Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-09, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RattvisFunderare
Full effekt? Jag har för mig att dom förlorade kriget mot backa?

Vet du om att dom flesta ``tunga`` kriminella har goda relationer med HAMC? Om allt du säger stämmer är undantaget gbg avdelningarna?

förlorade gjorde dom inte alls. har för mig att dom gjorde mest skada och att backa gänget ville ha vapen vila

Backa

3 backa skottskadade

ett cafe sprängt

ett hus ned brunnet

en person misshandlad

och ledaren flydde gbg (Riza)

BMC

2 skottskadade ur support gänget

en knivhuggen

inbrott i en bostad där västen stals

jag anser bmc vann
Citera
2014-09-09, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guesswhoiam
Det som är snäppet värre är nog att även plocka västen. *host* "Backagänget" *host*.

i ett inbrott stals västen eller menar du att den stals när den satt på ägaren.

rätta dig i ett inbrott stals västen
Citera
2014-09-09, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kycklingfestnu
förlorade gjorde dom inte alls. har för mig att dom gjorde mest skada och att backa gänget ville ha vapen vila

Backa

3 backa skottskadade

ett cafe sprängt

ett hus ned brunnet

en person misshandlad

och ledaren flydde gbg (Riza)

BMC

2 skottskadade ur support gänget

en knivhuggen

inbrott i en bostad där västen stals

jag anser bmc vann

Backa ville ha vapen vila och där efter stack Ri.a och gömde sig och blev en polis informatör.

Ri.a överlevde ett mordförsök när han skottskadades

Nassi. Överlevde han med ett mordförsök när han skottskadades på strippklubben i centrala Gbg

Den tredje skottskadade vet jag inte hur det gick till men har för mig att det bara blev ett kött särbo h inte lika allvarligt som dom två andra.

HAMC få rusta för krig eller svälja som Dom gjort gång på gång

Vad tro ni Krig eller svälja ?
Citera
2014-09-09, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanto
Backa ville ha vapen vila och där efter stack Ri.a och gömde sig och blev en polis informatör.

Nassi. Överlevde han med ett mordförsök när han skottskadades på strippklubben i centrala Gbg

Den tredje skottskadade vet jag inte hur det gick till men har för mig att det bara blev ett kött särbo h inte lika allvarligt som dom två andra.

Ärligt så vet jag inte tror nog att högsta ledningen e trött på att bli förknippade och kännda för att bara tuffa till sig när det bara e svennsons som brösta upp sig för dom. Tro att dom kommer att statuera ett exempoel nu eller nästa gång något sådant händer annars så ha dom tappat alla sina färger i ansiktet dom har. Det e nu som det riktiga testet har börjat Bmc har varit där sen gbg avdelningen startades nu e det Hamc tur och test och dom har redan vikt ner sig förr och frågan e om dom gör det n igen.
Senast redigerad av kycklingfestnu 2014-09-09 kl. 12:29.
Citera
2014-09-09, 13:16
Medlem
Citat:

Svälja, de tror att dem kan stryka runt i stan i väst och att de räcker. Klart som fan att de blir testade till slut - har du valt den tungt kriminella vägen kommer alltid någon att se om du fortfarande har det som krävs för din position - Annars blir du snart utbytt.

Statuerar de inget exempel så kommer de som står utanför den innersta kretsen (de som inte ser någon form av eventuellt kapitalt utbyte) se på HA som en försvagad organisation.

Samtidigt har de chansen nu att visa att de fortfarande har det rätta virket. En 2.0 version är vad som behövs då 90talet är långt borta.

Survival of the fittest
Citera
2014-09-09, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundensgudar
Svälja, de tror att dem kan stryka runt i stan i väst och att de räcker. Klart som fan att de blir testade till slut - har du valt den tungt kriminella vägen kommer alltid någon att se om du fortfarande har det som krävs för din position - Annars blir du snart utbytt.

Statuerar de inget exempel så kommer de som står utanför den innersta kretsen (de som inte ser någon form av eventuellt kapitalt utbyte) se på HA som en försvagad organisation.

Samtidigt har de chansen nu att visa att de fortfarande har det rätta virket. En 2.0 version är vad som behövs då 90talet är långt borta.

Survival of the fittest

Det har du rätt i 90 talet har passerat förbi dags o och låta 80-90 talisterna att göra upp om inte gubbarna vågar värka som dom bara vill sitta på sina feta arslen och Hova in pengarna. Gör dom ingenting eller har dom inte gjort någonting så finns det inte mycket kvar av pungkulorna.
Citera
2014-09-09, 19:32
Medlem
andreas83s avatar
Citat:

Väljer dom krig är det de sista som dom gör i gbg,
Citera
2014-09-09, 21:46
Medlem
snomoss avatar
Tror inte att HA tjänar något på att starta ett krig. Dom har farbror blå i röven så det räcker .
Jag upplever HAMC mer som en MC-klubb än som en kriminell organisation. Jag vet att det där diskuteras av många men det är min bild. BMC är också en MC-klubb men i mina ögon är dom mer hardcore eller mer 1% om ni så vill.

Någon skrev att Gunnilsechartret är mer MC inriktat än övriga i gbg och det håller jag med om även om jag sett dom andra charters ute på vägarna också i sommar.

Jag är lite förvånad över att HA killen som blev slagen sägs ha haft väst på sig. Jag har sett att dom kan ha tröjor med text och färger för att visa HA support men inte själva klubbvästen. Där jag är med får vi absolut inte ha väst på krogar ute på stan utan bara när vi kör hoj och när vi är på besök hos annan klubb samt självklart när vi själva är i klubbkåken och har fest eller andra aktiviteter. Vi är iofs en snäll och obetydlig 99% klubb så va fan vet jag..
Citera
2014-09-10, 04:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peppargas
Pajkastning och förtäckta hot....är inte det rätt meningslöst härinne? Är det inte lite som på dagis, den med störst blöja vinner? Folk måste särskilja på fakta eller fiktion. Vad som förekommer, eller pågår i en sluten organisation är nog bara medlemmarna varse om. Alla andra kan bara spekulera. Min relation till HA går tillbaka till 90-talet under värsta mc-kriget. Jag är och förblir lojal mot HA-sfären, då dessa för mig är det jag kan förlika mig med. Betänk gärna gott folk att jag trots min lojalitet till HA inte sitter och spyr galla på någon av dom andra organisationerna. Jag vet bättre än så. Det jag inte känner till, det håller jag tyst om. Att referera till tidningar och annat som skrivs av kreti och pleti är inget jag fäster någon större intresse till.

Men det är ingen i HA som vet vem du är lol
Citera
2014-09-10, 04:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kycklingfestnu
i ett inbrott stals västen eller menar du att den stals när den satt på ägaren.

rätta dig i ett inbrott stals västen

Du kan väl ändå inte vara på riktigt? Är du dum på riktigt eller spelar du bara dum? Vid ett inbrott stals västen, är det svårt att förstå? Haha jävla miffo
Senast redigerad av kastakatteridiket 2014-09-10 kl. 04:40.
Citera
2014-09-10, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastakatteridiket
Du kan väl ändå inte vara på riktigt? Är du dum på riktigt eller spelar du bara dum? Vid ett inbrott stals västen, är det svårt att förstå? Haha jävla miffo
Men du ditt miffo själv.

Man kan bli av med något på olika sätt det beror på hur man förklarar det.

Blev av med västen sa någon, personen förklarade inte hur om västen stals i ett inbrott eller stals vid ett rån. Jag förklarade bara att den stals vid ett lägenhets inbrott och inte vid ett rån. Stor skillnad det anses värre att bli rånad på sin väst en att bli av med den i ett inbrott eller att man har tappat den.
Men det är tabu och bli av med den hur som hälsat

Ditt Kuk huvud
Citera
2014-09-10, 08:38
Medlem
Citat:
I går genomförde polisen flera husrannsakningar mot Hells Angels i Köpenhamn.

http://www.expressen.se/kvallsposten/polizrazzia-mot-hells-angels--tre-gripna/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in