2009-08-28, 10:13
Medlem
Mr.Stanleys avatar
Vem är detta

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1686148/mordade-familjen-nu-ska-han-bli-prast

och är det verkligen möjligt för en sådan person att bli präst?
Senast redigerad av Mr.Stanley 2009-08-28 kl. 10:14. Anledning: Ändrad rubrik.
Citera
2009-08-28, 12:07
Medlem
Tazquas avatar
Ja klarar han alla studier och allt för det ska han väl ha rätt som det. Men om någon vill ha honom i sin församling är en helt annan sak.
Citera
2009-08-28, 15:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Stanley
Vem är detta

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1686148/mordade-familjen-nu-ska-han-bli-prast

och är det verkligen möjligt för en sådan person att bli präst?

Det är helt fel att en sådan individ får bli präst. Lika fel som att en av Björn Söderbergs mördare ha velat bli läkare. Nu får han dessbättre inte utbilda sig till detta yrke.
Citera
2009-08-28, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det är helt fel att en sådan individ får bli präst. Lika fel som att en av Björn Söderbergs mördare ha velat bli läkare. Nu får han dessbättre inte utbilda sig till detta yrke.

Ja visst ar det saaaaa mycket battre att en mordare inte for bli en normalt arbetande skattebetalande manniska som nu inte langre vill vara en belastning for samhallet.

Visst ar en mordare en samre lakare. Han har ju mordat for bovelen. Det gor han till en inkompetent lakare eller hur?!
Citera
2009-08-28, 15:13
Medlem
Dunhams avatar
Han kan ju bli vad fan han vill bara han inte släpps ut ur fängelset! Det borde finnas två saker att välja på för kriminalvården: Lås in eller slå ihjäl idioten.
Citera
2009-08-28, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dunham
Han kan ju bli vad fan han vill bara han inte släpps ut ur fängelset! Det borde finnas två saker att välja på för kriminalvården: Lås in eller slå ihjäl idioten.

Annu ett stjarninlagg hahahaha.

Varfor skall man sla ihjal idioten om han avtjanar sitt straff och gor det ett fangelse egentligen sklal vara till for. ATT REHABILITERA!!
Citera
2009-08-28, 16:18
Medlem
Mr.Stanleys avatar
Man brukar ju säga att präst är ett själavårdande yrke och till stor del ett förtroendeuppdrag. Därmed tycker jag att det också ska ställas stora krav på den som vill bli präst. Men jag är inte troende själv så jag har dålig koll på vad som gäller.

Med de utbildningar han skaffat sig har han nog rätt goda möjligheter att hitta ett annat jobb.

Är det ingen som har ett namn på personen?
Citera
2009-08-28, 20:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Stanley
Man brukar ju säga att präst är ett själavårdande yrke och till stor del ett förtroendeuppdrag. Därmed tycker jag att det också ska ställas stora krav på den som vill bli präst. Men jag är inte troende själv så jag har dålig koll på vad som gäller.

Med de utbildningar han skaffat sig har han nog rätt goda möjligheter att hitta ett annat jobb.

Är det ingen som har ett namn på personen?

Delar helt din uppfattning Mr.Stanley.
Citera
2009-08-28, 20:57
Medlem
101 permissioner sen 1999....
Herregud vilken omtänksamhet det visas mördare...
Citera
2009-08-28, 21:02
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
101 permissioner sen 1999....
Herregud vilken omtänksamhet det visas mördare...

101 permissioner!!!!!!!!!!!! Det låter ju inte klokt. På 10 år har nästan haft en permission/månad.
Citera
2009-08-28, 21:51
Medlem
charlieparkers avatar
Jamen det här låter ju som en lysande (svensk) ide? Tänk när han med ett soligt brett leende viger det unga förälskade paret med orden: "i nöd och lust...".

Och nog kan man väl tänka sig Thomas Quick i rollen som barnpsykolog, kanske sexualsadisten och mördaren Kjell - Åke Johansson från Aspa som familjeteurapeut, eller varför inte utnämna Matija Sovdat till socialminister?

Vad i helvete är det som händer här i landet? Polisen uppger att "återfallsrisken är liten" och domstolen i Örebro tänker ta sig en funderare om de ska tidsbestämma rövhålets livstidsstraff...bara tanken är en skymf mot offren och den allmänna rättsuppfattningen.

Det borde vara lag på att sådana här personer, när de friges, i några år ska bo och arbeta på samma gata som ansvariga jurister/läkare som släpper ut ohyran. Då kanske ordningen blev en annan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in