Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-30, 14:47
Medlem
LawlessDarknesss avatar
Det kanske har avhandlats tidigare i tråden i såna fall ber jag om ursäkt. Men varför finns inte AK81 i Sverige? Finns tankar att starta någon supportgrupp till HA som inte åker båge? För R&W och RD är väl organisationer för hojåkare?
Citera
2012-10-30, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Läste ut boken "Helvetet inifrån", en bok som verkligen fängslade mitt läsande. För min del är MC världen något jag aldrig har fastna för, bilar & motorcyklar har aldrig varit något större intresse.
Bilden förändrades lite granna när Micke nämner att folk faktiskt hade vanliga jobb innan dem kom in i klubben. De inte bara massa vildar ifrån kumla som är med i MC världen, den bild som typ media byggt upp under åren.
Som helhet var boken bra, och de ända jag skulle vilja ha svar på, hur fungerar relgerna i HA i egentligen? de kändes mycket som om både Micke & Svempa blev utkastade på saker som dem inte ens visste om eller så ljuger dem i boken om deras synder, jag vet inte.

det känns som dom ljuger för att rädda sitt eget ansikte. när jag läste boken tyckte jag att både svempa och mega ansåg att (hette han michell) som blev utkastad och fick tatueringen bortbränd förtjänade det eftersom han betett sig illa och svikit klubben, men michell själv förstog inte varför, sen blir svempa utslängd. och han förstår inte varför men mega anser att det är rätt pga vad svempa har gjort. sen blir mega utslängd, och då förstår inte HAN varför medans dom andra i klubben anser att det är rätt med tanke på vad han nu har gjort.. känns som en röd tråd
Citera
2012-10-30, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawlessDarkness
Det kanske har avhandlats tidigare i tråden i såna fall ber jag om ursäkt. Men varför finns inte AK81 i Sverige? Finns tankar att starta någon supportgrupp till HA som inte åker båge? För R&W och RD är väl organisationer för hojåkare?

du behöver inte åka hoj för att vara med i red & white crew

även om många av dom gör det
Citera
2012-10-30, 15:22
Medlem
LawlessDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kranium123321
du behöver inte åka hoj för att vara med i red & white crew

även om många av dom gör det

Tack för svaret. Men med tanke på att samtliga(?) i HA åker hoj och det är en biker-organisation, faller inte hela syftet och konceptet om man är med i R&W Crew om man inte åker hoj? Fullvärdigt medlemskap i HA och hojåkande måste väl vara slutdestinationen om man väljer att ansluta sig till R&W Crew? Eller har jag missuppfattat något?
Citera
2012-10-30, 16:13
Medlem
Ohrwurms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawlessDarkness
Tack för svaret. Men med tanke på att samtliga(?) i HA åker hoj och det är en biker-organisation, faller inte hela syftet och konceptet om man är med i R&W Crew om man inte åker hoj? Fullvärdigt medlemskap i HA och hojåkande måste väl vara slutdestinationen om man väljer att ansluta sig till R&W Crew? Eller har jag missuppfattat något?

Så behöver det ju inte vara. Du kanske nöjer dig med att vara med i Crew'et.
Citera
2012-10-30, 16:46
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kranium123321
det känns som dom ljuger för att rädda sitt eget ansikte. när jag läste boken tyckte jag att både svempa och mega ansåg att (hette han michell) som blev utkastad och fick tatueringen bortbränd förtjänade det eftersom han betett sig illa och svikit klubben, men michell själv förstog inte varför, sen blir svempa utslängd. och han förstår inte varför men mega anser att det är rätt pga vad svempa har gjort. sen blir mega utslängd, och då förstår inte HAN varför medans dom andra i klubben anser att det är rätt med tanke på vad han nu har gjort.. känns som en röd tråd

De sant faktiskt...
Citera
2012-10-30, 17:03
Medlem
En fråga från en totalt utomstående:
Om man varit i HA i låt oss säga 15 år och är fullt gaddad, insatt osv. Kan man bara lämna då?
Den jag tänker på är skådisen Chuck Zito. FD President i new york va?
Han är ju inte HA längre, men gaddningarna är kvar.

Nån som vet något om denna dyngsköna skådis
Citera
2012-10-30, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analabertil
Om man varit i HA i låt oss säga 15 år och är fullt gaddad, insatt osv. Kan man bara lämna då?

lämnar man i "good standing" så verkar det som att det är okej att behålla klubbtatueringarna
Citera
2012-10-30, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analabertil

Jag har läst någonstans (artikel/bok) att om man lämnar klubben på goda villkor så är det brukligt att man tatuerar in "utgångsdatum" eller orden good standing.
Har sett en bild på han Johan som är AIKs ordförande, där det står good standing under hans HA tatuering på armen.

Fast vad vet jag
Citera
2012-10-30, 18:05
Medlem
Här är ju karln
http://www.celebritiesheight.com/chuck-zito-height-and-weight/

Ja man ser ju gaddningen på bröstet t.ex.

Han kvar den än, även fast han inte är "aktiv" längre
Citera
2012-10-30, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvavit
Jag har läst någonstans (artikel/bok) att om man lämnar klubben på goda villkor så är det brukligt att man tatuerar in "utgångsdatum" eller orden good standing.
Har sett en bild på han Johan som är AIKs ordförande, där det står good standing under hans HA tatuering på armen.

Fast vad vet jag

Johan lämnade i good standing.

Och jag tror att Chuck Zito har lämnat i good standing. Men jag är verkligen inte säker på det just nu.

Men kan inte tänka mig att det är något annat.
Citera
2012-10-30, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackMatt123
Johan lämnade i good standing.

Och jag tror att Chuck Zito har lämnat i good standing. Men jag är verkligen inte säker på det just nu.

Men kan inte tänka mig att det är något annat.
Hade han inte varit i GS så hade han nog inte varit med i SoA direkt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in