2022-04-09, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Tänkte höra lite om att gå ur HA. En klasskamrat gick med i HA på nittiotalet men han har tydligen, efter vad jag hört gått ur. Han lever och har hälsan, vad jag vet. Har inte pratat med karln sedan skolan. Hur lyckas man med att lämna HA helskinnad då det är brutalt folk med där? Någon som kan ge en förklaring.
Absolut inga som helst problem att lämna.
Livssituationer kan ändras osv.
Dock bör man lämna på ”rätt” sätt, att du inte har skulder till klubben, går med i en annan klubb osv, då blir det absolut inga sura miner.
Citera
2022-04-09, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Absolut inga som helst problem att lämna.
Livssituationer kan ändras osv.
Dock bör man lämna på ”rätt” sätt, att du inte har skulder till klubben, går med i en annan klubb osv, då blir det absolut inga sura miner.
Han gjorde väl det. Men är det så populärt egentligen?
Citera
2022-04-09, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten112
Den stora skillnaden här är väl att gör man ett misstag i den lokala fotbollsklubben händer inte så mycket. Gör man ett misstag hos HA kommer dina bröder slå ihjäl dig, kanske åker man dit för något brott och spenderar stor del av sitt liv i fängelse eller blir mördad av konkurrent.

Men kul att du försöker framställa HA som fotbollsförening, undrar vad dina bröder tycker om det.
Gör man ett misstag tror jag absolut inte att man blir ihjälslagen, vet medlemmar som gjort misstag som inte blivit ihjälslagna, som fortfarande är medlemmar, man kan tex få lämna västen på klubben ett tag, dvs man pausas.
Däremot om man medvetet gör ”misstag” gång på gång så kan man ju naturligtvis få på läppen.
Det är helt och hållet upp till varje individ vad man vill göra och inte, vet medlemmar som inte ens har fått en p-bot, som har varit med i 20+ år.
HA är en klubb som man frivilligt söker sig till, ingen som tvingar någon till något, precis allt görs av egen fri vilja. Som jag skrivit tidigare så öppnas det många möjligheter som en del individer icke kan motstå, och det är oftast dessa individer som gör bort sig, alla som går med vet om reglerna som HA har.
Och nej, jag är ingen medlem, skulle jag vara det skulle jag inte sitta här och skriva.
Citera
2022-04-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Han gjorde väl det. Men är det så populärt egentligen?
Det är precis upp till individen som går ur som jag skrev, sköter man det snyggt så blir det inga problem.
Jag vet en som gått ur och umgås fortfarande med en del av sina gamla vänner.
Citera
2022-04-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Det är precis upp till individen som går ur som jag skrev, sköter man det snyggt så blir det inga problem.
Jag vet en som gått ur och umgås fortfarande med en del av sina gamla vänner.
Jag vet att dom var två som tog sina motorcyklar och åkte upp till Stockholm för att gå med i HA. Detta var i början på nittiotalet. HA söp dom fulla och den ene fick åka hem, men den andre blev väl prospect då. Det tar väl ett år, minst innan du får västen. Han satt med när Aschberg intervuade Möller i tv3 och jag kände knappt igen honom. Han hade psykopata drag redan när vi gick i skolan. Man har nog inte alla hästar hemma om man går med i HA. Det är ju fruktansvärda brott den där klubben gjort sig skyldig till.
Senast redigerad av winnertip 2022-04-09 kl. 19:49.
Citera
2022-04-09, 19:49
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Någon som vet vilka det var som fick pisk av Angeredsgrabbarna på nån krog för många år sedan?

Har för mig att det var några GT medlemmar, undrar om L och hans far hade nåt med detta att göra?
Citera
2022-04-09, 20:47
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Någon som vet vilka det var som fick pisk av Angeredsgrabbarna på nån krog för många år sedan?

Har för mig att det var några GT medlemmar, undrar om L och hans far hade nåt med detta att göra?

Nej de hade inget med det att göra.
Citera
2022-04-09, 21:11
Medlem
Påtal om coffe... är det någon som vet när han kommer ut ? och om det kommer bli ett jävla liv nu? Någon som vet vart exfrun till han och sonen finns nu ? Heter hon sm'lan på riktigt ?
Citera
2022-04-09, 21:15
Medlem
Hur kan vissa försvara HA som uppenbarligen stödjer kvinnovåld?
Källa: (FB) Mord i Notviken, Luleå - kvinna i 25-årsåldern skjuten, 2021-07-30

En avrättning skedde på en kvinna med flera skott från en medlem från något förortsgäng.
Denna mördare umgås tydligen med HA.

En HA medlem vid namn Henrik har skickat/betalat denna mördare flertal gånger med swish.
Samma HA medlem hjälpte mördaren fly dagen efter genom att skjutsa honom till flygplatsen.

Ni som skyddar HA här inne. Hur kan ni ens jämföra detta med en fotbollsklubb?
Fotbollsklubbar hjälper nog inte kallblodiga mördare att fly genom att skjutsa de till flygplatsen efter en avrättning skett.
Citera
2022-04-09, 21:18
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Nej de hade inget med det att göra.

Tänkte bara om det hörde ihop med denna härva.

Citat:
Ursprungligen postat av Kallelang
Påtal om coffe... är det någon som vet när han kommer ut ? och om det kommer bli ett jävla liv nu? Någon som vet vart exfrun till han och sonen finns nu ? Heter hon sm'lan på riktigt ?

Vad tänker du ska hända och emot vem?
Citera
2022-04-09, 21:20
Medlem
Nej det hade det inte.. Jag tänker hans sons gudfar är mördad, hans fru ????
Citera
2022-04-09, 23:23
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dapong
Hur kan vissa försvara HA som uppenbarligen stödjer kvinnovåld?
Källa: (FB) Mord i Notviken, Luleå - kvinna i 25-årsåldern skjuten, 2021-07-30

En avrättning skedde på en kvinna med flera skott från en medlem från något förortsgäng.
Denna mördare umgås tydligen med HA.

En HA medlem vid namn Henrik har skickat/betalat denna mördare flertal gånger med swish.
Samma HA medlem hjälpte mördaren fly dagen efter genom att skjutsa honom till flygplatsen.

Ni som skyddar HA här inne. Hur kan ni ens jämföra detta med en fotbollsklubb?
Fotbollsklubbar hjälper nog inte kallblodiga mördare att fly genom att skjutsa de till flygplatsen efter en avrättning skett.
Nej, men du har klubbar som har skyddat spelare som våldtagit och du har många spelare som har begått mord.
Nötter finns överallt, men HA är inte värre än nåt annat kriminellt gäng. Tvärtom så är det sällan som oskyldiga stryker med.
Har läst igenom denna tråd och det är mer pinsamt hur ni tror er veta så mkt om HA, enbart efter skitsnack som ni hör.
Folk pekar ut dom till våldtäktsmän och annat skit utan att ha en enda dom som bevis. När tom en gängmedlems sambo förklarar hur det ligger till så blir hon dumförklarad? Av folk som inte vet mer än det dom läst på nätet.
Men egentligen är det rätt simpelt. Behandlar man dom fair så får man samma behandling tbx, men ger man dom skit så får man oftast tio ggr värre tbx. Jag är likadan. Det är många av er oxå.
Jag har umgåtts med HA medlemmar i ca trettio år och har aldrig haft några problem. De enda jag sett få stryk eller skit är såna som vill testa killarna eller som hänger packade på dom som ryggsäckar trots varningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in