Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-14, 12:49
Medlem
81rulezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jooo
Oavsett om stavningen lämnar en massa över att önska förstår du honom uppenbarligen

bara tråkigt med personliga påhopp eftersom jag gissar att du känner andra folk med lika stora stavproblem i privata livet?Även adhd eller liknande,menar inte i ha just utan i privata livet eftersom detta är något jättevanligt,både dyslexi,damp eller liknande saker är jättevanligt ju

Kraftigt mkt härinne...
Citera
2011-03-14, 12:49
Medlem
bajenvraks avatar
Ja tråden har sannerligen svängt, om det nu finns olika sidor i form av folk som försvarar och anklagar (och nej jag räknar inte dig Gagahihi till ngt då du är mer som ett utvecklingstört troll som borde bannas) så tycker jag argumenten emot vacklar lite. Man drar upp ett fall eller incident och gör detta till normen.

Jag vågar nog fortfarande påstå att fenomen såsom kvinnomisshandel våldtäkter inte hör till normen. Knappast är det heller inte tillåtet och vill minnas att de flesta klubbar har ”by-laws” om sånt.

Sen finns det en del andra fakta vilka man bör se till som knappast skall ha som funktion att försvara något men de kanske kan bidra till att förklara en del. Har tittat på en del domar och lärt mig med åren att domen oftast säger föga, man måste även se till handlingen bakom. I de flesta fall rör det sig om små saker som fått alldeles för stora proportioner och det med största sannolikhet på grund av att indivderna är med i en mc-klubb. Ingen hemlis att mc indivder döms hårdare och finns det inget att döma på så granskas de ännu värre fram tills att man kommit fram till det. De är ganska måna om att inte torska på skitsaker. De få klockrena fall som finns är så försvinnande få så det går ändå inte att bygga mening ang klubbarna på dem. Men de finns, ja.
Citera
2011-03-14, 12:51
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Jag gillar dig, fortsätt på samma sätt som tidigare, jag följer dina inlägg, du skriver intressanta och bra inlägg med substans bakom. Bry dig inte om alla haters här inne, dom är bara avundsjuka på din kunskap.

Hur kommer det sig att du kan så mycket om Hells Angels, bland andra?

Säg istället du driver än att uppmuntra fanskapet. Blekfismongot kan ju inget alls.
Citera
2011-03-14, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gagahihi
Givetvis är det inga merit, men i kriminella sjutvärlden så är ingen ostraffad. Att sitta inne är en liten skola i sig, lärdom av vad man ska tänka på i fortästtingen, hur torskade du tex? Vad kan du förbättra nästa gång så det inte sker igen osv? Bevis, golare, bortgjord u namea it. samla ihop allt på en bunt och tänk igenom, du har gott om tid.
Ja men väldigt många har ju återkommande kurser hela livet och kan till och med sitta på skolbänken de sista åren i livet. Mycket pluggande blir det.

Citat:
Spelar väl ingen roll om HA är en bikeransluting, majoriteten av dom lever på pension och sjukskriving, parsiter kallas det för i blattevärlden. Men kan fårstå HA, kan blattar få gratis pengar varför ska man själv inet få det? Idiotiskt annars.

Om HA är en bikersammansluting varför släpper man inte in fler i sammanslutningen? Då har man väl inget att dölja eller viskar om bakom min öra? Varför gömma sig under ridån? Varför han man värsta säkerheten på deras bikerlokaler, minns i när jhag var i bromma lokalen hos dom, värsta processen om man inte kände dom.

Men förstår vart du vill komma, men jag vet och tror inte det är en bikerkulur bara, man går inet ryunt med guldtackor i halsen när man bara lever på bidrag. Tycker man ska stå för det man är, vi skiter i lagen, gillar inte gaggandes "nej vi är snälla" "vi gömmer inget" hur dumma du tror han är?
Nej, det hoppas jag att man inte gör. Låter riktigt otäckt att går runt med guldtackor i halsen.
Citera
2011-03-14, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Säg istället du driver än att uppmuntra fanskapet. Blekfismongot kan ju inget alls.
Kolla nu fortsätter du med persoangreppen, vad du lida av "människa"

Yori: dom åker visst runt med guldkedjor i halsen, då är det mycket du inte sätt, och det gör inte ont, alla kan bära tungt på nacken och halsen, har du kyckling halsen eller?
Citera
2011-03-14, 13:12
Bannlyst
Citat:
Kolla nu fortsätter du med persoangreppen, vad du lida av "människa"

Yori: dom åker visst runt med guldkedjor i halsen, då är det mycket du inte sätt, och det gör inte ont, alla kan bära tungt på nacken och halsen, har du kyckling halsen eller?

Jag tror dig gagahihi, men det heter att man har guldkedjor runt halsen. Har man gultackor i halsen skulle man nog kvävas tror du inte?

Fortsätt gärna berätta, det är intressant.
Citera
2011-03-14, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 81rulez
Kraftigt mkt härinne...

Inte i klubben eller bland dina "bröder"

eftersom det är ett sånt vanligt symptom gissar jag åtminstone att någon alternativt några i din avdelning i Helsingborg har detta,rätta mig gärna fall jag har fel,eftersom du tydligen inte tillhör red and white utan antagligen ha borde du vara äldre även fall jag hört om skräckexempel med red and white medlemmar som närmar sig 40-årsåldern

säg mig bara såhär i efterhand var Mega en broder?

är det inte ett vanligt symptom med respekt,var det en respektfull sak utav er som en organisation att ta hans saker,eller respektfullt utav honom att gå till snuten..
Citera
2011-03-14, 13:29
Bannlyst
Citat:
Inte i klubben eller bland dina "bröder"

eftersom det är ett sånt vanligt symptom gissar jag åtminstone att någon alternativt några i din avdelning i Helsingborg har detta,rätta mig gärna fall jag har fel,eftersom du tydligen inte tillhör red and white utan antagligen ha borde du vara äldre även fall jag hört om skräckexempel med red and white medlemmar som närmar sig 40-årsåldern

säg mig bara såhär i efterhand var Mega en broder?

är det inte ett vanligt symptom med respekt,var det en respektfull sak utav er som en organisation att ta hans saker,eller respektfullt utav honom att gå till snuten..

Ja det räcker ju vad man läser här på formuet, nej låt Mega vara, han lider redan, synd om honom osv??
Aldrig har jag läst om sånt om golare i kriminella världen. Han låg bakom värsta razzian nånsin.

Oj dom tatuerade han "Out" på armen va farligt och ont det gör. Jag har tatuerat högra brösten med japansk tebori gör betydligt ondare kan jag säga.

Visar ju bara hur snälla man är mot golare där.
Citera
2011-03-14, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Ja tråden har sannerligen svängt, om det nu finns olika sidor i form av folk som försvarar och anklagar (och nej jag räknar inte dig Gagahihi till ngt då du är mer som ett utvecklingstört troll som borde bannas) så tycker jag argumenten emot vacklar lite. Man drar upp ett fall eller incident och gör detta till normen.

Jag vågar nog fortfarande påstå att fenomen såsom kvinnomisshandel våldtäkter inte hör till normen. Knappast är det heller inte tillåtet och vill minnas att de flesta klubbar har ”by-laws” om sånt.

Sen finns det en del andra fakta vilka man bör se till som knappast skall ha som funktion att försvara något men de kanske kan bidra till att förklara en del. Har tittat på en del domar och lärt mig med åren att domen oftast säger föga, man måste även se till handlingen bakom. I de flesta fall rör det sig om små saker som fått alldeles för stora proportioner och det med största sannolikhet på grund av att indivderna är med i en mc-klubb. Ingen hemlis att mc indivder döms hårdare och finns det inget att döma på så granskas de ännu värre fram tills att man kommit fram till det. De är ganska måna om att inte torska på skitsaker. De få klockrena fall som finns är så försvinnande få så det går ändå inte att bygga mening ang klubbarna på dem. Men de finns, ja.

Vi drar upp ett flertal olika fall,allt från kvinnomisshandel alternativt kvinnofridskränkning av ledaren för hells angels Stockholm Tomas Dahlen,till att att ge sig på en 15-årig flicka av Göteborgspresidenten Tommy Steele Peterson till våldtäkter av medlemmen Andreas Johansson,sedan finns det troligen situationer som skapat ilska bakom ett flertal av situationerna fast inget som rättfärdigar såna handlingar

meningen angående klubbarna bygger man nog dels pga att vissa saker utförts utav 2 presidenter,sedan att de är såpass ok för hela klubben att de väljer att lyfta en medlem från garage1 efter domen till att få övergå till hells angels?De borde ju sparka ut folk av såna anledningar inte lyfta eller är detta en tillgång för klubben?
Citera
2011-03-14, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ja det räcker ju vad man läser här på formuet, nej låt Mega vara, han lider redan, synd om honom osv??
Aldrig har jag läst om sånt om golare i kriminella världen. Han låg bakom värsta razzian nånsin.

Oj dom tatuerade han "Out" på armen va farligt och ont det gör. Jag har tatuerat högra brösten med japansk tebori gör betydligt ondare kan jag säga.

Visar ju bara hur snälla man är mot golare där.

Nu är det dags att ringa till brorsan en sväng för att gå ner till avenyn medan det fortfarande finns tid innan jobbet till att ta oss en smaklig fika på Avenyn,kanske rota ut lite matnyttigt fall det blir nåt tillfälle till detta

ja fast han har tydligen beskjutits,fått sitt hus nerbränt bla alltid en början ju
Citera
2011-03-14, 14:12
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Vi drar upp ett flertal olika fall,allt från kvinnomisshandel alternativt kvinnofridskränkning av ledaren för hells angels Stockholm Tomas Dahlen,till att att ge sig på en 15-årig flicka av Göteborgspresidenten Tommy Steele Peterson till våldtäkter av medlemmen Andreas Johansson,sedan finns det troligen situationer som skapat ilska bakom ett flertal av situationerna fast inget som rättfärdigar såna handlingar

p

Tre fall det där... Har du fler? Nu har jag ingen bakgrundsfakta till nån av dem men i Dalles fall låter det lite konstigt. Jag välkomnar den gamla förundersökningen. Våldtäkten om den nu stämmer låter helt sjukt. Skulle ngn kunna summera den händelsen för mig o gärna lite källor. Finns inte att det skulle va så enkelt bara. Våldtäkt är allvarligt, på en man sen bs direkt. Sexbrottslingar skyr klubbarna (alla andra oxå för den delen) som pesten.
Citera
2011-03-14, 14:37
Medlem
Exemplet som visades på Tv-programmet "Svensk Maffia" som handlade om nån hästaffär............

Är det någon som funderat på att tjejen som ägde hästen kanske hade sålt den till sin kompis och fått pengar för den redan,,,kanske inte hela summan innan hon ångrade sig. När då köparen ville ha tillbaka det hon betalat sket det sig eftersom säljaren inte hade några pengar kvar.

I det läget så pratade köparen med sin pojkvän som var medlem från HA, och dom åkte och tog ett snack med säljaren om återbetalning....................osv.

Sen har "Svensk Maffia" vinklat det till nackdel för HA,, vilket idag är en taktik som används i många fall.

OBS. OBS. Jag säger INTE att det gått till så,,men jag tänker i ett bredare perspektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in