2010-09-23, 05:20
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janepetrine
Nej Allan visste inte att det var Håkan som låg där, och när jag talade med Allan på Håkans begravning så sa han att det gick inte att se vem som låg på marken då Håkan var så blodig pga dessa djävla idioter som gjorde detta inte hade nöjt sig med att ha ihjäl ( mörda ) honom utan dessutom i efterhand knivskurit honom ( Håkan ) i ansiktet och på huvudet ( rent skändande ). Som förtydligand så vill jag också nämna att Håkan hade inga kläder på sig som kunde tas för R&W kläder. Ang. Allans koll av reg.nr. på bilarna som stod utanför BSK s lokaler så kan t o m en idiot räkna ut att när två sådana organistioner ( klubbar ) har lokaler mittemot varann så vill dom ha koll på vilka som är där, detta gjorde han tydligen tidigare innan det som hände Håkan, så det var genom att kolla upp telefontrafiken i området vid dessa tidpunkter som man kunde få koll på Allans samtal till vägverket och plocka in honom vilket jag inte skall sticka under stol med att jag är tacksam fö,r trots att det blev ett så gott som ostraffat mord. Men att kalla detta för att ” gola ” är väl ändå att ta i. Visserligen var han och Håkan goda vänner och jag tror aldrig han svikit Håkan om han vetat att det var Håkan som låg där. Jag kanske också skall tillägga att Håkan var redan bortom all hjälp redan när dom bar ut honom på gårdsplanen och ingen av dessa som befann sig i BSK s lokaler hade såpass med empati för att ringa en ambulans åt honom där han låg, så jag ser dessa personer som mycket mer skyldiga än vad vissa tycks om Allans sk. beteende och en massa snack om golande. Ni kan ju se att dessutom rör det sig om så gott som samma personer som ältar ämnet Allan. Det är nog något mer personligt från dessa som gör att man vill få honom att framstå som ” golare ” som ju tycks vara värre än mordet på vår son.
Mvh Håkans far

Jag har ju inte läst fu,n eller så, men jag får känslan av att iom att Håkan inte var medlem längre i H.A. och inte varit det på ett bra tag innan mordet, så blev det inte tal om någon hämnd. Kanske blev det Allans privata lilla hämnd på patrasket genom att ge polisen dom uppgifterna?

Han ställde upp för en gammal polare och visade på det viset ryggrad, det tycker jag visar på ryggrad och integritet. Det är min spontana reaktion på det jag kunnat läsa mig till i alla fall.

Edit: Ja att kriminella kollar upp varandra är nog ganska rutinmässigt, dom har ju järnkoll på sina konkurrenter. Och det är nog nödvändigt i den världen

M.V.H.
jamsson.
Senast redigerad av jamsson 2010-09-23 kl. 05:27.
Citera
2010-09-23, 07:26
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av bara_fakta
Jo, A.L har golat. Läs förhöret.

A.L säger till polisen att de bilreg.nr han har sms:at på är bilar som stod utanför BSK-lokalen vid tidpunkten för mordet.
Han ger t o m exakta tidsangivelser. Det är det samma som att säga att de som äger/disponerar dessa bilar har befunnit sig i lokalen vid tiden för mordet.

Flera bilar beslagtas, personer grips och förhörs, som en direkt följd av A.Ls utpekanden och en del häktas delvis på grund av A.Ls påståenden om vilka bilar han har sett utanför lokalen.

A.Ls telefon kan inte tala om för polisen vart eller när bilarna har observerats. Det är bara A.L som påstår till polisen att de skall ha stått utanför lokalen vid tiden för mordet. En polispromemoria (sid 351) i utredningen säger att A.Ls utpekande av en persons bil bekräftar att den personen befunnit sig i lokalen under mordnatten.
A.L lämnar även annan info till polisen i sitt förhör.

Att överhuvudtaget lämna information till polisen, dessutom i en mordutredning, betraktas som regel som "golning" i kriminella kretsar. Att göra direkta utpekanden är en solklar golning. A.L var också kallad som åklagarens vittne vid rättegången (vet dock inte om han vittnade).

Du säger att A.L har varit misstänkt i en mordutredning. Menar du att A.L hade tyckt att det var o.k om någon hade sagt till polisen att A.Ls (eller hans vänners) bil hade befunnit sig vid mordplatsen vid tidpunkten för det mordet? Det var frågor som denna jag ville ha svar på när jag startade tråden. Tycker HA och andra att det är o.k att gola nuförtiden?
När är det o.k för en gängmedlem att gola?
Delar HA din uppfattning om att "hjälpa polisen är inte att gola"?

Då kör vi ett varv till då...en golare är en golare. Det har ju ingen betydelse att han är din idol eller polare eller att han är farlig och våldsam.
Citera
2010-09-23, 09:37
Medlem
Nån som har pejl på vilka som är med i Norrköping?

Umgicks en del med Topside för många år sen när jag var klubbansluten. Har ingen
kontakt med dom idag sedan länge. Endast nyfiken .

Antar att G****a, H***a och K***o är med - men det är bara antaganden som sagt.
Citera
2010-09-23, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldiebutgoldie
Har han hoppat nyss? Inte så länge sen han gjorde en långvolta.

Bill är inte medlem längre, nej.
Citera
2010-09-23, 19:51
Medlem
Uffeperverss avatar
Uppdrag granskning från den 22/9 kan rekommenderas. Handlar en del om Mega och mycket om HA Norge..

http://svtplay.se/t/103535/uppdrag_granskning
Citera
2010-09-23, 20:05
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Killuminati-
Bill är inte medlem längre, nej.

Skälen till detta?? Bs el Gs?
Citera
2010-09-23, 20:07
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GBG4Life
jag undrar vilka som är tuffast i Hells Angels Göteborg / Goth Town? Även red&white? Vet All*n Lund är en riktig hårding från HA Göteborg med Fifty Few på västen, & Mar*o Si*o*a från rödvita samt Lillen ( Ni**as Per***n ) är tuffa, av dessa herrar har jAg hört många fått stryk och annat när dom felat???

Skulle Nicklas Persson från Onsala vara tuffast? Då har dom bekymmer för framtiden.
Citera
2010-09-23, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atero
Nån som har pejl på vilka som är med i Norrköping?

Umgicks en del med Topside för många år sen när jag var klubbansluten. Har ingen
kontakt med dom idag sedan länge. Endast nyfiken .

Antar att G****a, H***a och K***o är med - men det är bara antaganden som sagt.

K***o hoppade av efter sprängningen i Åtvidaberg.
Citera
2010-09-23, 23:55
Medlem
Tasken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uffepervers
Uppdrag granskning från den 22/9 kan rekommenderas. Handlar en del om Mega och mycket om HA Norge..

http://svtplay.se/t/103535/uppdrag_granskning

Ja Mega den lilla slynan. Fy fan. För er som kollade uppdrag granskning, vem kan svinet från HA i norge varit som intervjuade med censur?
Citera
2010-09-24, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldiebutgoldie
Skälen till detta?? Bs el Gs?

Ne han valde väl bara att gå ut. Inget mer med det typ.
Citera
2010-09-24, 09:39
Medlem
bastard666s avatar
Ang. den sk. norska HA-medlemmen i intervjun. Tror faktiskt att det inte var någon medlem utan en person som norska polisens kriminalunderrättelsetjänst sålt till reprotrarna som en medlem och gett densamma ett "manus" att svara efter.Betänk att de "ligger efter" mot svenska polisen pengamässigt sätt.Så för att kunna äska efter mer pengar så måste man skapa ett hot mot samfället,oavsett om den finns eller inte...
Citera
2010-09-24, 17:15
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....angels-atalade

"Två medlemmar i Hells Angels organisation, och två polska kurirer, åtalades under fredagsförmiddagen för grova narkotikabrott. De misstänks ha smugglat in 20 kilo amfetamin."

Vad väntar nu för 20kg? 14år?

34 åringen är ju andreas johansson ser man ju på det där med bögvåldtäkterna på den handikappade mannen.
31åring i rwc kan väl återigen bara vara Lillen??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in