Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2009-12-21, 11:28
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieStud
Det där låter som min melodi! I jul ska jag köpa en mixer! Mixade fibrer skulle vara kalas för kistan också! Detta ska provas direkt, ska köpa en mixer idag bara för det.

Jag hoppas nog milken, kan bli så ruggigt taskig i kistan av den :/
Svaret är laktosfri mjölk.

~Paul~
Citera
2009-12-21, 12:33
Medlem
chajusongs avatar
Köp en falukorv och skiva och ha på mackan med lite västervikssenap, till det dricker du kaffe och vatten, sen är det ju gott om billiga clementiner såhärårs (men jag föredrar satsumer men nu har dom försvunnit på min affär). Fördelen med att ha en falukorv i kylen är uppenbara, det funkar på mackan, du kan köra den i ugnen på kvällen och ha potatismos till eller steka den och köra till makaroner. På så vis slipper du ha en massa olika saker i kylskåpet, och onödiga saker som mjölk.

Och till dom som tröttnat på vanlig frukostmat, skit i den, det är ju hur gott som helst med köttfärssås och spagetti till frukost (eller varför inte köra den direkt på en hård macka?). Jag blir alltid på bra humör av att ha kvar gårdagens middag till frukost (om det inte är något som inte går att värma, typ klyftpotatis).
Citera
2009-12-22, 15:48
Medlem
Snurrens avatar
Här törs man ju knappt erkänna att man gillar proviva blåbär med mysli till frukost
Citera
2009-12-22, 20:04
Medlem
AussieStuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Här törs man ju knappt erkänna att man gillar proviva blåbär med mysli till frukost

Proviva är riktigt goda. Har du alltså musli i den precis som i mjölk?

Kanske är gott och mixa proviva blåbär med musli och fil
Citera
2009-12-22, 22:51
Medlem
Snurrens avatar
Japp jag har mysli direkt i. Ibland tar jag till och med två portioner

Sojamjölk går också bra, man kan blanda i lite sylt för smakens skull, jag tar gärna Fun Light.
Citera
2009-12-22, 23:01
Medlem
martenihs avatar
Jag avskyr att äta frukost för det mesta.
Dock så brukar en smoothie funka rätt bra.
Fryst frukt/bär, juice och ev. lite yoghurt.
Snabbt och enkelt.
Citera
2009-12-22, 23:14
Medlem
AussieStuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martenih
Jag avskyr att äta frukost för det mesta.
Dock så brukar en smoothie funka rätt bra.
Fryst frukt/bär, juice och ev. lite yoghurt.
Snabbt och enkelt.

Samma här och smoothie tipset väger tungt. Jag brukar köpa jalla 1 liters och det funkar ju att dricka på morgonen.

Det är ingen vänlig själ (inte DePaul, han dricker bara saftsoppa och tuggar i sig musli ) som har en sida med schysta smoothie recept? Utan mjölk då! Fil osv funkar bra, och iof så går ju alltid mjölken byta ut mot havre mjölk!
Citera
2009-12-23, 09:40
Medlem
.
Citera
2009-12-23, 12:21
Medlem
Dr.Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieStud
Samma här och smoothie tipset väger tungt. Jag brukar köpa jalla 1 liters och det funkar ju att dricka på morgonen.

Det är ingen vänlig själ (inte DePaul, han dricker bara saftsoppa och tuggar i sig musli ) som har en sida med schysta smoothie recept? Utan mjölk då! Fil osv funkar bra, och iof så går ju alltid mjölken byta ut mot havre mjölk!

Två delar vaniljyoghurt, en del havremjölk, en eller flera nypor kanel och sedan valfri frukt eller bär.
Citera
2009-12-25, 06:13
Medlem
AussieStuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Glas
Två delar vaniljyoghurt, en del havremjölk, en eller flera nypor kanel och sedan valfri frukt eller bär.

Dum som man är så tänker man ju inte så mycket på just smaken.

Är det någon som har en bra fruktsmak som kan rekommendera olika mixar.

Banga fars mixerstav idag och behöver tunga tunga tipset på feta blandningarna shuno (DePaul - aka saftsoppakungen i hooden yao).!!!

Jag vill ha bra tips på bra blandning av frukter jag kan mixa ihop med afil. Shuno!
Citera
2009-12-25, 08:27
Medlem
dePauls avatar
  • Mango/banan/kokosmjölk/äpple
  • Hallon/blåbär/björnbär
  • Jordgubbar/äpplen/banan
  • Ananas/apelsin/lime
  • Päron/persikor/passionsfrukt
  • Aprikoser/krusbär/lingon
Du kan dessutom testa kombinera dessa smaker. Men oftast blir det bättre om man håller det simpelt.

~Paul~
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in