2009-11-08, 13:55
Bannlyst
Använder min gamla tråd då jag har försökt att lösa problemet igen:

Brände en skiva av den där toast. filen. Jag brände den på en Pc i Magic ISo, innan jag brände döpte jag om den till en .img fil

Om jag minns rätt är det väll C-knappen man ska hålla in om man vill boota från skiva, right? När jag gör det händer inget...

Just det, jag ska säga att datorn inte startar upp för övrigt. Efter ett tag kommer det upp en svart ruta över apple-loggan sen står den där
Citera
2009-11-08, 14:08
Medlem
smurfehs avatar
Prova starta med ALT och välj skivan, för övrigt är det inte ovanligt att den stannar på  en stund när du bootar med skivan.
Citera
2009-11-08, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Prova starta med ALT och välj skivan, för övrigt är det inte ovanligt att den stannar på  en stund när du bootar med skivan.

Testade faktiskt alt, skivan kom aldrig upp

Och när den stannar så stannar den verkligen, den har stått sådär i timmar förr innan jag stängt av den...
Citera
2009-11-08, 14:20
Medlem
smurfehs avatar
Då har du bränt fel.
Citera
2009-11-08, 14:32
Bannlyst
Citat:
Då har du bränt fel.

Vette fan om det asså, när jag satte in den i MPB så verkade allt vara som det skulle, installationsfiler och allt...
Citera
2009-11-08, 14:45
Medlem
smurfehs avatar
Bootar den på MBPn då?
Citera
2009-11-08, 15:00
Bannlyst
Citat:
Bootar den på MBPn då?

det vet jag däremot inte, jag vågade inte testa det då det är PPC version...
Citera
2009-11-08, 15:11
Medlem
Hej!

Hittade precis din tråd. Angående USB-minnet så är det ju så att OM det skulle gå att boota från det så har en 400 MHz PowerMac bara USB1. Så det skulle ta ett par dagar att starta från det minnet. Nu kan, så vitt jag vet, din PowerMac inte boota från USB (jag har en likadan)...
Skicka PM om du vill ha en riktig DVD-kopia i din fysiska brevlåda istället för en massa TPB-nedladdningar av halvtaskig kvalitet!
Själv kör jag Panther på min (10.3) och det fungerar bra.
Citera
2009-11-08, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peanjo
Hittade precis din tråd. Angående USB-minnet så är det ju så att OM det skulle gå att boota från det så har en 400 MHz PowerMac bara USB1. Så det skulle ta ett par dagar att starta från det minnet. Nu kan, så vitt jag vet, din PowerMac inte boota från USB (jag har en likadan)...
Skicka PM om du vill ha en riktig DVD-kopia i din fysiska brevlåda istället för en massa TPB-nedladdningar av halvtaskig kvalitet!
Själv kör jag Panther på min (10.3) och det fungerar bra.

Vad då, har du en riktig DVD-kopia?
Citera
2009-11-08, 15:48
Medlem
smurfehs avatar
Synlig via ALT på mbp då? Borde vara även fast det är Intel och skivan avsett för PPC.
Citera
2009-11-08, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johangustav
Vad då, har du en riktig DVD-kopia?
Ja, alltså, jag har köpt varenda OS från Apple sedan OS 7. Har alla OSX på CD/DVD.
Citera
2009-11-08, 19:31
Medlem
System7 skall det vara. Sorry!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här