2009-08-31, 15:33
Medlem
Hejsan, söker efter en web-baserad musikspelare som streamar musiken. Vill helst slippa lägga till låtar manuelt utan bara välja en mapp den skall scanna.

Har kollat på MPD + relaxx, tyvärr ville den inte streama ljudet, vet inte om det är mpd som har problem eller var det ligger.. Via apache direkt på en musikfil kan jag lyssna ivf.

Eftersom det är en server som skickar ljudet så har jag ju inte testat att lyssna om den spelar direkt, detta borde ju inte heller göra någon skillnad då det skall streamas via webben..

Tack på förhand
Citera
2009-09-20, 00:58
Medlem
Ta en titt på Opentape:
http://opentape.fm/
Citera
2009-09-20, 11:16
Medlem
dunkenbergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snejper
Hejsan, söker efter en web-baserad musikspelare som streamar musiken. Vill helst slippa lägga till låtar manuelt utan bara välja en mapp den skall scanna.

Har kollat på MPD + relaxx, tyvärr ville den inte streama ljudet, vet inte om det är mpd som har problem eller var det ligger.. Via apache direkt på en musikfil kan jag lyssna ivf.

Eftersom det är en server som skickar ljudet så har jag ju inte testat att lyssna om den spelar direkt, detta borde ju inte heller göra någon skillnad då det skall streamas via webben..

Tack på förhand

Har du provat Shoutcast? Shoutcast + mplayer och eller VLC hade löst ditt problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in