Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Läste ut boken "Helvetet inifrån", en bok som verkligen fängslade mitt läsande. För min del är MC världen något jag aldrig har fastna för, bilar & motorcyklar har aldrig varit något större intresse.
Bilden förändrades lite granna när Micke nämner att folk faktiskt hade vanliga jobb innan dem kom in i klubben. De inte bara massa vildar ifrån kumla som är med i MC världen, den bild som typ media byggt upp under åren.
Som helhet var boken bra, och de ända jag skulle vilja ha svar på, hur fungerar relgerna i HA i egentligen? de kändes mycket som om både Micke & Svempa blev utkastade på saker som dem inte ens visste om eller så ljuger dem i boken om deras synder, jag vet inte.
det känns som dom ljuger för att rädda sitt eget ansikte. när jag läste boken tyckte jag att både svempa och mega ansåg att (hette han michell) som blev utkastad och fick tatueringen bortbränd förtjänade det eftersom han betett sig illa och svikit klubben, men michell själv förstog inte varför, sen blir svempa utslängd. och han förstår inte varför men mega anser att det är rätt pga vad svempa har gjort. sen blir mega utslängd, och då förstår inte HAN varför medans dom andra i klubben anser att det är rätt med tanke på vad han nu har gjort.. känns som en röd tråd