• 1
  • 2
2003-12-23, 22:37
Medlem
Schaffers avatar
"Användning: Gurkmeja används som krydda till risrätter och liknande. Den tillsätts mest för att ge riset en vacker gul färg."

/Schaffer
2003-12-23, 22:58
Medlem
dots avatar
1 pkt (0,5 g) saffran kostar på
Ö&B 5kr
Konsum 12kr

Kollade på ett matlagningsprogram på TV4+ där kocken sade att det var helt värdelöst att använda malen saffran, hela pistiller skulle det vara. Var köper man dylikt och vad kostar det?
2003-12-24, 08:42
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dot
1 pkt (0,5 g) saffran kostar på
Ö&B 5kr
Konsum 12kr

Kollade på ett matlagningsprogram på TV4+ där kocken sade att det var helt värdelöst att använda malen saffran, hela pistiller skulle det vara. Var köper man dylikt och vad kostar det?

Det saffran som jag köpt på ÖB var inte malt. Det är små hela pistiller som sen måste malas i mortel. Jag har nog inte sett färdigmald saffran någonstans.
2003-12-24, 08:44
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilo
Oj! Annars så säljs de i matbutiken (de vanligaste märkena Santa Maria bla bla) i 0,5-påsar, aldrig 1g. Är du säker på att du inte misstagit dig på paketen?

Jag har köpt 0.5 grams påsar för 5 kr styck. 1 gram = 10 kr på ÖB. Det är bra saffran och ger god smak. Jag använder saffran både i bak och matlagning och då är det bra om man hittar en sort som är både bra och billig
2010-05-03, 13:55
Medlem
eSufers avatar
http://www.flamingofred.se/mayhem/tag/sirap/
2010-05-03, 14:54
Medlem
klybans avatar
Bumpar du upp en 7år gammal tråd med enbart en länk och en smiley, tyvärr du får dagens
2010-05-03, 18:07
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eSufer
http://www.flamingofred.se/mayhem/tag/sirap/

Har du inget vettigare att tillföra en sju år gammal tråd en sk one-liner och en smiley så är det fan i mig för dåligt. Kamma till dig lite!

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in