2010-04-07, 15:37
Bannlyst
Som jag sa innan så är Canada ett av de starkaste fästena globalt, finns 2-3 till där de också sitter tungt på stolen. Men Canada hör dit, som sagt.
Citera
2010-04-07, 16:26
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Gode Kamrat, vad är det som har hänt i Kanada?

Hell Kamrat!

Läs detta, mycket intressant.

Citera
2010-04-07, 17:50
Medlem
Dequiallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Alla dom som är arresterade nu kommer förmodligen inte att dömmas, och även om alla skulle få skaka galler så betyder bara det att HA blir ännu starkare på insidan av murarna.

Visst är det ett stort tillslag, men som jag sa förut, det finns säkerligen en strid ström av nya kandidater som vill fylla skorna efter dom som blev gripna. HA kommer snart att vara lika starka som dom alltid har varit i Canada.

Och som sagt, pengar finns det nog att ta av. Om man skall tro på alla dokumentärer som man sett, så måste ju HA i Canada vara dom som har dragit in mest stålar inom deras världsorganisation.
Dom har tjänat en jävla massa pengar, inget snack om det. Men jag skulle nog vilja framhäva tyskarna som några av dom mest framgångsrika änglarna i världen. Dom tjänar ruskigt mycket pengar på sina "nöjeskvarter" runt om i Tyskland. Och nu snackar vi en hel del laglydiga inkomster, visst förekommer det lite svarta inkomster vid sidan av, men en stor del av deras inkomster är helt lagliga.
Citera
2010-04-07, 17:57
Medlem
Leif du borde läsa böcker istället för halvtaffliga bloggar.

Ingen fullvärdig HA medlemmar blev dömda i raiden 97 som du påstår. Mom Boucher blev frikänd från mord eftersom polisen hade fifflat med bevis. Däremot blev han dömd för samma mord till livstid 2002 det hade dock ingenting med operation wolverine att göra utan en avhoppare som blivit kronvittne långt senare. Vid detta tillfälle så hade redan operation wolverine lagts ner eftersom den bara kostade pengar och inte ledde till någonting.

De enda som blev fällda i operation wolverine var medlemmar ur mc gänget Rock Machine som redan när deras ledare greps var på utdöende då HA knullade dom i kriget där.

Så de enda polisen insats gjorde var att rensa upp bland HA:s sista motståndare i kriget och man gjorde i princip HA toltaldominerande. Fast det kanske är dålig PR för polisen att säga sådant?
Senast redigerad av CarltonKody 2010-04-07 kl. 18:03.
Citera
2010-04-08, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Ja, vi talar om rätt många som skakar galler nu, inklusive Kanadas motsvarighet till Barger/Möller. Visst fan påverkar detta HA i Quebec och Kanada.

http://www.youtube.com/watch?v=m_jigKYa9So Om Maurice "Mom" Boucher som du kallar för motsvarighet till Barger och Möller. Enda skillnaden är att Mom var/är en riktig bad ass/psycho. Ganska intressant, finns fler sånna dokumentärer på youtube
Citera
2010-04-08, 13:42
Medlem
Kanadas motsvarighet till Barger/Möller torde väl vara Stednick och inte Boucher. Det var ju trots allt han som låg bakom hela HA expansion i Kanada. Även om Boucher hade en framträdande roll i kriget i Montreal.
Citera
2010-04-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarltonKody
Kanadas motsvarighet till Barger/Möller torde väl vara Stednick och inte Boucher. Det var ju trots allt han som låg bakom hela HA expansion i Kanada. Även om Boucher hade en framträdande roll i kriget i Montreal.

Exakt.
Och Boucher blev sedermera utslängd som jag förstått det. Detta för att han drog på HA onödig uppmärksamhet med sitt lilla krig mot staten i form av mord på fängelsevakter etc.
Citera
2010-04-09, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Skulle rättssamhället bli bättre om alla gick med i gäng? Polisen infiltrerar gängen och gängen infiltrerar polisen. Matchresultat 1-1. Sedan det du tar upp om Liljegren mm. Ja du, det där är ju rättsröta om något. Men som jag ser det så är ju lagen kanske inte tydlig nog i alla delar och det framkommer ju i boken "Hanteraren" med all tydlighet. Sen kanske lagen skulle uppdateras något, det känns som att den släpar efter något. Men skall jag tolka det som att du menar att när man går in i ett gäng så funkar det ungefär som en fackförening?

Till det sista i ditt inlägg, det är inte så det funkar. Här kan vi diskutera och ordet är fritt.

M.V.H.
jamsson.

matchresultat 1-1??? va yrar du om? när ordningsmakten på x antal tusen inte klarar av att stoppa, ett från början mc gäng i malmö på några personer. som sedan växer sig större o större i samhället och bildar fler klubbar från söder till norr. ja då kan man börja fundera på hur mkt det krävs för att bli snut... tydligen är ju dessa kriminella drägg o allt vad dom kallas för mkt smartare än våran egen polis...
ang liljegren så blev han väl frikänd till slut?? ööö hade inte han uppmana till brott bl.a.? men det kanske är lagligt i polisens egna lilla värld...
Citera
2010-04-09, 06:50
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmoney
matchresultat 1-1??? va yrar du om? när ordningsmakten på x antal tusen inte klarar av att stoppa, ett från början mc gäng i malmö på några personer. som sedan växer sig större o större i samhället och bildar fler klubbar från söder till norr. ja då kan man börja fundera på hur mkt det krävs för att bli snut... tydligen är ju dessa kriminella drägg o allt vad dom kallas för mkt smartare än våran egen polis...
ang liljegren så blev han väl frikänd till slut?? ööö hade inte han uppmana till brott bl.a.? men det kanske är lagligt i polisens egna lilla värld...
Anledningen till att polisen har problem med dessa gäng är att de har inte befogenheter till att ta till dom metoder som behövs för lösa problemet. Detta har vi våra värdelösa politiker att tacka för. Att dessa kriminella lågliv generellt skulle vara smartare än polisen Snälla säg att du skojar!
Citera
2010-04-10, 01:40
Medlem
Jag tycker faktiskt att vi alla borde ta rygg på HA och manifestera mot våldet i samhället.
Det denna fina klubb gjorde i Landskrona, borde vara ett riktmärke för alla andra procentarklubbar.

Visa att ni står utanför allt vad våld och hot handlar om.
Visa att ni bara är ett gäng kompisar som gillar motorcyklar.

Visa att...nä nu klarar jag inte mer...
Citera
2010-04-10, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Jag tycker faktiskt att vi alla borde ta rygg på HA och manifestera mot våldet i samhället.
Det denna fina klubb gjorde i Landskrona, borde vara ett riktmärke för alla andra procentarklubbar.

Det finns nog delade meningar på de du skriver.

Att HA deltog i denna manifestationen är kanske bara för att visa sig vara goda, och för att försöka skapa reklam så man kan rekrytera unga etc?
I staterna är de vanligt att just 1% klubbar skapar välgörenhets jippon för att bli omtyckta, eller som sagt att vara enbart snälla om man nu vill tro de..

Enligt mig fungerar dessa MC-klubbar som sekter, med regler och medlems avgifter etc.. Bara skit egentligen, för de e bara dom högst uppsatta som tjänar på de. De är min åsikt ;p
Citera
2010-04-10, 12:36
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro

Kan ju bero på att de vill ge en känga till BMC. HAMC=tvättäkta bondlurkar vs BMC=kamelryttare en grossé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in