Citat:
Ursprungligen postat av bluespot13
Frga nummer 1)
Hur skiftar jag till Windows Aero?
Frga nummer 2)
Jag har som sagt en ganska ny Vaio dator med full HD 1080. Efter formateringen s fr jag inte samma grafik p datorn. Allt knns ovanligt stort (ikoner och liknande). Jag har naturligtvis ndrat till hg prestande men det verkar inte vara det som r felet. Ngra tips?
Frga nummer 3)
Nr det gller "new tab" s sparade datorn frut mina gamla sajter som jag hade beskt mest. Nu ppnas bara ett nytt fnster dr jag sjlv mste skriva in webbadressen.
Frga nummer 4)
Jag kan inte ppna min CD-ROM. Dvs jag fr inte ut min skiva frn datorn trots att jag trycker p "ppna skiva". Vad kan det bero p och vad gr det att gra?
Tackar fr alla svar och hoppas att ngon vnlig sjl drute kan hjlpa mig!
1) Du mste fr det frsta ha drivrutinerna till ditt grafikkort fr att Aero ska fungera, dessa hittar du p ngon skiva som du ftt med datorn eller p Vaios hemsida. Fr att aktivera detta s gr du sedan in p skrivbordet och hgerklickar och vljer anpassa. Sedan vljer du ngot av Aero temanen som finns dr.
2) Detta har ocks med grafikdrivrutinerna att gra, om du inte har rtt drivrutiner s kan du bara vlja 800x600 och 1024x768. Fr att ndra upplsningen efter att du har skaffat drivrutinerna hgerklickar du p skrivbordet och vljer skrmupplsning. Dr kan du sedan vlja den hgsta som fungerar fr din skrm.
3) Detta r en funktion som fljer med Google Toolbar. Fr att f tillbaka den mste du allts tanka Google Toolbar igen hr:
http://tools.google.com/firefox/tool.../sv/index.html
4) Denna har jag ingen aning om, men prova att skaffa alla drivrutiner s borde ngon lsa detta