2009-08-27, 08:00
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaesarDavid
Frågan är då om några dokument någonsin skulle vara bevis för någonting.
Självklart, men det krävs att dokumenten bevisar det som påstås och det som revisionister tvivlar på.
Jag kan också skriva en dagbok och hävda att jag vill gasa ihjäl alla sionister, varpå alla sionister omkommer/likvideras när Ezzelino, som tycker att jag går för bryskt fram, i stället väljer att kallt och hårt deportera Israels sionister till USA i stället för att gasa. Det enda dokument som existerar för massgasning av människor är mina dagboksanteckningar, när det hela torde vara en gigantisk apparat - inte minst i fråga om allt pappersarbete.
Mitt önsketänkande i mina dagböcker håller givetvis inte alls som bevis för någonting.

Jag brukar citera bagge1 så här:
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Det här med "muntliga order" osv har varit en räddningsplanka för de gaskammartroende eftersom det "förklarar" faktumet att det inte finns något enda dokument som styrker att "förintelsen" ägde rum. Skulle det ha utgått en order om någon "Förintelse" så skulle den definitivt finnas hundratusenfalt.

Argument som "den muntliga ordern" är endast skapade av "pappershistoriker" som sitter bakom ett skrivbord och inte har något att göra med det praktiska.
Saker genererar pappersspår, och det är extra sant för Tredje riket, som var extremt noggranna med detta. Vid krigsslutet beslagtogs inte mindre än 3000 ton skriftligt material.

Låt oss säga att vi ska inrätta gaskammare för att göra oss av med judarna för gott:

1) Först ska vi ta reda på vilken form av avrättningar som är för oss att föredra. Olika alternativ skall vägas mot varandra, fördelar och nackdelar med respektive metoder måste tas fram. Detta genererar garanterat pappersmaterial i form av utredningar, korrespondens, beslut osv.

2) När beslutet väl är taget skall gaskamrarna designas. Olika sakkunniga bör säga sitt till, angående kravspecifikation, design, kapacitet osv för dessa gaskammare. Åter igen, mer pappersarbete i form av utredningar, korrespondens, utlåtanden från sakkunniga osv. Sakkunniga på gasningsförfarandet måste naturligtvis samarbeta med arkitekter för att se att kraven går att uppfylla i verkligheten... Mer pappersarbete.

3) Sedan skall gaskammaren byggas. Arkitekter skapar ritningar, beräknar byggmaterial och samarbetar med ingenjörer som ska förverkliga konstruktionen. Material beställs. Ännu mer pappersarbete.

4) Efter byggandet måste förstås kammaren granskas av ovan nämnda sakkunniga för att verifiera att bygget fyller den innan befästa kravspecifikationen. Tester måste göras för att se att kammaren fungerar tillfredställande. Ännu mer pappersarbete.

5) Riktlinjer för användningen skapas. Beskrivningar för skötsel av denna kammare måste skrivas. Hur mycket zyklon skall kastas in? Hur ska vi ventilera bort gasen, osv. Mer pappersarbete. Dessa dokument finns naturligtvis när det gäller desinfektionsgaskamrarna....

6) Riktlinjer för selektionen. Vilka skall väljas bort vid ankomsten? Detta kan naturligtvis inte ske godtyckligt av soldaterna, utan måste följa någon form av utarbetad plan.

7) Utvärderingar av gaskammaren. Fungerar den som det är tänkt? Vilka problem har uppstått vid användningen? Statistiken för antalet dödade jämförs med andra gaskamrar. Mer och mer pappersarbete.

Oj, nu kom Röda armén. Lägerkommendanten befaller nu att vartenda dokument, som på det ringaste sätt antyder något om det som har varit huvudändamålet med hela lägerkomplexet, nämligen "förintelsen" i "gaskammare" skall förstöras, medan andra "oskyldiga" dokument skall skonas och lämnas kvar, så att Röda arméns kommisarier kan lägga beslag på dem.

Schysst jobbat?
Det som är av verkligt värde att diskutera är således vad som verkligen hände, inte betydelsen av "likvidera" och "utrota" i tal och dagböcker. Varför tycker jag så? Jo, för att det inte finns några bevis för vad som hela tiden påstås, vilket ju är synnerligen märkligt.
Det har skrivits så sinnessjukt mycket om Förintelsen, men lika sinnessjukt lite om gaskammare (i de flesta texter av värde, dvs icke spekulativa sådana, nämns inte ens ordet!). Och ändå är det dessa gaskammarmord som är i fokus för nazisternas ondska. Och det finns inte ett enda bevis för att så har skett i den etablerade historieskrivningen.
Jag påminner här återigen om de revisionistiska ståndpunkterna enligt Germar Rudolf:
http://www.germarrudolf.com/Denial.html (klicka gärna, CaesarDavid!)

bagge1 igen:
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Problemet med avsaknaden av dokumentära bevis som stöd för förekomsten av en förintelse har lett till sedvänjan att ge existerande dokument en ny innebörd. På så vis kan man tolka in de mest häpnadsväckande saker i annars helt oskyldiga dokument.

Liknande diskussioner - där det praktiska diskuteras - har förts tidigare och kan läsas i följande mycket läsvärda trådar. De förtjänar mer än en skumläsning. Det är heller inga jättetrådar.
Praktiska problem i Krema IV och V
Tysk bevisföring under brinnande krig
Två frågor! (om ritning på gaskammare samt överlevande)
Återigen: Det är alltså - enligt mig - vad som verkligen hände som är intressant, inte vad vissa kanske ville skulle hända.
Senast redigerad av blackie_lawless 2009-08-27 kl. 08:02.
Citera
2009-08-27, 08:51
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackie_lawless

Det som är av verkligt värde att diskutera är således vad som verkligen hände, inte betydelsen av "likvidera" och "utrota" i tal och dagböcker.

Nu är det ju inte vad som hände som vi trycker på, utan vi visar vad toppen av Tredje rikets ledare hade för planer.
Om dessa sedan inträffade kan inte dagboken säga, men den berättar klart och tydligt vad det var man ville.
Betydelsen av 'likvidera' är utomordentligt viktigt, eftersom det handlade om att man ville döda judar.
Inte förflytta dom eller annat trams.

Att det är viktigt att diskutera vad som hände håller jag med om, med inte i denna tråden som handlar om dagböckerna som ju alla nu verkar vara överens om är äkta.

/VV
Citera
2009-08-27, 09:26
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Nu är det ju inte vad som hände som vi trycker på, utan vi visar vad toppen av Tredje rikets ledare hade för planer.
Om dessa sedan inträffade kan inte dagboken säga, men den berättar klart och tydligt vad det var man ville.
Betydelsen av 'likvidera' är utomordentligt viktigt, eftersom det handlade om att man ville döda judar.
Inte förflytta dom eller annat trams.

Att det är viktigt att diskutera vad som hände håller jag med om, med inte i denna tråden som handlar om dagböckerna som ju alla nu verkar vara överens om är äkta.

/VV
Jo, jag ville bara påpeka att om Goebbels nu hade en önskan om att mörda judar så behöver det inte betyda att det fanns en plan för detta. Att dessutom fullfölja en sådan plan skulle, som jag (och bagge1) försökte visa med mitt inlägg, bl.a. kräva enorma mängder pappersarbete och de dokumentbevis revisionister efterfrågar skulle därmed tveklöst existera.
Som bagge1 skriver: "Skulle det ha utgått en order om någon "Förintelse" så skulle den definitivt finnas hundratusenfalt".
Citera
2009-08-27, 10:13
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Som bagge1 skriver: "Skulle det ha utgått en order om någon "Förintelse" så skulle den definitivt finnas hundratusenfalt".

En ren spekulation det inte finns några belägg för i historien vad jag vet.
Eller har du dokument för de andra folkmorden som brukar radas upp?

Stalin
Pol Pot
Mao
Rwanda
Saddam och kurder
Turkarna

Lägg ut informationen var vi kan se alla dessa dokument tack.
Eller har de folkmorden heller aldrig inträffat?

/VV
Citera
2009-08-28, 16:49
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Blackie!
Kan du inte länka till ett par av alla dessa hundratusentals dokument som bevisar folkmorden i andra länder?
Kanske tre iallafall?

Eller komma in i tråden och erkänna att du inte har några.

/VV
Citera
2009-08-29, 20:07
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Citat:
Blackie!
Kan du inte länka till ett par av alla dessa hundratusentals dokument som bevisar folkmorden i andra länder?
Kanske tre iallafall?

Eller komma in i tråden och erkänna att du inte har några.

/VV
Nu blir det väl OT här, men jag ska försöka svara.

Hur påstås massmördandet gällande Förintelsen ha gått till?
Och detta skedde alltså i yttersta hemlighet? Miljontals människor som mördades medelst "brutala metoder", och allt skedde i hemlighet?
Därför finns det inga dokument?

Hur gjorde hutus och tutsis i Rwanda? Inte behövde de några gaskammare. Det räckte gott med machetes. Det behövs knappast några dokument för att bevisa att hundratusentals människor om dagen dödades företrädesvis med machete. Det som hände i Rwanda skedde heller inte i hemlighet.
Att de i Rwanda 1994 lyckades bättre än tyskarna under andra världskriget gällande massmord kanske säger en del? Tyskland hade givetvis större kapacitet att genomföra sitt folkmord mer industriellt och effektivt. Men det gjorde de inte. Tyskland tog fram vätebomben, men använde alltså avlusningsmedel för att mörda judar? Effektivt? Inte det minsta.

Många gaskammarfans upprepar hela tiden att det finns åtskilliga bevis som sammantaget bildar en helhet, den stora bilden, dvs Förintelsen.
Jag anser inte att dessa bevis håller. Jag anser denna helhetssyn på Förintelsen vara kvasivetenskaplig.

Jag efterlyser alltså inte ett papper på en order, jag efterlyser de tusentals dokument som borde finnas om Förintelsen genomfördes som den beskrivs i historieböckerna - och som bildar den helhet ni snackar om. Det vill säga den typ av dokument som bagge1 beskriver i sitt inlägg om "pappersarbete".
Det finns ju så otroligt många dokument som "bevisar" det ingen ifrågasätter...

Jag anser alltså att Förintelsen (jag hatar ordet eftersom det är felaktigt använt och således borde stå som "Förintelsen") är ett folkmord som har inträffat - det har jag skrivit flera gånger tidigare - men jag håller inte med om den etablerade historieskrivningen. Jag är skeptisk till att det gick till som det står i historieböckerna, jag är skeptisk till dödssiffrorna, jag tror inte att det fanns en plan. Därav min revisionistiska inställning.
Jag tror att folkmordet under Förintelsen växte fram med tiden. Det var ingen i förväg planerad mordorgie. Således fanns det ingen plan, och därför heller inga dokumentära bevis för det som påstås.
Hade det funnits en plan som hade utförts så som historieböckerna beskriver det så hade de dokumentära bevisen varit otaliga, vittnesmålen hade varit mer samstämmiga och logiska, forensiska bevis hade funnits i överflöd, det hade inte varit förbjudet att förneka Förintelsen, man hade inte blivit stämplad för livet för att man tvivlar, vi hade sluppit politiska skåderättegångar utan korsförhör av s.k. "vittnen" som ljuger bortom all sans, man hade inte behövt lagstifta om historiska sanningar, Israel hade... ja, ni fattar.
Denna skepsis infinner sig sällan gällande de folkmord du listar.

Om det hade funnits klara bevis så hade Shoarevisionismen förmodligen inte ens existerat.
Citera
2009-08-31, 03:35
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Denna skepsis infinner sig sällan gällande de folkmord du listar.

Ok. Du anser att just Förintelsen kräver hundratusentals dokument, men alla de andra kräver det inte.
Så passligt.

/VV
Citera
2009-08-31, 08:11
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Citat:
Ok. Du anser att just Förintelsen kräver hundratusentals dokument, men alla de andra kräver det inte.
Så passligt.

/VV
Jag förklarar varför.
Det finns så otroligt många dokument som "bevisar" det ingen ifrågasätter.
Varför är det tvärtom gällande det som enligt er skiljer Förintelsen från alla andra folkmord (dvs en plan för att systematiskt mörda alla judar företrädesvis i gaskammare, vilket enligt den etablerade historieskrivningen resulterade i sex miljoner mördade judar, företrädesvis i gaskammare eller medelst andra brutala metoder)?
Att denna typ av bevis inte existerar är naturligtvis fullständigt orimligt.
Senast redigerad av blackie_lawless 2009-08-31 kl. 08:47.
Citera
2009-08-31, 08:45
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Jag förklarar varför (Det finns så otroligt många dokument som "bevisar" det ingen ifrågasätter, varför är det tvärtom gällande det som utmärker Förintelsen?), men det orkar du inte kommentera?

Jag frågade dig om du kunde visa upp dessa alla hundra tusentals dokument från de andra folkmorden.
Jag bad specifikt om bara tre av dom.
Men du har ännu inte visat ett enda.
Kan du göra det?
Dokument som visar en order på dödandet.

Att säga att de andra folkmorden skiljer sig i detta avseende duger inte.

Min fråga var 'Varför skulle just Hitler och hans anhang ha lämnat 100.000-tals dokument efter sig men inte de andra?'

Om du då säger att de andra är annorlunda och behövde inga dokument, så är det bara smörja.

/VV
Citera
2009-08-31, 08:50
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Citat:
Min fråga var 'Varför skulle just Hitler och hans anhang ha lämnat 100.000-tals dokument efter sig men inte de andra?'
Men tycker du inte det är konstigt att det pappersarbete som bagge1 beskriver i sitt inlägg inte existerar? "Alla andra" dokument finns ju att tillgå, men inte ett enda som bevisar det som påstås har skett, dvs det som skiljer Förintelsen från andra folkmord.
Citera
2009-08-31, 09:30
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Men tycker du inte det är konstigt att det pappersarbete som bagge1 beskriver i sitt inlägg inte existerar? "Alla andra" dokument finns ju att tillgå, men inte ett enda som bevisar det som påstås har skett, dvs det som skiljer Förintelsen från andra folkmord.

Tycker du att det är konstigt, men att inga andra folkmord finns dokumenterade på samma vis?
Varför skulle Hitler ha givit ut en massa dokument men inga andra?
Min tanke är att man inte skriver ut dylika order på papper.
Historien visar att man inte gör det eftersom INGA ANDRA heller har gjort det så vitt jag vet.
Det är du och bagge1 som påstår att man skulle ha gjort det, men ni har inga som helst belägg för er tro. De hundratusentals dokument ni snackar om. Vad har ni fått det ifrån annat än taget från luften??

Kom igen nu och visa några dylika dokument ur historien.
Från något annat folkmord.

Om du inte kan det så kanske du kan börja inse att det kanske inte finns några sådana dokument.
Från något folkmord.
För Stalin hade väl ihjäl en massa ryssar trots att du aldrig sett några order dokumenterade.
Du tror väl på att Stalin hade ihjäl en massa ryssar?

/VV
Citera
2009-08-31, 09:44
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Tycker du att det är konstigt, men att inga andra folkmord finns dokumenterade på samma vis?
Varför skulle Hitler ha givit ut en massa dokument men inga andra?
Min tanke är att man inte skriver ut dylika order på papper.
Historien visar att man inte gör det eftersom INGA ANDRA heller har gjort det så vitt jag vet.
Det är du och bagge1 som påstår att man skulle ha gjort det, men ni har inga som helst belägg för er tro. De hundratusentals dokument ni snackar om. Vad har ni fått det ifrån annat än taget från luften??

Kom igen nu och visa några dylika dokument ur historien.
Från något annat folkmord.

Om du inte kan det så kanske du kan börja inse att det kanske inte finns några sådana dokument.
Från något folkmord.

Citat:
Anfal: Folkmordet på kurder i Irak 1988

Citat:
Det finns mycket information om hur Anfal gick till. Anledningen är att Saddam Husseins administration var mycket byråkratisk. Bland annat hade regimen före Anfal genomfört en registrering av människor baserad på deras etniska tillhörighet. Vilka som var kurder fanns tydligt dokumenterat och kunde användas under folkmordet. Efter Kuwait-kriget hittades noggranna anteckningar om varje beslut under Anfal. Dessa dokument visade att det kurderna utsatts för hade haft en mycket större omfattning än vad man tidigare trott. Dokumenten visade också tydligt att det var fråga om ett folkmord, eftersom kampanjen uteslutande riktat sig mot kurdiska byar och kurder. Bland annat hittades en order, undertecknad av al-Majid, om att alla som befann sig i byarna i en del av det förbjudna området skulle tillfångatas och förhöras och att alla män mellan 15 och 70 sedan skulle avrättas.

http://www.levandehistoria.se/node/1932
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in