Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-11-18, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kurotora
Men kom igen nu. ACAB, pig, ta aldrig hjälp av polisen - det gäller alltså inte om snuten gått av sitt vanliga skift? Man ville ha en polis som vakt till en kille. Själv ser jag inte heller något problem med det.
Man söker inte polisen när man ringer till ett väktarbolag.
Citera
2009-11-18, 22:01
Medlem
scream2mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Man söker inte polisen när man ringer till ett väktarbolag.

Men är det inte så att en polis är en polis även när han är civil?
I juridisk bemärkelse alltså.
Senast redigerad av scream2me 2009-11-18 kl. 22:08.
Citera
2009-11-18, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scream2me
Men är det inte så att en polis är en polis även när han är civil?
I Laglig bemärkelse alltså.
Det är möjligt att han både har vakt och polisbefogenheter när han står som vakt. Men det är fortfarande en vakt som anlitas.
Citera
2009-11-18, 22:16
Medlem
scream2mes avatar
Citat:
Det är möjligt att han både har vakt och polisbefogenheter när han står som vakt. Men det är fortfarande en vakt som anlitas.

Ja Det har du rätt i såklart. Det är inte som polis han är anlitad/inhyrd. Jag kan tänka mig att han inte har polisiära befogenheter (vad fan det nu innebär ) Men kanske har det extra skyddet om det skulle hända något.
Citera
2009-11-19, 04:20
Medlem
Snapphanekungens avatar
http://www.ystadsallehanda.se/article/20091118/YSTAD/711189708/1365/&/HA-medlem-fick-fangelse

Citat:
En 35-årig man med anknytning till Hells Angels döms vid Ystads tingsrätt bland annat för att ha förvarat en skarpladdad pistol i ett hus utanför Ystad.

Det var i samband med att 35-åringen misstänktes för att ha stulit en grävmaskin och en lastmaskin som polisen genomförde en husrannsakan på hans gård i november 2006.

I sovrummet hittades en skarpladdad osäkrad pistol, en elpistol och en mängd ammunition av olika kaliber.

I en intilliggande byggnad hittades en isärplockad kulsprutepistol av märket Huskvarna.

Hmm.... 4 månader. Någon mer än jag som misstänker ett visst samarbete med snuten?
Citera
2009-11-19, 15:33
Medlem
Citat:

Menar du då att det är ok för Hells angels medlemmar att umgås med poliser bara de gör det på sin lediga tid?

Kan en Hells angels medlem begå brott som går emot klubbens regler, så länge han inte har västen på sig?

Det tror jag inte, han är medlem och representerar sin klubb med eller utan sin väst. Lika mycket som en polis förblir en polis med eller utan sin uniform.

Hells angels resonerar nog precis som du gör och just därför så saknar de respekt bland andra tyngre kriminella.
Man samarbetar inte med polisen inte under några omständigheter.

När du väl kommer upp i tyngre kretsar så finns det väldigt klara och tydliga regler om vad som är ok eller inte. Att sammarbeta med polisen är aldrig ok, även om han för tillfället arbetar som vakt.
Citera
2009-11-19, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingella
Menar du då att det är ok för Hells angels medlemmar att umgås med poliser bara de gör det på sin lediga tid?
Har jag sagt det?

Citat:
Kan en Hells angels medlem begå brott som går emot klubbens regler, så länge han inte har västen på sig?
Det ska aldrig begås brott mot klubben regler. Det fattar du väl.

Citat:
Lika mycket som en polis förblir en polis med eller utan sin uniform
Och? Ska man fråga alla man träffar om de är poliser eller? Du, vakten, är du polis? Du, servitören, är du snut? Du, bilmekanikern, är du snut eller?
Citera
2009-11-19, 15:42
Bannlyst
Om det finns en läcka på snuthuset, där polisen kommer med tips, ska man inte heller snacka med honom då eller? Nej, inte enligt smart-ingellas logik.
Citera
2009-11-19, 15:49
Medlem
Citat:
Om det finns en läcka på snuthuset, där polisen kommer med tips, ska man inte heller snacka med honom då eller? Nej, inte enligt smart-ingellas logik.

Du ger mig inga klara svar på min frågor

Läs mina tidigare inlägg och återkom sen med lite mer genomtänkta svar tack
Citera
2009-11-19, 15:52
Bannlyst
Citat:
Du ger mig inga klara svar på min frågor

Läs mina tidigare inlägg och återkom sen med lite mer genomtänkta svar tack
Du ger mig inga genomtänkta frågor. Läs igenom mina inlägg och återkom sedan med bättre och mer genomtänkta frågor.
Citera
2009-11-19, 15:58
Medlem
Jag förstår att en medlem inte kan begå brott mot sin klubb bara för att han inte har väst på sig "han är och förblir alltid en medlem, med eller utan väst". Lika mycket som en polis är och förblir en polis med eller utan sin uniform.

Det var en retorisk fråga

Hells angels viste redan att dessa personer var poliser, de behövde inte fråga
Senast redigerad av ingella 2009-11-19 kl. 16:01.
Citera
2009-11-19, 16:00
Bannlyst
Citat:
Jag förstår att en medlem inte kan begå brott mot sin klubb bara för att han inte har väst på sig "han är och förblir alltid en medlem, med eller utan väst". Lika mycket som en polis är och förblir en polis med eller utan sin uniform.

Det var en retorisk fråga

Vad har detta med saken att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in