2009-08-28, 12:00
Medlem
Kör Snow Leopard och installerade gnubg_all.pkg och undrar om det är någon som vet exakt vart den installerar allt som den installerar.

Trodde jag skulle få med en icon för att starta det, men jag får starta det via terminalen mha /opt/local/bin/gnubg och tycker det är lite drygt så vill ta bort allt som den installerade.

Någon som har någon idé om vad som ska bort, eller det räcker med att ta bort hela /opt mappen?
Citera
2009-08-28, 13:25
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobzorz
Kör Snow Leopard och installerade gnubg_all.pkg och undrar om det är någon som vet exakt vart den installerar allt som den installerar.

Trodde jag skulle få med en icon för att starta det, men jag får starta det via terminalen mha /opt/local/bin/gnubg och tycker det är lite drygt så vill ta bort allt som den installerade.

Någon som har någon idé om vad som ska bort, eller det räcker med att ta bort hela /opt mappen?

Testa att ta bort hela /opt och se vad som händer

Detta kanske kan hjälpa dig?
http://www.osxgnu.org/info/pkgdelete.html

Annars kan du ju testa att dra kommandot:
Citat:
find / -name gnubg 2>/dev/null
(se till att vara root)
i terminalen och sedan radera varje fil manuellt.
Senast redigerad av Flärp 2009-08-28 kl. 13:27.
Citera
2009-08-28, 15:52
Medlem
Jag får läsa lite bättre nästa gång.
Hittade detta på deras sida sen några minuter efter jag skapat tråden :P

The first package contains only gnubg files (all located in /opt/local/) and expects the necessary libraries being installed in /opt/local/lib. The second package also contains all libraries besides python and X11.

Så allt ligger i /opt och jag vill minnas att /opt inte är där från början vid en installation av Snow Leopard. Och allt annat jag har installerat har varit Native mac så de lär inte lägga nått i /opt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in