2010-05-27, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Nu slår de väl inte folk bara utan anledning utan mest om de kan tjäna något ekonomiskt på det?

HA-killar som förnekar HA:s brottslighet är lika kul som nazister som förnekar förintelsen. De vill ge sken av att tycka en sak men när det kommer till ansvarsfrågan då vet de ingenting.

Jag funderade lite på det här med tatueringsstudio som verkar vara någon slags franchise-grej inom HA. "Smärtans hus" eller vad de nu kallas. Är inte det en sjukt bra grej att tvätta svarta pengar genom?
Det måste vara ypperligt svårt för skattemyndigheten att hålla koll på hur mycket folk som tatueras och vad olika tatueringar kan kosta. Det är väl bara att slänga in typ 10 000 kr i kassalådan och redovisa dem som betalning för en tatuering och så vips är det vitt. Eller är jag ute och cyklar här, jag har aldrig drivit företag eller lekt yrkeskriminell.

Intressant då jag som icke nazist inte tror på förintelsen
Citera
2010-05-27, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldankan
Peter Schjerva som startade ABATE och Payback och nu senast Frihetapartiet skräder inte orden.

Mega, tidigare medlem i Hells Angels, Göteborg pekas ut som en golbög, finns även ett foto.

Det hela avslutas med

May you rott in hell and may you never, ever feel safe.

http://www.payback.name/#En_tjallares_ansikte

Frihetspartiets enmansshow framstår ju knappast som ett seriöst politiskt parti med dessa utspel.
Felstavad engelska, "gangzta" mentalitet och referenser till den förvirrade landsförrädande maoisten Myrdal.

Ja, ja snart är det dags att gå till valurnonrna igen. Då får vi se om Frihetspartiet stormar in i riksdagen och kanske lägger beslag på några tunga regeringsposter.

Jag är bara lite orolig att skrivelser som dessa hindrar dem från att uppfylla sin politiska master-plan d.v.s. att kapa åt sig en halv promille av rösterna i Sametinget.
Citera
2010-05-27, 11:22
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megameny
Varför har HA något emot Mega nu då, de tycker väl att det är ok med golbögar.

Eller så kanske det bara är ok så länge de inte golar på just HA
Men ledsnar du aldrig på att ingen bryr sig om dina lögner?
Citera
2010-05-27, 12:16
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldankan
Peter Schjerva som startade ABATE och Payback och nu senast Frihetapartiet skräder inte orden.

Mega, tidigare medlem i Hells Angels, Göteborg pekas ut som en golbög, finns även ett foto.

Det hela avslutas med

May you rott in hell and may you never, ever feel safe.

http://www.payback.name/#En_tjallares_ansikte

Om nu inte H.A. är kriminella så borde ju inte Mega ha något att tjalla på? Eller tänker jag fel då? Förstår inte riktigt vad den här Peter Schjerva jeppar om. Jo han vill nog att H.A. skall få ha friheten att begå nya brott utan att polisen lägger sig i. Lycka till Nog att Svensson lyssnar på det örat.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-05-27, 12:18
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megameny
Varför har HA något emot Mega nu då, de tycker väl att det är ok med golbögar.

Eller så kanske det bara är ok så länge de inte golar på just HA

Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Men ledsnar du aldrig på att ingen bryr sig om dina lögner?

Han har ju en poäng i det han säger.
Citera
2010-05-27, 12:24
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Han har ju en poäng i det han säger.
Sluta larva dig, han har varit ute på ett oneman-misson sedan han reggade sig på fb. Det handlar bara om hur HA är golbögar hela tiden i hans inlägg.

Jag ser framför mig hur han sitter och småflinar efter att han har lagt in en post, just för att han själv vet om att det inte finns någon substans i det han säger. Han gör det enbart för att provocera.

Ungefär som du brukar hålla på.
Citera
2010-05-27, 13:22
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Sluta larva dig, han har varit ute på ett oneman-misson sedan han reggade sig på fb. Det handlar bara om hur HA är golbögar hela tiden i hans inlägg.

Jag ser framför mig hur han sitter och småflinar efter att han har lagt in en post, just för att han själv vet om att det inte finns någon substans i det han säger. Han gör det enbart för att provocera.

Ungefär som du brukar hålla på.

Det jag talar om handlar om att stävja brottsligheten och det tycker du är att provocera?

Hur menar du egentligen? Tycker du inte att polisen skall greppa tag i kriminella människor? Anhålla dem och se till att de får sitta i buren? Är du emot det?
Se vad polisen fick tag i vid tillslaget på Gunsillegården (eller va fan den heter )

Automatvapen, Knark osv... Det befann sig även människor som är misstänkta för rån och misshandel osv... Menar du att det inte var rätt av polisen att slå till där?
Citera
2010-05-27, 13:38
Medlem
Mega har fan inte golat, fatta det!
Han har bara hjälpt till att lösa ett brott...
Citera
2010-05-27, 14:17
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha
Okej, jag har hört det från andra håll också. Stämmer det inte att "MC Sweden" tvingade existerande klubbar att ta bort rött och vitt från sina ryggmärken när de höll på att bli medlemmar i HA?

Skulle någon använda deras märke är det helt normalt att reagera. Skillnaden är att man normalt har en domstol som objektivt tolkar huruvida ett varumärkesintrång har skett.
Att en part ensidigt kan påstå att något påminner om deras logotyp är varumärkesintrång och hotar med våld som bestraffning är något annat.

Njaa.....det finns minst en klubb till i Sverige som har rött o vitt som HA inte kunde röra för att dom haft färgerna längre än HA-Sverige.
Citera
2010-05-27, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donaldsmc
Mega har fan inte golat, fatta det!
Han har bara hjälpt till att lösa ett brott...
Alla brott han gjort själv då?
Citera
2010-05-27, 18:31
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Njaa.....det finns minst en klubb till i Sverige som har rött o vitt som HA inte kunde röra för att dom haft färgerna längre än HA-Sverige.
Och då tänker du på..?
Citera
2010-05-27, 18:39
Medlem
SpasticOphelias avatar
Citat:
Och då tänker du på..?

Nu vet jag visserligen inte vilka oilslick menar, men Carolina mc har väl rött och vitt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in