Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-31, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Skulle nån gå på tjack åker han ur klubben, tveklöst.
Jag vet en och annan genom åren som tagit sig en joint. Men inget någon gör på regelbunden basis. Vi är nöjda med öl och grogg

Men som sagt, tjack..ut direkt.

Är det inte ok att bruka droger alls i er klubb! Menar åka ut för man råka festa till det med lite ladd eller något en kväll och sköter sig annars verkar ju dumt. Nej jag brukar inte det själv men det är för att jag inte kan hålla det på en bra nivå precis som en del inte klara av alkohol.
Citera
2009-09-01, 08:05
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbadbengt
Är det inte ok att bruka droger alls i er klubb! Menar åka ut för man råka festa till det med lite ladd eller något en kväll och sköter sig annars verkar ju dumt. Nej jag brukar inte det själv men det är för att jag inte kan hålla det på en bra nivå precis som en del inte klara av alkohol.

Händer det en gång, jag vet inte, då lär man väl försöka tala en till rätta, märker man det eskalerar, då åker man ut! Kontentan är att tjack tolereras inte. Visst ska man försöka hjälpa en broder, alla gånger. Men alla som går med i klubben vet också att tjack inte är accepterat!

Fylla sure, nn som drar en jonint har hänt, men redan på G in vet man att tjack är no no i klubben...

Korrekt sedan, det finns de som inte fixar alkohol heller.
Citera
2009-09-01, 08:08
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma
Hmm, men vänta nu. Du är med i en klubb där alla är bröder och ska ta hand om varandra om något händer.. Har jag rätt så långt?

Men om någon fastnar i ett beroende, hjälper och stöttar man inte sin broder då, styr upp honom så att säga?

Eller kastar ni ut honom direkt utan att passera GÅ? Låter isf inte särskilt broderligt utan snarare som hyckleri... Jag har alltid trott att man i en svetsad klubb åtminstone försöker reda ut och hjälpa varandra, att man är sitt egna samhälle.

Sen om personen inte vill förändra sig eller sluta ja då skickar man ut fanskapet.. Tell me kompis.

Man kanske inte kastar ut honom vid första gången...Helt korrekt utan snackar med brodern...Men som sagt, förbättras det inte, det pundas i smyg, etc etc...out...
Redan som hangaround får man veta att tjack inte är accepterat.
Citera
2009-09-01, 10:48
Medlem
myter?

jag har träffat många som påstår att dom är hellsangels OCH banadidos m edlemmar men när man hotar dessa kontrahotar dessa inte mig .
det är lätt att upptäcka lögnare... populära är dessa men vad har dessa att skryta med? ta inte illa upp men jag börjar tröttna på snacket.
Citera
2009-09-01, 11:15
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thealart
jag har träffat många som påstår att dom är hellsangels OCH banadidos m edlemmar men när man hotar dessa kontrahotar dessa inte mig .
det är lätt att upptäcka lögnare... populära är dessa men vad har dessa att skryta med? ta inte illa upp men jag börjar tröttna på snacket.
Fan vad tuff du måste vara. Dig skulle inte jag vilja bråka med hör jag.
Citera
2009-09-01, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dequiallo
Kraftigt överdrivet.

Jaharru? Då har inte du varit med speciellt länge. Jag snackar om den ligan som startade HA i Sthlm, med Perkelegubbarna också...
Kolla på dom som klivit av eller blivit utsparkade.
Om du påstår att jag överdriver är du dummare än tåget, eller så har du bara varit med i några fåtal år.

För övrigt skulle ingen av dessa gubbar komma på tanken att försöka hävda sig på ett Internetforum.

Tänk på det Dequiallo. Du är numera klassad som wannabe. Från mig i varje fall.
Citera
2009-09-02, 00:00
Medlem
tzar666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thealart

Frågan är varför ska man mot hota?? Om nån hotar en så är det väl jävligt dumt å förvarna denna att man är på väg? Eller är du bara puckad eller??

Så om nån hotar så har ju denne förberett en för ett ev förestående krig..
Fan ska man skicka ett inbjudningskort till svar eller?

Men shit va tuff du är som då kan tänka dig att hota någon över ett forum.. Kan du det! Undrar vad du är kapabel till IRL!
Citera
2009-09-02, 03:23
Medlem
Nalle och Dallas G.

Tar upp tråden nedan om Geddas död, som hamnade lite OT, med Nalles död mm.

Visst ligger det en del i att övriga ställde upp på begravningen, men vad jag vet så har väl det stannat där. Aldrig hört talas om nåt Memorial Run, t ex.

Jag har inte heller hört nåt om att någon hämnd utkrävts. Att mörda en fullvärdig medlem, och komma undan, måste ju vara den ultimata maktdemonstrationen och förolämpningen. Men det kanske finns de som klarar det. Vad vet jag?

Fråga till de som skrev om den mördade 5-åriga flickan Dallas G. I vilket land hände det och när? Finns det nåt mer att läsa om det som hände?
Citera
2009-09-02, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurtMunro
Tar upp tråden nedan om Geddas död, som hamnade lite OT, med Nalles död mm.

Visst ligger det en del i att övriga ställde upp på begravningen, men vad jag vet så har väl det stannat där. Aldrig hört talas om nåt Memorial Run, t ex.

Jag har inte heller hört nåt om att någon hämnd utkrävts. Att mörda en fullvärdig medlem, och komma undan, måste ju vara den ultimata maktdemonstrationen och förolämpningen. Men det kanske finns de som klarar det. Vad vet jag?

Fråga till de som skrev om den mördade 5-åriga flickan Dallas G. I vilket land hände det och när? Finns det nåt mer att läsa om det som hände?
Skippa det här nu om Geddas död, det var en tragisk historia och inget mord, låt han få vila i ro.
Citera
2009-09-02, 11:34
Medlem
Felaktig även Burt!!

Ser att jag uttryckte mig riktigt klantigt. Försöker rätta till: I tråden om Geddas död hamnade vi lite OT med Nalle mm. Mitt inlägg handlar INTE om Geddas död, utan om Nalles död. Det var liksom därför som jag försökte byta tråd hit eftersom det kändes OT att ta upp Nalles död i Geddatråden, som kom att bli fallet.Men det lyckades väl sådär.
Citera
2009-09-02, 11:59
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurtMunro
Googla på namnet.
Citera
2009-09-02, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BONDOCK-SAINTS
Vad tycker hans kompisar om detta tro? Har hört att om man använder vissa droger typ heroin så åker man ur klubben med huvudet före. Detta sägs HA ha som regel. Även R & W? Någon som vet om det finns någon sanning i detta?
http://www.gt.se/nyheter/1.1686072/slapptes-fri-av-domstolen

Den här personen har väl inte använt heroin och motorcykelolyckan var ett misstag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in