2003-12-19, 17:05
Medlem
gnotkes avatar
Du är inte störd, gnotkes psykiska status är superstabil med inga psykiska åkommor i släkten, och han haft liknande tankar, speciellt då mot sina arbetskamrater eller snarare folk han träffar i arbetet som han inte riktigt känner. Den här känslan kommer bara upp när han sitter ner.

Beror troligtsvis på:

Osäkerhet
och
för lite fysisk aktivitet på jobbet
Citera
2003-12-19, 18:13
Medlem
BF_Swedens avatar
Det här var ju lite kul för jag "lider" av det omvända. När jag går förbi någon på stan tänker jag att "han kommer nog att klappa till mig".

Intressant. Jag har inte blivit slagen som barn. Har du, Speedzorn, blivit slagen som barn?
Citera
2003-12-20, 00:06
Medlem
Malmsteens avatar
Testa att klappa till någon i verkligenheten när du får upp en sådan bild.
Citera
2003-12-20, 09:50
Medlem
kisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmsteen
Testa att klappa till någon i verkligenheten när du får upp en sådan bild.

Ytterligare ett konstruktivt förslag
Citera
2003-12-20, 13:31
Medlem
Speedzorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Det här var ju lite kul för jag "lider" av det omvända. När jag går förbi någon på stan tänker jag att "han kommer nog att klappa till mig".

Intressant. Jag har inte blivit slagen som barn. Har du, Speedzorn, blivit slagen som barn?

Nej jag har inte blivit slagen, bråkade lite med andra barn men det har väl alla gjort
Citera
2003-12-20, 14:08
Medlem
kaleids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedzorn
Nej jag har inte blivit slagen, bråkade lite med andra barn men det har väl alla gjort
Det där är en myt. Så få som 1 på 132 000 barn har någon gång bråkat med andra barn. Du bör omedelbart söka vård för dina traumatiska upplevelser.
Citera
2003-12-20, 16:56
Medlem
Alla får väll sådana impulser då och då.
Testa att hålla i ett trevligt lagom långt järnrör med perfekt tyngd, väg av det i handen och gör några svingar med det. Den som inte funderar över hur det vore att slå någon med ovan nämnda järnrör är sjuk enligt mig.

Eller är det jag som är sjuk
Citera
2003-12-21, 17:24
Medlem
kisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bat_782
Alla får väll sådana impulser då och då.
Testa att hålla i ett trevligt lagom långt järnrör med perfekt tyngd, väg av det i handen och gör några svingar med det. Den som inte funderar över hur det vore att slå någon med ovan nämnda järnrör är sjuk enligt mig.

Eller är det jag som är sjuk

Jag gissar på dig, tyvärr
Citera
2003-12-21, 19:27
Medlem
Kommer på mig själv med såna tankar också ibland...te x när min kära mor bad mig hålla en stekpanna, medan hon skulle hämta något i kylen. Då får jag en bild av hur jag nockar henne med stekpannan bakifrån, hon faller till golvet, och sen hela processen med polis, ambulans, och allt, bara på nån sekund.
Expediter brukar allt som oftast bli offer för mitt tankevåld....livsfarligt.
Citera
2003-12-23, 08:14
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitching Heep
Kommer på mig själv med såna tankar också ibland...te x när min kära mor bad mig hålla en stekpanna, medan hon skulle hämta något i kylen. Då får jag en bild av hur jag nockar henne med stekpannan bakifrån, hon faller till golvet, och sen hela processen med polis, ambulans, och allt, bara på nån sekund.
Expediter brukar allt som oftast bli offer för mitt tankevåld....livsfarligt.

Det beror väl på att det är "spännande" att föreställa sig att man gör sånt som man absolut inte får/kan/vill göra. Inget konstigt med det, så länge man inte går från tanke till handling.
Citera
2003-12-23, 10:58
Medlem
joels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedzorn
När jag är ute bland folk, oftast som jag inte känner så bra som på jobbet t.ex så händer det ibland att jag får upp en bild av att jag sänker personen bredvid mig med ett kraftigt slag. Detta känns så verkligt att jag själv blir lite nevös, som om jag inte skulle kunna styra mig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden

Ni två låter som klippt och skurna för varandra,ni kanske skulle försöka eder på ett parförhållande och se vart det leder?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in