Citat:
Ursprungligen postat av CocaineCowboyz
Är det någon mer än jag som blir ganska imponerad av tystnaden som måste råda inom HA?
Om deras 2:a man sk. Sargent at arms (eller vad det nu heter) blir golare och vill sätta dit sina tidigare "bröder" och det enda han kan få dom på är grov misshandel mot sig själv? 1 resp 2 månader?
Antingen så gör HA i Göteborg inget kriminellt eller så har man verkligen ordning och reda inom ledet där ingen vet vad den andre gör.... Har jag fel?
HA har kanske inte störst våldskapital men är nog herre på täppan inom det kriminella ekonomin. Vad jag vet och hör så är ju HA den grupp svenska företag/personer vänder sig till när det är dags att få tillbaka sina pengar. Vet också att många icke gänganslutna personer vänder sig dit när dom vill bli av med ett större las ... vad som helst.
Lägg till att dom driver en tidning, en tatueringskjedja, flertal byggföretag m.m.
Serberna är kanske större rent våldsmässigt men det finns nog ingen annan grupp i Sverige som har sådan disciplin och kan hålla hierarkin så som Hells Angels. I boken McMaffia så skriver man att Hells Angels är en av värdens svåraste grupper att infiltrera pga av den långa antagningstiden och hårda krav vid provtiden.
För övrigt tycker jag att Bandidos ska fimpa X-team och gå tillbaka till vad dom var när det bara fanns HBG avdelningen. Tycker att södertälje dådet och malmö skjutningarna samt kriget i GBG bleknar i jämförelse med kriget på 90 talet mellan HA-BMC. Kanske inte i antal mord men intensitet.
5 pasarskott vid 4 tillfällen i tättbebyggt villa område är fortfarande svårslaget.
Undrar hur mycket makt HA Göteborg har? de har ju inte haft några bra sista år iallafall
De förlorade väl 4-5 medlemmar för några år sen? Sen så blev de ovänner och splittrades, de som lämnade bildade Gothtown och även där blev väl flera medlemmar uteslutna?
Sen så lämnade Bengan HA g, fd prez och gammal medlem om jag förstått det rätt.
Och sist så kom väl dödsstöten med MEGA som golare.
Jag hade istället frågat mig
1, Kommer de att kunna resa sig upp igen efter detta?
Vilka signaler skickar de till övriga Bikers, för jag tror faktiskt inte att de tas på så stort allvar av riktiga sk gangsters. Svenska HA är bara stora bland Bikers och Svenssons, det är den uppfattningen som jag fått utav dem iallafall.
2, kommer de någonsin att kunna lita på varandra igen?
Det måste ta hårt på de medlemmar som är kvar att veta att en som MEGA kan vara polisinformatör. vilket förtroende kan man då ha för sina bröder efter detta? De kan inte ha något vidare omdömme om de låter någon som är kapabel att lägga en hel avdelning bli sgt.
3, Vilka kommer i framtiden att söka sig till en sådan Klubb?
Uppenbarligen så är de inte så Lojala eller broderliga mot varandra som de vill ge sken av. Vem vill gå med i en klubb där en av deras äldsta medlemar golar ner sina övriga sk bröder. Och där man inte ens har koll på att han har lurat andra på massor av pengar de senaste 10 åren.
Jag får inte intrycket av att de är särskilt organiserade iallafall