Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-08-31, 16:10
Bannlyst
Ända sedan jag installerade om Windows xp home så har jag haft problem med att mina nedladdningar hänger sig. jag kan ladda hem mindre filer som t.ex uppdateringar från microsoft etc. och av någon anledning så brukar det gå att ladda hem från rapidshare också medans det inte går från sidor som megaupload och storage.to etc.

Nu kör jag med opera och i opera går det fint att ladda ner en fil i taget, men när jag laddar ner flera filer samtidigt så hänger dom sig ofta och större filer mellan 600-900MB har jag inte lyckats att ladda hem utan att dom fryser sig, men när jag stängde av min brandvägg så gick även dom stora filerna att ladda ner.

Så jag har det lite svårt med att förstå var problemet sitter då allt är väldigt random, ibland går det att ladda ner medans brandväggen är på och ibland lyckas jag tanka två filer samtidigt men ibland inte och större filer brukar inte gå alls förutom om brandväggen är av.

Det blir ganska jobbigt i längden att behöva sitta och starta om nerladdningar som fryser sig eller att bara kunna ladda ner en fil i taget.
Citera
2009-08-31, 20:02
Bannlyst
Nu gick det plötsligt att ladda hem en 600MB stor fil i opera medans brandväggen var på. blir galen på detta.

Det kan väll inte ha något med internet explorer inställningar att göra?.
Citera
2009-09-01, 09:14
Medlem
bjornebarns avatar
Nu har jag tyvärr ingen lösning på ditt problem, men det har dock hänt att jag har haft liknande problem själv (använder firefox). Det går dock utmärkt att ladda ned många och stora filer i taget med downthemall-pluginet till firefox. Kanske finns något liknande till Opera?
Citera
2009-09-02, 17:30
Bannlyst
Ska prova och se om det funkar med firefox!.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in