2009-10-08, 15:24
Medlem
AllarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 451122
Skumt. Det har aldrig hänt mig att det blivit dubbelt. Kan det ha med bankerna att göra? Jag har swedbank...

Man kan lita på netbar! Jag har aldrig haft problem med dom!

Ja dom verkar väldigt seriösa.
Han ringde upp mig 2 gånger, först efter 1a mailet, sedan när det var löst och reservationen hade släppt.
Det är bara Nordea som håller på och larvar sig med att reservera belopp.
2009-10-08, 17:01
Medlem
Bebitzs avatar
Jag har kollat runt lite på olika nätbutiker nu som jag vet är säkra att beställa från utifrån egna erfarenheter eller baserat på omdömen på butikerna från www.alcohoo.se och min åsikt är:

- Netbar lämpar sig bäst om man är några polare som handlar tillsammans, då vissa flaskor endast säljs i 6-pack samt den fasta fraktkostnaden. Sen har de inte det största sortimentet heller.

- Bottleshop247 & Vinsajten är i princip kopior av varandra då de har nästintill samma sortiment och priser. Båda sidorna tycker jag lämpar sig mycket bra om man vill handla en mindre mängd till sig själv. De har för övrigt ett väldigt brett sortiment.

- Bodegashop tycker jag lämpar sig till såväl den som vill handla lite till sig själv eller tillsammans med några polare men om man söker ett lite mer exotiskt sortiment (t.ex. Corona öl). De tenderar dock att ha lite dyrare frakt och längre leveranstid än de andra ovanstående. Antagligen på grund av att butiken ligger i Spanien och de andra i Tyskland.
2009-10-08, 19:25
Medlem
nexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebitz
Hej tänkte bara tipsa er om sidan www.alcohoo.se som är en sida liknande pricerunner/prisjakt för alkohol, med betyg på nätbutiker, forum etc.

Sen så kan jag berätta att jag testat att handla från www.bottleshop247.com för 1 år sedan och det gick hur bra som helst. Det var rätt bra priser, dom säljer 1 l flaskor och inte 0,70 l som t.ex. netbar gör och de använder sig av locadi som skickar till närmaste bussgods.

Nu funderar jag på att göra ett inköp igen, men tänkte nog prova netbar denna gången just pga deras smidiga frakt (pris och tid).

Netbar har också 1L flaskor.. samtliga av mina jag köpte är 1L. Vet inte var du fick din information ifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av Zalkazar
Så grejerna kommer hem säkert om man slänger upp en beställning på netbar i veckan? (Den där tullen alltså...)

Aldrig 100% men funkade fint för mig. Leverans till dörren också!
2009-10-08, 23:43
Medlem
451122s avatar
Citat:
Fråga ang. Locadi. Det står att man ska betala en årlig avgift på 23 euro för att få vara "prio-kund" och därmed få lägre frakt varje gång man beställer. (ca 8 euro billigare/beställning).
Men gäller avtalet direkt från betalningsdatum och ett år framåt, eller gäller den från januari-dec oavsett när man blir priokund?

Jag citerade mig själv och svarar på frågan. Jag var i mailkontakt med Locadi idag. Svaret jag fick var att avtalet gäller från betalningsdatum och ett år framåt. Man kan ju tycka att det ska vara självklart, men jag har levt såpass länge så jag har lärt mig att aldrig ta något för givet... Efter att man reggat sig, får man en kod till sin mail som man använder i kommande beställningar.
Man tjänar in medlemskapskostnaden på max 3 beställningar, då det är minst 8 euro billigare fraktkostnad på varje beställning.

Tog en chansing och gjorde en beställning på 6 flaskor likör från Bodegashop.
Summan vart 120,55 Euro inkl frakt om man inte är prio-kund, och 112,5 Euro om man är priokund.
Hos Vinosencasa hade samma order kostat 143,5 Euro inkl frakt.
Hos Vingrossen hade det kostat 137 Euro om man inte är priokund och 129 Euro om man är priokund.

edit: Räknade ut vad exakt kostnad hade blivit på systembolaget också. Ganska precis 160 Euro, dvs 1640 kr. Jämfört med 1240 kr på Bodegashop.
Eller 25% billigare kan man också säga...
Senast redigerad av 451122 2009-10-09 kl. 00:31.
2009-10-09, 01:06
Medlem
Bebitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nexs
Netbar har också 1L flaskor.. samtliga av mina jag köpte är 1L. Vet inte var du fick din information ifrån.

Ja självklart har dem 1 l flaskor på en del av sortimentet, men långt ifrån hela sortimentet som andra nätbutiker har. Informationen fick jag från deras sida när jag kollade vad de har för grejer och vad det kostar. Exempel på flaskor om du inte tror mig är: Captain Morgan Spice Gold (Rom) och Passoa (Likör), Jägermeister (Likör) etc.
2009-10-09, 15:30
Bannlyst
Citat:
Jag citerade mig själv och svarar på frågan. Jag var i mailkontakt med Locadi idag. Svaret jag fick var att avtalet gäller från betalningsdatum och ett år framåt. Man kan ju tycka att det ska vara självklart, men jag har levt såpass länge så jag har lärt mig att aldrig ta något för givet... Efter att man reggat sig, får man en kod till sin mail som man använder i kommande beställningar.
Man tjänar in medlemskapskostnaden på max 3 beställningar, då det är minst 8 euro billigare fraktkostnad på varje beställning.

Tog en chansing och gjorde en beställning på 6 flaskor likör från Bodegashop.
Summan vart 120,55 Euro inkl frakt om man inte är prio-kund, och 112,5 Euro om man är priokund.
Hos Vinosencasa hade samma order kostat 143,5 Euro inkl frakt.
Hos Vingrossen hade det kostat 137 Euro om man inte är priokund och 129 Euro om man är priokund.

edit: Räknade ut vad exakt kostnad hade blivit på systembolaget också. Ganska precis 160 Euro, dvs 1640 kr. Jämfört med 1240 kr på Bodegashop.
Eller 25% billigare kan man också säga...
Försökte kolla vad Vinosencasa har för fraktbolag, men hittade det inte. Är det nån som vet det?
2009-10-09, 16:23
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frol71
Försökte kolla vad Vinosencasa har för fraktbolag, men hittade det inte. Är det nån som vet det?
Står några poster upp i inlägg #3889
2009-10-09, 16:25
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Hej tänkte bara tipsa er om sidan www.alcohoo.se som är en sida liknande pricerunner/prisjakt för alkohol, med betyg på nätbutiker, forum etc.
Väldigt gammal och ouppdaterad hemsida.

Citat:
Sen så kan jag berätta att jag testat att handla från www.bottleshop247.com för 1 år sedan och det gick hur bra som helst. Det var rätt bra priser, dom säljer 1 l flaskor och inte 0,70 l som t.ex. netbar gör och de använder sig av locadi som skickar till närmaste bussgods.
Men den hemsidan du handlade av för ett år sedan är likaså inte någon som "hängt med i svängarna" då den varken är populär genom bra priser eller fraktvillkor.
Netbar har till stor del 100 cl flaskor, dock en del 70 cl.
2009-10-09, 19:41
Medlem
Bottleshop 247 har blivit dyra sedan de bytte namn till just Bottleshop 247. Vinsajten, scanbolaget, vingrossen, tegalob och bodegashop är de jag rekommenderar. Jag har åkt fast i tullen 1 gång (innan det blev lagligt) och jag har ändå handlat alkohol via nätet i flera år. Nordea drar alltid summan 2 ggr när du handlar från alkobutikerna men du får ALLTID tillbaka pengarna på ditt konto utan att göra någonting inom 1 vecka. Otroligt irriterande om du behöver pengarna men så är det.
Senast redigerad av biggan1 2009-10-09 kl. 19:45.
2009-10-10, 02:02
Medlem
451122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggan1
Bottleshop 247 har blivit dyra sedan de bytte namn till just Bottleshop 247. Vinsajten, scanbolaget, vingrossen, tegalob och bodegashop är de jag rekommenderar. Jag har åkt fast i tullen 1 gång (innan det blev lagligt) och jag har ändå handlat alkohol via nätet i flera år. Nordea drar alltid summan 2 ggr när du handlar från alkobutikerna men du får ALLTID tillbaka pengarna på ditt konto utan att göra någonting inom 1 vecka. Otroligt irriterande om du behöver pengarna men så är det.

Du får fixa ett till konto. Och när du köper spriten så ha aldrig mer pengar på det kontot du betalar med, än vad spriten kostar.
2009-10-12, 23:11
Medlem
helikopetrs avatar
Ber om ursäkt om frågan kommit upp innan, har ingen lust att läsa igenom allting just nu. Hur mycket kan jag beställa hem från netbar utan att någon Idi Amin-kopia knackar på dörren och undrar vad fan jag håller på med?
2009-10-13, 01:02
Medlem
451122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helikopetr
Ber om ursäkt om frågan kommit upp innan, har ingen lust att läsa igenom allting just nu. Hur mycket kan jag beställa hem från netbar utan att någon Idi Amin-kopia knackar på dörren och undrar vad fan jag håller på med?

Netbar tar 25 Euro/kolli och varje kolli (paket) kan innehålla upp till 18 flaskor.
Så du tjänar inget på att köpa mer eller mindre än just 18 flaskor.

Huruvida du löper större risk att åka fast om du beställer fler än ett kolli vet jag inte. Jag brukar bara beställa ett kolli åt gången och har aldrig blivit tullad.
Min gissning är att det inte ska vara några problem att beställa 2-3 kollin åt gången iallafall.
Men min personliga åsikt är att det är onödigt att beställa mer än 1 kolli åt gången då det har så snabb leveranstid (brukar ta max 1 vecka).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in