Citat:
Ursprungligen postat av hosebag
Nej de uppmanade föräldrar att bekämpa tonårsresonemang med en jävla massa idiotisk propaganda och falska påståenden.
Men det kanske inte fungerar längre då folk faktiskt kan få tag på riktiga fakta och vetenskapliga studier om droger nu, så då får man väl försöka tysta all debatt istället.
Fast nu är det ju inte folkhälsoinstitutet som skriver på "actnow" heller utan bara några okända losers, så det finns ju ingen särskild koppling där.
I "Haschboken" så uppmanar folkhälsoinstitutet föräldrar att bemöta tonåringars fakta med just fakta - då tonåringar älskar fakta. De skrev väl så i tron om att vetenskapens resultat var till förbudets fördel. Synd att de inte strävar efter samma sak idag.
Jag är osäker på ifall de själva trodde att propagandan var påhitt, jag tror de skapade sina egna sanningar.
Citat:
Att THC stannar kvar så länge i kroppen kan leda till så kallade "återtrippar". Den som har rökt hasch under helgen kan plötsligt känna sig berusad igen, flera dagar eller veckor efter den senaste haschpipan. Forskarna tror att det kan bero på att nedbrytningsprodukterna av cannabinoiderna kommer in i blodbanorna och påverkar hjärnan.
Citat:
En femtonårig flicka berättade om när hon rökte hasch tillsammans med sina vänner. Första gången hade hon "inte känt ett dugg", men nu skulle hon pröva en andra gång. Ett gäng ungdomar satt sent en kväll på en klippa vid havet. Flickan berättar att hon såg "hur det brann i vattnet och att människor sprang omkring och försökte släcka branden".
/Haschboken, folkhälsoinstitutet 1995
Expander: Jag såg det som underförstått att ActNow fokuserar på att bekämpa och smutskasta just Cannabis. Men tråden ligger nog bättre här.