• 1
  • 2
2009-09-03, 12:09
Medlem
Så om man skulle råka ljuga på låneansökan och skriva att man har jobb fast man inte har det, polisanmäler de? Har inte hittat någon information om detta.. Ingen som provat själv?
Citera
2009-09-03, 12:12
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raybeam
Så om man skulle råka ljuga på låneansökan och skriva att man har jobb fast man inte har det, polisanmäler de? Har inte hittat någon information om detta.. Ingen som provat själv?

Polisanmäler? Vad ska de polisanmäla?
Citera
2009-09-03, 12:24
Medlem
Skulle det inte kunna räknas som bedrägeriförsök att skriva att man har jobb fast man inte har det?
Citera
2009-09-03, 12:27
Medlem
Har kollat in Folkias så kallade Folklån. De verkar ju inte kräva att man har fast anställning, men dock ska lånet betalas tillbaka på 3 år, vilket är ganska tuffa villkor.

Funderar nu på vad jag ska göra, prova att ljuga mig till ett fördelaktigare lån med längre återbetalningstid, eller köra på Folkia? Än så länge ingen panik så jag hinner lyssna på lite goda råd..
Vill inte skicka iväg för många ansökningar, det kommer inte se bra ut att ha för många UC..
Citera
2009-09-03, 12:29
Medlem
Har kollat in Folkias så kallade Folklån. De verkar ju inte kräva att man har fast anställning, men dock ska lånet betalas tillbaka på 3 år, vilket är ganska tuffa villkor. Funderar nu på vad jag ska göra, prova att ljuga mig till ett fördelaktigare lån med längre återbetalningstid, eller köra på Folkia? Än så länge ingen panik. Vill inte skicka iväg för många ansökningar, det kommer inte se bra ut att ha för många UC..
Citera
2009-11-05, 16:30
Medlem
b
Senast redigerad av theevil 2009-11-05 kl. 17:01.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in