• 1
  • 2
2003-12-19, 02:30
Medlem
Äta katt/hund hade kännts fruktansvärt fel (vet inte varför egentligen) men jag hade nog fan hellre ätit människa.
Citera
2003-12-19, 05:36
Medlem
Jag skulle också vilja äta människokött. Men som sagt då av högsta kvalitet. Tjej mellan 14-21 år ungefär. Inte äldre.
Har hon dött i en olycka så går det också bra, även om det finns andra sätt.
Citera
2003-12-19, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Det finns endast ett sätt att tillaga gädda: gäddkrans.

Nja, personligen föredrar jag dessa framför gäddkrans:

Om gäddan väger mer än 2 kg:
*Gäddqueneller (eller fiskbullar på bondsvenska) Blir oftast godare än kransen, eftersom quenellsmeten inehpller mer grädde. Dessutom är det lättare att tillaga queneller, kransen blir lätt torr. Färsrätter är det enda som går att göra riktigt bra med en tyngre gädda.

Om gäddan väger 1-2 kg:
*Halstrad Pepparrotsgädda
*Ugnsstekt gädda (helstekt)

Tillbaka till ämnet.... Om jag tvingades välja mellan att äta hund eller katt? Givetvis katt, gärna grannens. Jag hatar det vita fluffiga kräket som pissar på min altan och bajsar i blomlådorna.
Citera
2003-12-19, 20:53
Medlem
Mysharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thompa
Hur ska du ha det nu? Var det gott eller inte?

Hehehe, där var det dubbla budskap. Köttet smakade inte mycket, men kryddningen var god.
Citera
2003-12-19, 21:08
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Det finns endast ett sätt att tillaga gädda: gäddkrans. Pilla bort köttetfrån gäddan, blanda ihop en smet (har ingen aning om vad den innehåller, men morsan är bra på det), i med köttet, för i mixer/matberedare. Häll i en smörad+bröad form (helst en rund form med en "kon" i mitten, så det blir en "krans" när den är klar), in i ugnen. Servera med pressad potatis och en god sås.

Mums, det är min pappas paradrätt. Med sås gjord på räkskal och räkorna ovanpå gäddpuddingen.

Jag har katter så lite svårt skulle jag nog ha för att äta en katt. Om det skulle finnas katter som föddes upp för att bli kött skulle jag inte ha något emot att smaka.

Som barn fick jag alltid några halvvilda kaniner på våren. Under sommaren matade jag och kelade med dem och till hösten åt jag kaningryta

Jag har också ätit upp en häst (inte hela) som jag tidigare haft kontakt med. Då visste jag i alla fall att köttet var bra och att hästen haft ett bra liv.
Citera
2003-12-19, 23:57
Medlem
Mysharrys avatar
Mattsons smörgåskorv, har jag för mig att den hette. En jättegod korv som jag ofta köpte. Min dåvarande flickvän, som aldrig skulle äta häst älskade den. Vad den innnehöll? Ca 80% häst. Jag är ett svin.
Citera
2003-12-20, 02:25
Medlem
Tillbaka till ämnet, om man tex är jägare eller likn, har man då rätt att skjuta förvildade katter och hundar, för att sedan ta tillvara på köttet?
Citera
2003-12-21, 21:38
Medlem
Pellenezs avatar
Skulle inte ha nåt emot att äta vare sig hund eller katt. Men jag tror inte att det är så mycket kött på ett kattskrälle.
Människa skulle jag inte ätan förutom i en extrem nödsituation.
Citera
2009-12-28, 04:09
Bannlyst
Ätit hund en gång, aldrig mer smakade så jävla äckligt fyfan..

Detta utspelade sig i Kina.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in