Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Vad jag och denne användare främst diskuterade innan fågeln la sig i var ifall man kunde behålla sina gaddar efter det att man har lämnat en klubb. Detta var vi nog båda ganska överens om men vi har båda bevittnat två olika ord och allt detta handlar om medlemmar som av olika skäl valt att lämna sin klubb och räknas därför som ute (out) i gs (good standing). Det mest centrala här är två saker, status och tatuering (ink) när en medlem inte längre är medlem i en viss klubb.
OUT i GS finns inte.
Citat:
Den engelska terminologin spelar ju även in och det blir mer logiskt om man använder dessa termer. – - What happend with John? -John is out in good standing, meaning that he has left the club and his standing with us are good. Frågar vi då John vad som hände kommer denne att svara, - I am out of the club i left in good standings.
Försök inte hitta på hur folk skulle svara vid en ev frågan

Det kan lika väl svaras så här:
"What happend with John? -John is out, meaning that he has been kicked from the club. Frågar vi då John vad som hände kommer denne att svara, - I am not in the club anymore, I'm out."
Citat:
En del klubbar begär vid gs uträde att datum skall inkas in även liksom det ut, ni med lite engelskakunskaper vad blir det…? In råder det väl ingen tvekan om, så in vid ena datumet då, och dess motsats, ja bingo det blir i detta fall out. In and Out . Talar vi om en tredje person på engelska i detta sammanhang blir det enbart, - Thats John overthere and he is out with us in good standings. Ja för hade han varit ute i Bad Standings (bs) ja då hade inget sett honom. Lämnar jag klubben (gs) finns det två saker jag gör direkt, ”turn in my colours (allt med loggan på dvs) and ink out my tattoos. Vad som skall inkas under varje gadd i när en medlem går out gs verkar ju variera. Det är ju helt naturligt för mig då jag trots allt är den som bär gadden att skriva något i stil med ”I left in GS datum, man skriver i jag form. I jag form blir det helt fel om jag skall skriva out, men för att andra skall förstå varför jag har min gadd kvar blir det mer logiskt med out även på min egen gadd. Antingen är du inne med klubben, eller så är du ute med klubben och det finns två ”utvägar”, vare sig mer eller mindre; ut bad el ut good.
Lägg ner din pinsamt patetiska saga om huer John hade svarat.
Det finns inget OUT i GS. Fatta det nu din tröge jävel. OUT är ett negativt ord. I många sammanhang.
Citat:
Att påstå att begreppen gs och bs är förlegade är bara korkat, de är huggna i sten och allra högsta grad aktuella, bara att skita i vad en liten fågel viskar i ditt öra. Har du gadden kvar är din status gs oavsett vilka ord som står under om det är out eller left el bara gs eller att man skriver ut hela ordet.
Ännu en gång -Det står inte OUT om du lämnade i GS. Alla i GS får besöka klubben, snacka med medlemmar om de syns på stan. Inget av det gäller en med OUT på kroppen.
Citat:
Out som Out, just det ordet spelar ingen roll
Det ordet spelar en jävla roll.Varför tror du Mega fick det?
Citat:
det är den statusen som kommer till i varje fall som räknas.
OUT ÄR EN STATUS.
Citat:
Är du out bs ja då är det ”turn in your colours and cover up your ink (or the club will do it for you). I vanliga fall när man åker ut på detta sätt brukar den förra medlemmen ges ett par dagar att täcka över alla gaddar som relaterar till klubben. Man kommer och kollar denne en sista gång så att det är gjort sen finns personen ifråga inte mer för klubben. Åker du ut bs så är du givetvis out in bad standing när man talar om dig men inget som hör till vanligheterna att det gaddas in. Tatueringen skall täckas över och sen försvinn, det är allt.
OUT är utsparkad, Mega fick sin över gadden. Lägg ner svamlet.
Citat:
Bad standing eller Good standing, the only ways to go.
Fel.
Citat:
men kan nästan svära på det
Jaså, du kan nästan svära på det. Nästan
Citat:
Är du out good så märks detta både på kroppen samt bland klubben.
Finns inget som heter OUT good. Hur lång tid ska det ta för dig att förstå detta?
Citat:
diskussionen har inte handlat om ifall att det skall stå ”left” eller ”out”.
Nu ljuger du igen. Det vart du som skrev GS och OUT i samma inlägg, inlägget därefter ifrågasatte Blue det, och sedan var diskussionen igång.
Citat:
Det är inte left/out som spelar någon roll utan följande status
Men din smarting -OUT och left är statusar.
Citat:
minns det som det var igår: datum, Out in Good standing, precis nedanför hans death head på armen.
Innan var du nästan säker och nu minns du det som det var igår
Ännu en gång - OUT och GS är varandras motsatser. Du läste väl vad Wurzten skrev?