är den enda vettiga hypotes jag kan tänka ut och inte ens jag själv köper den...

Citat:
Ursprungligen postat av Waluigi
En mycket tuff och söt brud, liknande tjejer behöver vi (iallfall jag!) mer av.

Waluigi

Tuff var hon väl eftersom hon vågar vara så efterbliven utan att skämmas så visst ska hon ha eloge får det

Men snygg var hon verkligen inte, alla ungarna på bild såg ut som tågolyckor men hon såg verkligen extra vidrig ut...
Citera
2009-09-02, 14:55
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaturn87
Kan alla som inte har nagot av varde att tillfora till traden utan bara skriker "nationalistisk hjälte" halla kaften?

jaja...

De diskuterar samma sak pa nordisk.nu, dar de aven refererar till flashback:

http://www.nordisk.nu/showthread.php?p=466157
Citera
2009-09-02, 15:03
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaspen
Vet inte om jag skulle dra det sa langt, men jag haller med om att reglerna ar for slappa. I Sverige kan man bli av med sitt PUT (permanenta uppehallstillstand) om man doms for ett grovt brott som leder till fangelse. Har i USA blir man, under tiden man har greencard (oftast 5 ar) utvisad direkt vid aven ringa forseelser som inte leder till fangelse (stold, ringa droginnehav). Jag har sjalv greencard och tycker det ar ratt. Kommer man till ett annat land som tar emot en och valkomnar en till sitt samhalle och man sedan misskoter sig sa har man inte dar att gora. Punkt. Hogst rimlig regel tycker jag, som sjalv ar invandrare.

Editerat for att be om ursakt for OT, vi slapper det har

Helt rätt mannen, kommer man hit som flykting och det första man gör är stjäla äpplen på Willys så ska man fan hem direkt. Om man däremot varit här i 20 år och grovt misshandlar någon eller våldtar eller vad fan som helst så kan man få betraktas och straffas som en svensk. Tycker jag.
Citera
2009-09-02, 15:05
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaturn87
Ja, den där bruden som bröt i sin svenska hade jag också lite svårt för att tro att hon var adoptivbarn, men en hypotes vore väl att hon bott i ett relativt stort invandrarområde och helt enkelt kopierat den taskiga svenskan som fanns där i omgivningen?

Jo, det tror jag med. Det finns ju fan svenskar som bryter på grund av att de är uppväxta i sådana områden, tyvärr.
Citera
2009-09-02, 15:11
Medlem
Thax21s avatar
Min första tanke var att hon är ganska lik den moderata riksdagskvinnan Anna König Jerlmyr. På dessa två länkar finns två bilder på henne: http://www.riksdagsbloggen.blogspot.com/
http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=1111&iid=0807866053922

Jag tog snabbt reda på (och kom själv ihåg) att Anna tidigare enbart hette Anna König, och att Jerlmyr är hennes makes namn. Denna kunskap ledde till ett sökande efter om det kunde finnas någon Erika König, som då möjligtvis var syster eller kusin till nämnda Anna. Det fanns det, en med ett vettigt födelseår.

Erika König, född 1974 numera bosatt i Järfälla. Det är åtminstone en teori, mer än vad som presterats hitills i tråden

Det finns två problem med teori:
1. Denna Erika König är gift, och kan möjligen ha hetat något annat tidigare - då faller ju kopplingen till Anna König.
2. Anna Jerlmyr König är från Uppsala från början (tror jag), men det utesluter förvisso inte att Erika König kan vara en kusin som växt upp i Stockholm.
Senast redigerad av Thax21 2009-09-02 kl. 15:18.
Citera
2009-09-02, 15:39
Medlem
sigge-piggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thax21
Erika König, född 1974 numera bosatt i Järfälla. Det är åtminstone en teori, mer än vad som presterats hitills i tråden

Det finns två problem med teori:
1. Denna Erika König är gift, och kan möjligen ha hetat något annat tidigare - då faller ju kopplingen till Anna König.
2. Anna Jerlmyr König är från Uppsala från början (tror jag), men det utesluter förvisso inte att Erika König kan vara en kusin som växt upp i Stockholm.
Det finns fler problem. T ex att det är troligt att hon flyttat ifrån Järfälla/Jakobsberg precis som huvuddelen av alla i den åldern gjort, inte minst de som varit "samhällsengagerade". Visserligen kan hon ha flyttat tillbaka nyligen, men hennes föräldrar bor i så fall inte kvar där, vilket får betraktas som en ovanlig kombination. Men visst, föräldrarna kan ha avlidit.

Teorin bygger därmed på att en tjej har gift sig och maken tog hennes efternamn, att hon bott kvar i förortshålan i alla år eller flyttat tillbaka, att hennes föräldrar inte bor kvar och... inget mer?

Det här är ganska svagt, hörru.
Citera
2009-09-02, 15:55
Medlem
Thax21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigge-pigg
Det finns fler problem. T ex att det är troligt att hon flyttat ifrån Järfälla/Jakobsberg precis som huvuddelen av alla i den åldern gjort, inte minst de som varit "samhällsengagerade". Visserligen kan hon ha flyttat tillbaka nyligen, men hennes föräldrar bor i så fall inte kvar där, vilket får betraktas som en ovanlig kombination. Men visst, föräldrarna kan ha avlidit.

Teorin bygger därmed på att en tjej har gift sig och maken tog hennes efternamn, att hon bott kvar i förortshålan i alla år eller flyttat tillbaka, att hennes föräldrar inte bor kvar och... inget mer?

Det här är ganska svagt, hörru.

Va? Nä? Det menar du inte...
Citera
2009-09-02, 16:18
Medlem
mishimas avatar
Massvis av OT raderat. Topic är var hon gör idag.

/mod
Citera
2009-09-02, 17:12
Medlem
GylleneDrakens avatar
Jag tror att hon fortsatte att jobba för den produktionsfirma som gjorde filmen och att hon fortvarande jobbar för dem!
Det borde väl inte vara så svårt att kolla upp? Jag tror jag skall försöka när jag har litet mer tid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in