2010-09-25, 16:17
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldiebutgoldie
Han har haft tjejer i den åldern hela tiden, och lär väl fortsätta med det.

Den intellektuella nivån kanske är passande för honom?

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-09-25, 20:36
Medlem
Inte för att jag älskar dessa mc-gäng, men nog inger en väst med Hells Angels en viss respekt.
Citera
2010-09-26, 16:15
Medlem
jamssons avatar
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2151138/nu-tar-polisen-ha-mannens-lyxsaker.

Citat:
Värt två miljoner

Polackerna greps på väg hem till Polen.
Saluvärdet på narkotikan kan beroende på marknadsläge och hur den säljs ligga kring två miljoner kronor.
I samband med polisutredningen har HA-medlemmens ekonomi kontrollerats.
Den visar att inkomståret 2008 hade han en enda officiell inkomst - han var sjukskriven och fick 127 035 kronor från försäkringskassan.
Ändå disponerade han 744 689 kronor från sitt bankkonto där sjukersättningen sattes in.

- Att han inte deklarerat för dessa andra okända inkomster kan ge en indikation om att det rör sig om utbyte av brottslig verksamhet, konstater polisen.
Bland de beslag som gjorts i samband med husrannsakan finns också en skuldrevers på 300 000 kronor. Den är ställd på den man som brukar utpekas som president i den andra HA-avdelningen i Göteborg.
De misstänkta männen har inte erkänt någonting. De riskerar vid fällande dom minst tio års fängelse.
Sparsam kille.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-09-26, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aceman67
Inte för att jag älskar dessa mc-gäng, men nog inger en väst med Hells Angels en viss respekt.

Köp en väst och registrera dig hos Försäkringskassan. Respekt...
Citera
2010-09-26, 23:24
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolano
Köp en väst och registrera dig hos Försäkringskassan. Respekt...

Finns det statestik på hur många i HA eller BMC motsvarande som är sjukpensionärer? Det är väl det man är om man får sin ersättning från dem.

Vore kul att se för annars biter inte påstående så mycket,
Citera
2010-09-26, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b-o
Finns det statestik på hur många i HA eller BMC motsvarande som är sjukpensionärer? Det är väl det man är om man får sin ersättning från dem.

Vore kul att se för annars biter inte påstående så mycket,

Hur många tycker du att det behövs? För mig räcker det med en. Och både du och jag vet att det är fler än så. Det känns som om tanterna i Kommunal har mer kulor...
Citera
2010-09-27, 00:02
Medlem
b-os avatar
Citat:
Hur många tycker du att det behövs? För mig räcker det med en. Och både du och jag vet att det är fler än så. Det känns som om tanterna i Kommunal har mer kulor...

Hänger inte med i resonemanget..Så dom är "vad du nu menar" för att en är sjukpensionär....Vad är då alla andra typ bowlare eller AFA medlem som är sjukpensionär...

Tar inte dom i försvar men däremot sjukpensionärer oavsett hobby eller sysselsättning..Finns väl annat slöseri med skattemedel att gnälla på då?

Nä att du eller vem som tycker vad man tycker om dom individer som uppför sej säger jag inget emot, men lite lamt att gnälla över att någon eller några får ersättning av FK.

Hoppas du kan utläsa att jag inte tar HA i försvar utan de som är sjukpensionärer och har en hobby/ sysselsättning.
Citera
2010-09-27, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b-o
Hänger inte med i resonemanget..Så dom är "vad du nu menar" för att en är sjukpensionär....Vad är då alla andra typ bowlare eller AFA medlem som är sjukpensionär...

Tar inte dom i försvar men däremot sjukpensionärer oavsett hobby eller sysselsättning..Finns väl annat slöseri med skattemedel att gnälla på då?

Nä att du eller vem som tycker vad man tycker om dom individer som uppför sej säger jag inget emot, men lite lamt att gnälla över att någon eller några får ersättning av FK.

Hoppas du kan utläsa att jag inte tar HA i försvar utan de som är sjukpensionärer och har en hobby/ sysselsättning.

Nu är det jag som inte hänger med i resonemanget. Vilka är det du inte tar i försvar; HA-medlemmar som är sjukpensionärer eller sjukpensionärer som är HA-medlemmar?

Svara gärna men sen tycker jag vi lägger ner, den här diskussionen kommer ingenvart.
Citera
2010-09-27, 00:27
Medlem
b-os avatar
Citat:
Nu är det jag som inte hänger med i resonemanget. Vilka är det du inte tar i försvar; HA-medlemmar som är sjukpensionärer eller sjukpensionärer som är HA-medlemmar?

Svara gärna men sen tycker jag vi lägger ner, den här diskussionen kommer ingenvart.

Menade sjukpensionärer i allmänhet, men som du säger bara lägga ner...
Citera
2010-09-27, 19:17
Medlem
okok men man ska inte tro å allt... många överdrive´r som fan.. sanningen är att HA... de slutar bara busness.. allt handlar om pengar känner en snubbe jag satt inne med... var en tung grabb inom HA han sa enligt han att dom samarbeta med flera gäng.´´ med smuggling m.m m.m för ju fler man är... ju lättare o mer kontroll... känner en snubbe lasse kallas han va tung grabb inom HA i malmö.. han är bra vän me koci från bc... goa grabbar samarbetade en del tror dom gör det fortfarande... vet vad jag pratar om
Citera
2010-09-27, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av guldankan
Så här skriver Danskarna i frågan på sin hemsida.

Vigtig Information

HVIS du en dag møder en eller anden som fortæller dig at han er medlem af Hells Angels, så lad være med at tro på alt hvad han siger medmindre du er overbevist om at han vitterligt er medlem af Hells Angels.

Ikke så få kommer ud for personer der udnytter og misbruger vores navn, men hvis du tænker dig godt om og i øvrigt har læst det her, vil du ikke være i tvivl om du står over for et ægte HA-medlem.

Et rigtigt HA-medlem har sin egen stil og behøver ikke at rende rundt og fortælle andre mennesker, at han er medlem af Hells Angels MC. Som regel vil du kunne se det på påklædningen; et HA-medlem bærer som regel tøj med logo for klubben. De fleste HA-medlemmer er tatoveret med flotte HA tatoveringer og bærer ofte smykker med klubbens logo. Vi har været ude for folk der har været dumme nok til at forfalske eller ulovligt bære disse effekter, så derfor kan det være værd at lægge mærke til om pågældende har en motorcykel, ses sammen med andre brødre og om der eventuelt ligger et HA-klubhus i nærheden.

Er du i tvivl så spørg den pågældende om disse ting,eller kontakt HAMC Denmark.
http://dk.hells-angels.dk/?id=15189

Blir nog saftig bötfällning om man kör med sånt skitsnack...finns det ens så tröga personer...
Red & White Crew brukar va glada för böta folk för såna saker
Citera
2010-09-27, 23:08
Medlem
Reportage om Hells Angelse och Bandidos

http://svtplay.se/t/103535/uppdrag_granskning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem