Citat:
Ursprungligen postat av
locman
Tyvärr ser det likadant ut i de allra flesta klubbar nu mer.
Allt fler som ligger precis på gränsen med endast 5 fullvärdiga, många som söker dispans för att få hänga kvar just av den anledningen.
Många som måste flytta upp prospects till fullvärdiga medlemmar långt innan rekommenderad tid osv. Hela SMB "lider"
Dom flesta HA medlemmar som sägs ha lämnat skall vara dom utan riktiga yrken.
Rensar många HA avdelningar ut dessa "yrkeskriminella" för att städa upp inom sin organisation eller vad beror alla avhoppen på ?
Allt jag har hört är skvaller om något i den stilen.
Sen till andra som bombat denna tråden om klaner och förortsgäng så kan jag påminna er om att HA är en motorcykelklubb som inte har intressen som krockar med andra grupper förutom andra motorcykelklubbar.
Självklart så kan HA och deras supporter klubbar inte styra och ställa i förorterna för då blir det drabbningar och givetvis har klanerna och förortsgängen större makt i dessa territorier.
Men som jag sa tidigare i tråden så finns det många invandrare inom HA och dess undergrupper som är goda vänner med flera klaner och gäng.
Flera av dom bor i förorterna och det verkar inte finnas några problem mellan dessa och dom som styr marknaden på dessa platser.
HA lever utanför samhället till stor grad och håller sig för sig själva, håller låg profil och skapar inga problem för det är inte bra för deras organisation.
Sen finns det dom som sticker ut och kör hårt, skapar intriger med andra grupper men dom försvinner snabbt ut ur HA eller RAW för att dessa är icke önskvärda p.g.a det beteendet.
Sett många RAW krigare försvinna genom åren i GBG och STHLM, alla blir utkastade för just detta.