Citat:
Ursprungligen postat av 451122
Fråga ang. Locadi. Det står att man ska betala en årlig avgift på 23 euro för att få vara "prio-kund" och därmed få lägre frakt varje gång man beställer. (ca 8 euro billigare/beställning).
Men gäller avtalet direkt från betalningsdatum och ett år framåt, eller gäller den från januari-dec oavsett när man blir priokund?
Jag citerade mig själv och svarar på frågan. Jag var i mailkontakt med Locadi idag. Svaret jag fick var att avtalet gäller från betalningsdatum och ett år framåt. Man kan ju tycka att det ska vara självklart, men jag har levt såpass länge så jag har lärt mig att aldrig ta något för givet... Efter att man reggat sig, får man en kod till sin mail som man använder i kommande beställningar.
Man tjänar in medlemskapskostnaden på max 3 beställningar, då det är minst 8 euro billigare fraktkostnad på varje beställning.
Tog en chansing och gjorde en beställning på 6 flaskor likör från
Bodegashop.
Summan vart 120,55 Euro inkl frakt om man inte är prio-kund, och 112,5 Euro om man är priokund.
Hos
Vinosencasa hade samma order kostat 143,5 Euro inkl frakt.
Hos
Vingrossen hade det kostat 137 Euro om man inte är priokund och 129 Euro om man är priokund.
edit: Räknade ut vad exakt kostnad hade blivit på systembolaget också. Ganska precis 160 Euro, dvs 1640 kr. Jämfört med 1240 kr på Bodegashop.
Eller 25% billigare kan man också säga...