2005-02-22, 19:57
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av See
skall om några dagar skicka iväg en beställning till billig sprit. beställer nog ink frakt för rutn 2500, visserligen skulle jag lugnt kunna beställa för 5000, men min ekonomi tillåter det ej.. så nu när jag har beställt därifrån skulel jag väldigt gärna gå vidare och beställa från en ny sida, någon som kan ge mig en till bra sida och vad som är bra/dåligt med den? tack!
konstig inställning i det här sammanhanget, är det inte bättre att fortsätta med ngt som uppenbarligen funkar ?
2005-02-22, 20:39
Medlem
whaks avatar
Hmm jag vet inte om ni med flit missar mitt inlägg.
Men vinospritbolaget eller vad dom heter, är dom bra med leveransen?
Dvs hur lång tid tar det innan jag får det? Får man sina saker?
Kan jag hämta ut det fast jag inte är 20?
2005-02-22, 22:34
Medlem
Sees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
konstig inställning i det här sammanhanget, är det inte bättre att fortsätta med ngt som uppenbarligen funkar ?

mja, ica funkar också bra, men jag köper inte all min mat där.. vill ju kolla in någon ny butik, se vad de har, de kanske har nått spännande som billig-sprit inte har.. men är lika billiga/billigare än dem.. ah du hajjar..

Whak, jag vet inte
2005-02-23, 10:56
Medlem
R170s avatar
Citat:
...skulle jag väldigt gärna gå vidare och beställa från en ny sida, någon som kan ge mig en till bra sida och vad som är bra/dåligt med den? tack!

Jag tänker skicka in en beställning här nästa gång i alle fall http://www.vinoandsprit.com , dom har klart bättre priser än billigt-sprit men sämre utbud. Locadi fraktar från dom också vilket är bra.

Någon som har erfarenhet av dom ?
2005-02-23, 13:20
Medlem
Många sidor till den här tråden… så frågan är kanske redan ställd ?
OK det är ju billigare att köpa på nät butiker än systemet men mycket dyrare än affär i typ
Tyskland.
Jag känner en kille som importerar pallvis öl/vin/sprit från Tyskland och får det hemsänt
Vad jag förstår så pröjsar han då Tyskpriser sen säljer han grejerna vidare(privat system)
Han vill inte tala om av vem/och hur han köper(vill väll hålla sin buisnis ide för sej själv )
Undringen är bara, känner nån här till nån websida eller adres(mail) eller telefon nr, till nån affär i Tyskland med denna tjänst ?
Hasseman
2005-02-23, 13:34
Medlem
R170s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseman
Många sidor till den här tråden… så frågan är kanske redan ställd ?
OK det är ju billigare att köpa på nät butiker än systemet men mycket dyrare än affär i typ
Tyskland.

Dyrare är väl det inte, tycker spritpriserna är ungefär samma eller billigare än i tyska gränsbutiker. Räknar man med vad det kostar åka ner och handla så blir det ju billigare och bekvämare köpa via nätet.
2005-02-24, 01:54
Medlem
Hur går det med EG-domstolen

Jag läste på www.hogstadomstolen.se att HD begärt in förhandsbesked från EG-domstolen om det skall bli lagligt enligt svensk lag att importera sprit över internet.

Är det någon som vet hur det går? Kan man läsa ev. fler skriftväxlingar någonstans? Tacksam för tips, om någon vet mer...

(Se mål B712-03, daterat 2004-03-26, PDF här: http://www.hogstadomstolen.se/2004/2...3%20beslut.pdf)
2005-02-25, 00:11
Medlem
Sees avatar
har nu fått lönen och tänkte beställa från billig-sprit.. (blev 14 flaskor för 2000.. mm fint..) aja i alla fall, jag känner inte att jag vill skriva ut mitt kort nr, hur fungerar betalningen då? jag får en inbetalningsblankett hemskickad? som jag tar till banken(?) posten(?) och betalar kontant där och de för in pengar, sen så skickar de min sprit? får ett nytt brev om att spriten har kommit osv.. eller?
2005-02-25, 07:09
Medlem
Citat:
har nu fått lönen och tänkte beställa från billig-sprit.. (blev 14 flaskor för 2000.. mm fint..) aja i alla fall, jag känner inte att jag vill skriva ut mitt kort nr, hur fungerar betalningen då? jag får en inbetalningsblankett hemskickad? som jag tar till banken(?) posten(?) och betalar kontant där och de för in pengar, sen så skickar de min sprit? får ett nytt brev om att spriten har kommit osv.. eller?

Vill du inte använda kontokortet så kan du använda eu-betalning över internet. Rätt smidigt. Tror inte du kan få en inbetalningsblankett.
2005-02-25, 15:01
Medlem
OXzes avatar
Har man visakort eller liknande kan man oftast betala med någon sorts e-kort. Ett flertal banker erbjuder denna tjänst, man får då ett tillfälligt nummer som man använder under en begränsad tid. Man behöver då inte ge ut sitt riktiga kortnummer. Kolla på din banks hemsida eller gå till närmaste bankkontor.
2005-02-25, 15:51
Medlem
Sees avatar
jag som aldrig har betalat nått över internet vet inte riktigt vad "eu-betalning över internet" är förnågot.. någon som vill förklara.. tack!
2005-02-25, 23:31
Medlem
whaks avatar
När jag nu ska betala in till vinospritbolaget hur fyller man i "det"?
Tänkte betala via banken. Någon som skulle vilja skriva hur "ni" gjorde.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in