Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-28, 23:40
Medlem
Bläckfiskens avatar
Står inget om jonk i länkad artikel. Att bikers gillar att "piggna till" är väl ingen nyhet, tjack och gobbe är väl sas ok i de flesta klubbar. Med undantag för individuella medlemmars eventuella överkonsumtion av substanser. Vet exempelvis personligen om medlemmar som fått både tjack-, brass- och spritförbud! Ska iof ofta en hel del till innan så sker...
Citera
2009-08-29, 08:00
Medlem
flipdotcoms avatar
Vet en äldre herre där jag bor som numera sitter i fängelse för lite eko-brottslighet.
Han gjorde lite affärer med fel människor och drev företag efter företag i botten.

Tids nog så kom det indrivare från HA hem till honom, omständigheterna är väldigt oklara
men det slutade med att han satt i en traktor på en åker,skitfull, och sköt mot dem med älgstudsare.
Citera
2009-08-29, 12:14
Medlem
Xujks avatar
Hur många medlemmar finns det i HA inkluderat prospects? Någon som har en uppskattning?

Ändring: Läs HA Sverige
Citera
2009-08-29, 13:20
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bläckfisken
Står inget om jonk i länkad artikel. Att bikers gillar att "piggna till" är väl ingen nyhet, tjack och gobbe är väl sas ok i de flesta klubbar. Med undantag för individuella medlemmars eventuella överkonsumtion av substanser. Vet exempelvis personligen om medlemmar som fått både tjack-, brass- och spritförbud! Ska iof ofta en hel del till innan så sker...

Tur man inte är medlem i en klubb som accepterar tjack.
Skulle inte vilja ha och lita på en broder som när man kanske behöver honom, eller är on the road med honom går på tjack..
Citera
2009-08-29, 16:09
Medlem
Bläckfiskens avatar
speed kills

Förstår dig JJ, men min poäng var att pulvrets förekomst och acceptans är en realitet bland många chapters oavsett klubbtillhörighet. Att dömas för innehav eller någorlunda sansat bruk av amfetamin väcker väl sällan ont blod bröder emellan? En annan sak om amfetaminet som substans ger upphov till problem för klubben och medlemmen. Exempelvis extensivt missbruk, dålig ekonomi och problem med inbetalningar till klubbkassan och liknande brukar väl oftast ligga till grund för "internkritiken"... Så länge medlemmen håller sig ifrån verktyg (läs intravenös drogadministrering) så är ofta amfetaminet ok.
En helt annan sak med heroinet då Pulver, brass och ladd räknas väl som vardagsbestyr bland många västprydda herrar sen länge
Citera
2009-08-29, 16:47
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bläckfisken
Pulver, brass och ladd räknas väl som vardagsbestyr bland många västprydda herrar sen länge
Tyvärr dagens sanning, mycket har förändrats sen man bankade på hippies på 70-talet, mest till det sämre.
Citera
2009-08-29, 17:32
Medlem
stibkloFs avatar
Amsterdam

Just home from A'dam. Antingen har de fått körförbjud eller oxå tycker de om att gå. 3 st older gentlements med skjorta ?!? under västen knatade nerför allén på Amsterdam Centre.

Ja ja, bara för de inbitna fansen - inget mer att tillägga - och nej det är inte för att behöva skryta om en resa till NL som jag ändå inte bryr mig om.
Citera
2009-08-29, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Tyvärr dagens sanning, mycket har förändrats sen man bankade på hippies på 70-talet, mest till det sämre.

Kan faktiskt inte hålla med riktigt. Det stora flertalet västklubbar pysslar inte med ladd i någon större utsträckning. Det handlar oftast om enskilda gubbar och skapar sällan några problem eftersom det inte handlar om "missbruk".

Det jag sett är att även västfyllon som krökar varje dag, blir utmanövrerade ur klubbarna.
Jag är nog mer på JJs sida här.
Å andra sidan drar inte de vanliga klubbarna till sig någon uppmärksamhet, vare sig på nätet eller irl, trots att de är i stor majoritet i bikersverige.

Det är ett faktum som oftast glöms bort.
Citera
2009-08-29, 19:01
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Kan faktiskt inte hålla med riktigt. Det stora flertalet västklubbar pysslar inte med ladd i någon större utsträckning. Det handlar oftast om enskilda gubbar och skapar sällan några problem eftersom det inte handlar om "missbruk".

Det jag sett är att även västfyllon som krökar varje dag, blir utmanövrerade ur klubbarna.
Jag är nog mer på JJs sida här.
Å andra sidan drar inte de vanliga klubbarna till sig någon uppmärksamhet, vare sig på nätet eller irl, trots att de är i stor majoritet i bikersverige.

Det är ett faktum som oftast glöms bort.
Det var nu inte "det stora flertalet" jag syftade på, utan procenterna.
Citera
2009-08-29, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Det var nu inte "det stora flertalet" jag syftade på, utan procenterna.

OK. Sorry, jag missuppfattade bagen i så fall.
Då håller jag med hela vägen. Att se den gamla ligan som startade HA i Stockholm stå och rycka av tjackskador är bara tragiskt...
Citera
2009-08-29, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aceman67
Klart som fan att enskilda 1% åker på stryk, det tråkiga är ju det som händer efteråt.

De flesta gånger händer inte ett skit. Har en enskild pappskalle tagit sig vatten över huvudet, får han oftast lite smisk av bröderna också.

Ingen som minns när Johnny nine-bullets fick spö av en turkisk taxichaffis?
Citera
2009-08-29, 21:17
Medlem
Aardwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
De flesta gånger händer inte ett skit. Har en enskild pappskalle tagit sig vatten över huvudet, får han oftast lite smisk av bröderna också.

Ingen som minns när Johnny nine-bullets fick spö av en turkisk taxichaffis?

När hände det med Sjöman?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in