2009-09-01, 12:20
Medlem
Är det någon som provat o köra voddler på Linpus burk? Isof. funkar det?
Citera
2009-09-02, 18:56
Medlem
Nää jag har bara provat att köra det på lunix (hacker operativsystem från ryssland)
Citera
2009-09-03, 01:02
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsonleon
Är det någon som provat o köra voddler på Linpus burk? Isof. funkar det?

Linpus är en nedbantad linuxdist för netbooks om jag förstått det hela rätt. Även om det står att klienten skall fungera i linux så kanske hårdvaran inte räcker till. Det är som att säga att crysis går att köra på en windowsburk. Det är bara en del av sanningen lixom.

Ge mig specs på burken så kan jag återkomma. Är det en burk med intelgrafik och nedklockad celeron så bör du nog glömma det men någon av de nyare med atomprocessor och nvidiagrafik borde nog mäkta med det.
Citera
2009-09-03, 02:14
Medlem
FRA-mannens avatar
finns redan en stor voddler tråd: https://www.flashback.org/showthread.php?t=948561
Citera
2009-09-04, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Linpus är en nedbantad linuxdist för netbooks om jag förstått det hela rätt. Även om det står att klienten skall fungera i linux så kanske hårdvaran inte räcker till. Det är som att säga att crysis går att köra på en windowsburk. Det är bara en del av sanningen lixom.

Ge mig specs på burken så kan jag återkomma. Är det en burk med intelgrafik och nedklockad celeron så bör du nog glömma det men någon av de nyare med atomprocessor och nvidiagrafik borde nog mäkta med det.

så här är spec. för min dator.: http://eldirekt.se/?artnr=LU.S030A.079
Citera
2009-09-04, 20:47
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Atomprocessor är okej, då vet vi att den kan avkomprimera snabbt nog
Intelgrafik däremot är mindre bra, för det innebär att cpu:n själv får göra allt jobbet

Ingenting säger mig att det skall vara omöjligt, men jag skulle inte räkna med att det flöt på ordentligt.

Har du login till voddler och allt? De tar nämligen inte in några fler betatestare som det ser ut idag...

Linpus är en nedbantad linuxdist som bygger på fedora. Den kör rpm paket men räkna inte med att du får någon genväg på skrivbordet till voddler utan du får med största sannorlikhet starta det genom terminalen, som skall vara ett helvette att komma åt av någon anledning...
Citera
2009-09-05, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Atomprocessor är okej, då vet vi att den kan avkomprimera snabbt nog
Intelgrafik däremot är mindre bra, för det innebär att cpu:n själv får göra allt jobbet

Ingenting säger mig att det skall vara omöjligt, men jag skulle inte räkna med att det flöt på ordentligt.

Har du login till voddler och allt? De tar nämligen inte in några fler betatestare som det ser ut idag...

Linpus är en nedbantad linuxdist som bygger på fedora. Den kör rpm paket men räkna inte med att du får någon genväg på skrivbordet till voddler utan du får med största sannorlikhet starta det genom terminalen, som skall vara ett helvette att komma åt av någon anledning...

Jo jag kör med voddler på några windows maskiner, men skulle vilja kunna köra det på min mini PC. Jag kör spotify på linpus burken o jag höger klickar bara i listen längst ned så kommer alla prg. fram, borde ju vara lika med voddler gissar jag. Du va e RPM paket
Citera
2009-09-05, 14:23
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsonleon
Jo jag kör med voddler på några windows maskiner, men skulle vilja kunna köra det på min mini PC. Jag kör spotify på linpus burken o jag höger klickar bara i listen längst ned så kommer alla prg. fram, borde ju vara lika med voddler gissar jag. Du va e RPM paket

Njae... många som kör linpus har klagat på att det är ett så pass buggigt härke att alla program som inte finns i linpus egna repos får klara sig utan genväg eller symbol.

Skulle råda dig att installera en riktig linuxdist istället.

edit: rpm = redhat package manager. Visar att distributionen bygger på redhat.

Ubuntu kör med deb paket å sin sida. Visar att distributionen bygger på debian.

I övrigt finns det ju tarball paket som man kompilerar lokalt. tar.gz heter de. Funkar i alla linuxdistar förutsatt att du har deras beroenden och att din hårdvara stämmer överens med vad som nu finns i paketet. Det är därför man utvecklade de ovanstående paketformaten istället. De sköter det där med beroenden automagiskt.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2009-09-05 kl. 14:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in