Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-06, 00:42
Medlem
En person bland de som var inne i lokalen och grisade ner var tydligen någon lokal förmåga???
Personer kände igen han....
Man kan ju verkligen undra vad som ligger bakom detta dåd då svinen aldrig vad jag vet har lagt några sympatier åt något håll.

Känns lite som att en förklaring vore på sin plats....
Citera
2012-05-06, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4ty
Svineri MC, är dem från listerlandet? Såg några med dessa västar på MC mässa för ett tag sen.

Kalmar
Citera
2012-05-06, 02:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av loto
Hells Angels Mc är inte vad dom var på 90 talet. Dom lever på gamla meriter och det har OMC och MMC fattat dom tar dom inte på alvar när dom hotar med sina lösa hot som aldrig kommer till handling.

Ni alla kommer sj se att inget kommer att göras och OMC och MMC får frodas hur mycket dom vill på 81 land. Så bli inte besvikna.
Hells Angels är inte vad polisen trodde att de var på 90-talet.
HA är knappt en del av den "riktiga" organiserade brottsligheten och när de är inne på deras domäner brukar de klanta till det rejält...
Citera
2012-05-06, 08:54
Medlem
WarPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f1ttan
En person bland de som var inne i lokalen och grisade ner var tydligen någon lokal förmåga???
Personer kände igen han....
Man kan ju verkligen undra vad som ligger bakom detta dåd då svinen aldrig vad jag vet har lagt några sympatier åt något håll.

Känns lite som att en förklaring vore på sin plats....

Lite långsökt kanske:. Men äger Svineri Mc sin lokal? Om dom äger lokalen så kan det vara ett sätt att sätta press på Svineri att lämna ifrån sig lokalen till en annan "klubb".
Citera
2012-05-06, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WarPig
Lite långsökt kanske:. Men äger Svineri Mc sin lokal? Om dom äger lokalen så kan det vara ett sätt att sätta press på Svineri att lämna ifrån sig lokalen till en annan "klubb".

Kan mycket väl vara som du säger.
Synd om Svineri i sådana fall. Fråga är nu hur deras livakter i Divas Mc kommer att agera?
Citera
2012-05-06, 12:09
Medlem
Kotss avatar
Känns väl inte riktigt som HA att ge sig på en klubb med Svenssons som inte har något koppling till 1% över huvudtaget? Är det verkligen HA som vart och hälsat på?
Citera
2012-05-06, 14:03
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillesthlm
konflikt kring Bike Festival i Kalmar? eller så kanske det finns en koppling till misshandeln i nybro utanför en mc klubb. http://www.barometern.se/nyheter/nybro/grov-misshandel-pa-motorklubb(3251328).gm
Mycket intäkter på den träffen så lite gruff om "skatten" till HA känns inte långsökt.
Citera
2012-05-06, 14:08
Medlem
Kotss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Mycket intäkter på den träffen så lite gruff om "skatten" till HA känns inte långsökt.

Det verkar luta mer och mer åt det hållet. Tycker inte det är riktigt ok. Där sjönk min syn på HA en del faktiskt.
Citera
2012-05-06, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kots
Det verkar luta mer och mer åt det hållet. Tycker inte det är riktigt ok. Där sjönk min syn på HA en del faktiskt.

Inte ett dugg förvånad, polkagrisarna har parasiterat på vanliga klubbar och försökt bossa över dom sen dom etablerades. Det är bara någon dum slags romantisk pojkdröm att dom är reko. Nåja hoppas åtminstone att några av deras fanboys från vanliga klubbar får sig en tankeställare.
Citera
2012-05-06, 15:12
Medlem
Kotss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forgottenone
Inte ett dugg förvånad, polkagrisarna har parasiterat på vanliga klubbar och försökt bossa över dom sen dom etablerades. Det är bara någon dum slags romantisk pojkdröm att dom är reko. Nåja hoppas åtminstone att några av deras fanboys från vanliga klubbar får sig en tankeställare.

Jo jag fick det verkligen. Har alltid tyckt dom varit "reko" och supportrat dom till viss del. Men nu vet ifan längre. Sånt här vill jag verkligen inte supporta! Men jag dömmer givetvis inte enbart efter info från Flashback. Måste ju kolla upp sanningshalten och deras inställning.
Citera
2012-05-06, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kots
Jo jag fick det verkligen. Har alltid tyckt dom varit "reko" och supportrat dom till viss del. Men nu vet ifan längre. Sånt här vill jag verkligen inte supporta! Men jag dömmer givetvis inte enbart efter info från Flashback. Måste ju kolla upp sanningshalten och deras inställning.

Ja jo kolla upp det , för det tror jag inte så mkt på, Dom brukar inte ge sig in o så maskerade.

hade det rört sig om pengar så hade dom för fan kommit med västar o visat vad dom vill.
Tror där är andra som ligger bakom detta o tror inte det är bikers (riktiga bikers)
kan va andra "hoj klubbar/ föreningar" som har nått problem o vill komma åt dom, finns ju en hel del kappvändare i kalmar regionerna!
Citera
2012-05-06, 16:48
Medlem
Kotss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanes
Ja jo kolla upp det , för det tror jag inte så mkt på, Dom brukar inte ge sig in o så maskerade.

hade det rört sig om pengar så hade dom för fan kommit med västar o visat vad dom vill.
Tror där är andra som ligger bakom detta o tror inte det är bikers (riktiga bikers)
kan va andra "hoj klubbar/ föreningar" som har nått problem o vill komma åt dom, finns ju en hel del kappvändare i kalmar regionerna!

Har dock ganska säkra rapporter på att det var HA. Riktigt tråkigt. Men som sagt det låter inte som deras stil. Men med ett antal gripna så borde väl inte svaret vara långt borta.
Kanske inte ska lägga min första teori helt åt sidan ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in