2009-09-01, 13:01
Medlem
bluespot13s avatar
Igår formaterade jag min vista dator och har tre frågor som jag undrar över!
Kan tilläggas att min vista nu är på engelska.

1) Så fort jag sätter igång min dator så kommer en windows fråga upp som lyder: Windows behöver installera Toshiba RFBUS driver på din dator, vill du göra det nu (rekommenderas). Problemet är att jag inte får installationen att fungera, möjligtvis har jag inte rätt skiva eller så saknas något annat. Någon som vet vad Toshiba är och om det är nödvändigt att jag installerar det på datorn? Finns det isf andra ställen jag kan ladda ner och installera?

2) När jag efter formateringen pluggade in min externa hårddisk så nekades jag inträde i mina mappar. Tydligen så har jag inte "permisson to access this folder". Någon som vet vart jag ändrar alla inställningar så att jag får åtkomst till mina filer?

3) Sista frågan. När datorn startas upp så måste jag klicka på "user accunts" (mitt namn) för att komma in. Jag vill inte ha något sådant eller en massa lösenord. Hur får jag bort dessa inställningar?

Tack på förhand!
Citera
2009-09-01, 16:34
Medlem
kanulas avatar
3. Skriv "control userpasswords2" (utan citationstecken) i sökfältet eller i kör på startmenyn. Då får du upp en ruta där du kan hantera autoinloggning och dyl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in