Citat:
Ursprungligen postat av hassanmebyssan
En gammal klasskompis bröllop närmar sig och jag är bjuden. Letade förgärves på internet men kunde inte hitta svar på mina frågor, plus att olika "modeexperter" säger olika saker, så jag hoppas att någon här kan hjälpa mig.
Jag hade tänkt att ha en svart smoking. Skjortvalet ligger mellan en vit skjorta eller en mörkrosa skjorta. Givetvis kan andra skjortor inhandlas om det skulle passa bättre. Sen är jag även kluven i vissa andra frågor.
Frågeställningen lyder alltså:
Vad ska jag ha för skjorta?
Slips eller fluga?
Är present aktuellt, och i så fall vilken typ av present?
Glöm nu inte att detta är ett kurdiskt eller syrianskt bröllop. Antar att de skiljer sig från andra bröllop. Om det betyder så mycket så kan jag ta reda på vad för typ av bröllop det är först imorgon.
Du ska som någon nämnde ovan inte ta på dig smoking! Din svarta kostym lär "passa in" där bättre. Ta inte en vit skjorta med risk för att se ut som en butler. Mörkrosa e väl ingen hit.. ta något ljust, möjligen ljusgrå eller ljusblå skjorta ist. Ta på dig slips och inte fluga!
Present ska du ha med! Beror på hur stark relation du har till de gifta och hur mkt du vill spendera så kan presenttipsen variera. Helst ska det köpas något guld till bruden, en ring för 500 kr lär du hitta. Eller så kan du ge pengar i en kuvert ist.
reversedN