2009-08-31, 00:38
Medlem
Smidvarks avatar
Jag upptäckte att jag, efter en spelsession, fått en liten gul varningstriangel i aktivitetsfältet. Den visar ingen form av tooltip eller så om man för musen över den och det händer ingenting när man klickar på den.

Jag googlade lite om det och fann några olika svar. Tydligen uppstår något liknande när något hänt med grafikkortet (eller någon annan hårdvara), eller att det är ett tecken på att man är infekterade av något slags virus. Jag själv tror att det är det förstnämnda som stämmer eftersom jag minns att just grafikkortet klyddade lite under spelsessionen.

I alla fall så sökte jag igenom datorn med både SUPERantispyware och Avira som inte hittade någonting, och efter en omstart så är nu triangeln borta. Vill bara försäkra mig om att jag inte är infekterad av någonting så jag postar en HJT-logg också.

Citera
2009-08-31, 04:24
Medlem
hasenfrasens avatar
Står det något intressant i dina systemloggfiler? Control Panel -> Administrative Tools -> Event Viewer
Citera
2009-08-31, 12:35
Medlem
Smidvarks avatar
Det verkar som att det var något hårdvarufel (grafikkortet) som lockade fram varningstriangeln.
Citera
2009-08-31, 13:08
Medlem
Mr YMCAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smidvark
Det verkar som att det var något hårdvarufel (grafikkortet) som lockade fram varningstriangeln.
Tvärtom så är det från ett meddelande om att en drivrutin kraschade och återställdes. Helt ofarlig.
Citera
2010-04-22, 22:47
Medlem
Xenicides avatar
Jag vet inte riktigt hur man ska söka på på detta så jag tar det här.
Mitt meddelande är om en skadad fil, $BitMap tydligen.
Jag har inte hittat någon information om det heller men det spelar ingen roll.

Jag vill veta hur man tar bort det.
Popupen (går inte stänga ner), och den gula varningstrianglen överhuvud taget.
Citera
2010-04-22, 23:53
Medlem
hasenfrasens avatar
Ivfsh är integriteten på din $bitmap fil skadad, det fixas enbart mha av en felkontroll av din disk så att eventuella sektorfel markeras som "bad" och hårddiskens BIOS ombedes att göra ett "reallocation sector event".
Citera
2010-04-23, 00:07
Medlem
Xenicides avatar
Det där säger mig faktiskt ingenting.
Den enda felkontrollen som jag känner till är chkdsk och den verkar ju totalt värdelöst.

Felet verkar vara större än jag trodde.
Jag kan inte ens spara något på hårddisken längre.
Senast redigerad av Xenicide 2010-04-23 kl. 00:11.
Citera
2010-04-23, 03:27
Medlem
hasenfrasens avatar
Högerklicka på din krånglande disk i Utforskaren eller File Explorer eller vad du nu har för version av Windows och filhanterare. Välj egenskaper/properties. Välj Verktyg/Tools. Välj Felkontroll/ErrorChecking. Välj "utförlig kontroll" och den kommer att klaga på att den inte kan låsa disken, välj att göra kontrollen vid nästa omstart.

Orkar du sätta dig in i ämnet, välj att starta en "Recovery Console" och utför kommandot:
CHKDSK C: /P /R
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in