2012-11-15, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forgottenone
Har fått det berättat för mig att det är Ronn*. Det framgår rätt tydligt av artikeln att han golat

"Skottdramat utspelade sig i 39-åringens bostad i Hyllinge tidigt i måndags morse. Tre timmar senare ringde den skottskadade mannen polisen sedan han tagit sig till sjukhus på egen hand. Strax därpå kunde 39-åringen gripas av polisen under odramatiska former."

Annars brukar ju sjukhusen vara rätt duktiga på att kontakta polisen, då framför allt när man kommer in med en skott skada.
Citera
2012-11-15, 13:23
Medlem
http://mcrazzia.blogspot.se/2012/11/...g-slappta.html
Citera
2012-11-15, 13:57
Medlem
DallasSkullss avatar
Oj...då har man använt skattemedel bra igen...

17 misstänkta i mc-rättegång släppta

17 personer som suttit häktade misstänkta för brott i samband överfallet mot en familjefest utanför Kalmar i våras har släppts efter beslut av Kalmar tingsrätt.

Citera
2012-11-15, 20:21
Medlem
HA lägger ingen vikt på sanning. Fakta och dubbelkontrollera påståenden, hur vinklade de än kan vara, är ointressant. Skvaller och påhittade historier, om händelser och personer, köps direkt istället.
Medlemmar gör affärer tillsammans med medlemmar från andra organisationer. Ingen vågar säga ett ljud om det. Klubben får inget veta. Bra jobbat och trist läge. Börja rensa kanske?
Citera
2012-11-15, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DallasSkulls

17 personer som suttit häktade misstänkta för brott i samband överfallet mot en familjefest utanför Kalmar i våras har släppts efter beslut av Kalmar tingsrätt.

ja detta är inget annat än början till rättsanarki i vårat land.
när man skrämmer vittnen och nämndemän till tystnad......det är i mina ögon terrorism.
Är detta en starten till en ny era, en våg av rättshaverister som nu kommer tro att man kan göra vad som helst, bara man skrämmer vittnen tillräckligt mycket så går man fri?
Vafan ger detta för signaler?? Både till offer men även gärningsmän?

Jag skaffar mig nog en puffra istället och tar smällen om den kommer.
Citera
2012-11-16, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DallasSkulls

Ja dom lever ju inte efter våra lagar.......Men..sen grinar dom ..när polisen punktmarkerar dom..
och försäkringskassan drar in bidrag mm,,,åå gnäller att myndigheterna är på dom hela tiden..+ att dom är snabba å påpeka att dom inte är en kriminell organisation,,, HAHAHA..NÄ gott folk visa stake å res er....
Citera
2012-11-16, 18:52
Medlem
sanctissimuss avatar

Hells Angels i Åkarp har fått besök av polisen med anledning av vapenbrott. en medlem har hämtats till förhör.
källa
Citera
2012-11-16, 19:43
Medlem
Twin Peakss avatar
Det är sorgligt att det funkar med skrämseltaktik i dessa fall.
Var är stoltheten?
Är man 1% så ska man väl stå för det man gör ,oavsett konsekvenser.
Mina bröder tar hand om mig när jag spöar folk,hotar människor,mördar i klubbens namn.
Nä,istället så gömmer jag mig bakom paragrafer,lagar och använder det system jag anser mig stå utanför till att komma undan straff.
Jag är förvirrad,är det OK att anamma regler och paragrafer som har skrivits av det samhälle jag anser mig stå utanför så länge det gagnar mig själv,och att strunta i sagda regler så länge det höjer min image?
Citera
2012-11-16, 23:02
Medlem
Fan vad alla ska svamla på om 1% hit och dit, Svårt att förstå att detta är 2012? Dom är 1% då det behövs annars är dom inte det..
Citera
2012-11-16, 23:34
Medlem
Twin Peakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av italjet86
Fan vad alla ska svamla på om 1% hit och dit, Svårt att förstå att detta är 2012? Dom är 1% då det behövs annars är dom inte det..
Ja,det är precis det jag menar(oavsett årtal).
Jag misstänker att du håller med mig,men visst är det bussigt brunt att vissa kan ta sig friheter pga att dom har en oförtjänt aura omkring sig som "säger":Vi gör som vi vill,bafatt vi e tuffa!typ
Citera
2012-11-17, 11:18
Medlem
sanctissimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus

Hells Angels i Åkarp har fått besök av polisen med anledning av vapenbrott. en medlem har hämtats till förhör.
källa

här kan man i sydsvenskan läsa att en medlem som är folkbokförd i lokalen gripits tidigare i veckan och då kan man fråga sig vem denne är? enligt expressen ska han vara 44 år? ingen greps under husrannsakan.

folkbokförda:

Anders Sjöholm - 54
Bent Nielsen - 54
Lars Sören Andersen - 53
Thomas Möller - 48
Kent-Inge Sjöblom - 47

Citera
2012-11-17, 16:47
Medlem
När sk man få börja vittna anonymt? Stort skämt detta, sen ska vittnens adress och andra uppgifter synas för alla på sidor som ratsit.se och upplysning.se...räcker väl om myndigheterna vet om dessa uppgifter! Sen är ju straffen löjliga om bvrottslingen mot all förmodan blir fälld vilket krävs löjligt högt bevisvärde för. Drömsamhället för kriminella!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in