Flashback bygger pepparkakshus!
2009-08-27, 21:59
Medlem
drdracula141s avatar
Hej jag har har dom senaste dagarna haft problem med att lyssna på streamad radio via media player med win7an behöver hjälp tacksam för svar snarast.
Citera
2009-08-27, 23:47
Medlem
Låter konstigt om media player bara skulle sluta fungera sådär, är du säker på att det inte är radion, din internet uppkoppling eller dylikt som strular?

Kan du vara lite mer precis på vad för problem du har?

Snabbaste lösningen skulle nog vara att ladda ned en ny mediaspelare, jag skulle rekommendera VLC, Foobar 2000 eller Winamp. En snabb googling på vardera av dessa så hittar du snabbt rätt.
Citera
2009-08-28, 00:17
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyvibe
Låter konstigt om media player bara skulle sluta fungera sådär, är du säker på att det inte är radion, din internet uppkoppling eller dylikt som strular?

Kan du vara lite mer precis på vad för problem du har?

Snabbaste lösningen skulle nog vara att ladda ned en ny mediaspelare, jag skulle rekommendera VLC, Foobar 2000 eller Winamp. En snabb googling på vardera av dessa så hittar du snabbt rätt.
Så här står det...Windows Media Player cannot play the file because the specified protocol is not supported. If you typed a URL in the Open URL dialog box, try using a different transport protocol (for example, "http:" or "rtsp:").
Citera
2009-08-28, 09:06
Medlem
Hmm, okej. Vad gör du för att ansluta till internet radion? Klickar du en länk, skriver in en adress i Windows Media Player eller har en separat fil som du startar med?
Citera
2009-08-28, 13:12
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyvibe
Hmm, okej. Vad gör du för att ansluta till internet radion? Klickar du en länk, skriver in en adress i Windows Media Player eller har en separat fil som du startar med?
Explorer funkar men inte Firefox. skumt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in