2003-12-19, 16:08
Medlem
LadyTieras avatar
Det är kallt och jävlig ute så man tager vad man hever;

Ingredienser;

900 gr kycklinvingar (marinerade i olja/soja/rosmarin/grillkrydda/lite tandori krydda)

En burk urkärnade svarat oliver

En stor lök skuren i klyftor

Ugnen på 225 C, rör om då och då och ta ut när kycklingvingarna är klara.

planerar att servera det med ris och kanske någon sorts stark tomatsås

Så what u think?
Citera
2003-12-19, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Det är kallt och jävlig ute så man tager vad man hever;

Ingredienser;

900 gr kycklinvingar (marinerade i olja/soja/rosmarin/grillkrydda/lite tandori krydda)

En burk urkärnade svarat oliver

En stor lök skuren i klyftor

Ugnen på 225 C, rör om då och då och ta ut när kycklingvingarna är klara.

planerar att servera det med ris och kanske någon sorts stark tomatsås

Så what u think?

Jag vill äta middag hos dig i dag
Citera
2003-12-19, 16:14
Medlem
joyces avatar
Låter jättegott. Här hemma blir det som vanligt en massa olika rätter eftersom alla barn inte äter samma sak.

Jag och den minsta ska äta hemgjorda köttbullar på lammfärs med fårost i. Lägger dem i passerade tomater och serverar couscous till.

De andra två ska äta fattiga riddare med kardemumma
Citera
2003-12-19, 17:02
Medlem
Renegades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joyce
Låter jättegott. Här hemma blir det som vanligt en massa olika rätter eftersom alla barn inte äter samma sak.

Jag och den minsta ska äta hemgjorda köttbullar på lammfärs med fårost i. Lägger dem i passerade tomater och serverar couscous till.

De andra två ska äta fattiga riddare med kardemumma

Skulle jag aldrig ställa upp på. Dalta med dom om maten när de är små så sitter det i hela livet. Har alltid sett till att de små stoppar i sig allt från början. Vissa saker kan man ha förståelse för, oliver t ex. Men mat generellt är bara att äta eller låta bli. Skulle ALDRIG laga flera olika rätter. Fan ta nån av ungarna om de tror de ska köra veggo-stilen när de växer upp säger jag bara...
Citera
2003-12-19, 17:45
Bannlyst
Gillar inte oliver :kräks: men i övrigt låter det gott.
Citera
2003-12-19, 17:57
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renegade
Skulle jag aldrig ställa upp på. Dalta med dom om maten när de är små så sitter det i hela livet. Har alltid sett till att de små stoppar i sig allt från början. Vissa saker kan man ha förståelse för, oliver t ex. Men mat generellt är bara att äta eller låta bli. Skulle ALDRIG laga flera olika rätter. Fan ta nån av ungarna om de tror de ska köra veggo-stilen när de växer upp säger jag bara...

De tvingar inte mig att äta pulvermos och köttbullar när de lagar maten så varför skulle jag tvinga dem?

Jag har ofta rester från föregående dag och då får de möjlighet att välja. Alla måste dock med jämna mellanrum smaka mat de inte gillar för att se om de ändrat smak.

Kan tillägga att de äter det mesta men det är inte alltid man är sugen på det som serveras. Oliver äter de nästan som godis, fisk av alla slag är favoritmaten. Spenat i alla former, ärtor och bönor går också ner. Däremot skulle jag aldrig ge dem mackor eller något senare på kvällen bara för att de inte ätit sig mätta under middagen. Mina barn ser middagen som dagens höjdpunkt och sitter gärna till bords i timmar. Jag är oftast den som lämnar bordet först eftersom jag ska ut och röka

Jag värdesätter mina barns åsikter och ser det inte som att jag daltar med dem. Jag vill att de ska bli starka och självständiga individer som kan säga NEJ och även ge en förklaring till sitt avståndstagande. Men alla uppfostrar vi våra barn olika. Jag vet bara att jag inte skulle stå ut med ett gäng ungar utan egen vilja och åsikter. Jag betraktar dem som människor och anser inte att jag har rätt att förtrycka dem bara för att de är mindre.
Citera
2003-12-19, 18:00
Medlem
Anarkogossens avatar
Lät väldigt gott (glöm inte att krydda riset lite, gör det alltid lite snitsigt )
En annan grej som är god (men som nog inte funkar med vingar) är om man bakar in kycklingdelarna i deg och ungsbakar dem. Köttet blir väldigt saftigt, och man kan krydda dem mycket utan att det rinner av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in