Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-10-08, 23:39
Medlem
Entrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogartius
Vi fick varken "böter" eller nackskott av vår HA granne.
Tvärtom- han skrattade gott!
Det hela slutade med kaffe och hembakade kanelbullar. De du!

Kunde slutat illa! men du hade tur!
Citera
2008-10-09, 00:04
Medlem
de resturangägare små företagare osv som gnäller i pressen att de blivit pressade på pengar har sällan rent mjöl i påsen oftats svenssons som försökte leka gangster låna pengar av fel personer eller försökte blåsa fel folk sen när deras värld rasar så springer de till pressen o tjuter [/quote]

Nej det kan hända..
Men vänta tills du själv blir vuxen börjar jobba o betala skatt.

Kanske du tom öppnar nåt eget, o en vacker dag så kommer nåt trevligt gäng o knackar på kanske frågar hur din lilla son/dotter mår o berättar att de vet var de går i skolan o erbjuder sina beskyddartjänster
Citera
2008-10-09, 08:52
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Hej igen!

Vi och våra grannar är väl medvetna om en del av HA:s verksamhet som flera tar upp. Men faktum är att vi trots detta känner trygghet på vår gata.
Har själv vid ett tillfälle använt HA:s "goda ryckte" när bilverkstaden fuskade med uppgjort pris och slarvigt arbete. Verkstaden gjorde rätt för sig och vi var nöjda och slapp en massa tjat.

Klipp inte gräset åt HA bara, du kanske slarvar, då kan det ju hända att HA anväder sitt goda rykte på dig

Som Wurtzen säger, du skapar rykten.
Citera
2008-10-09, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cabin
de resturangägare små företagare osv som gnäller i pressen att de blivit pressade på pengar har sällan rent mjöl i påsen oftats svenssons som försökte leka gangster låna pengar av fel personer eller försökte blåsa fel folk sen när deras värld rasar så springer de till pressen o tjuter

Citat:
Nej det kan hända..
Men vänta tills du själv blir vuxen börjar jobba o betala skatt.

Kanske du tom öppnar nåt eget, o en vacker dag så kommer nåt trevligt gäng o knackar på kanske frågar hur din lilla son/dotter mår o berättar att de vet var de går i skolan o erbjuder sina beskyddartjänster

är ofta så med att den personen du är skyldig pengar kanske inte är helt ren och säljer skulden till någon som sen driver in den därför ska man vara nog vem man gör affärer med och ang ditt påstående ang min ålder osv så bevisar det att du inte kan diskutera som en vuxen utan direkt när du får svar på tal så går du till sandlådan o skriker att någon snott din spade så svaret på det är -

är vuxen jobbar och haft eget till och med. är dock i gråzonen står med ett ben i villa svenssons trevliga lila liv och ett i den undrevärlden så jag vet hur det funkar.
har gjort affärer med kriminella och vanliga svensson och inte fasen skulle ja kuta till pressen om jag fick en bot på mig eller en skuld till någon. sånt löser man helt enkelt. man ska hålla sitt ord så är det. kan man inte göra det får man ta sitt straff antingen med sitt liv eller med pengar.
Senast redigerad av AKSNEVS 2008-10-09 kl. 11:50.
Citera
2008-10-09, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AKSNEVS
är ofta så med att den personen du är skyldig pengar kanske inte är helt ren och säljer skulden till någon som sen driver in den därför ska man vara nog vem man gör affärer med och ang ditt påstående ang min ålder osv så bevisar det att du inte kan diskutera som en vuxen utan direkt när du får svar på tal så går du till sandlådan o skriker att någon snott din spade så svaret på det är -

är vuxen jobbar och haft eget till och med. är dock i gråzonen står med ett ben i villa svenssons trevliga lila liv och ett i den undrevärlden så jag vet hur det funkar.
har gjort affärer med kriminella och vanliga svensson och inte fasen skulle ja kuta till pressen om jag fick en bot på mig eller en skuld till någon. sånt löser man helt enkelt. man ska hålla sitt ord så är det. kan man inte göra det får man ta sitt straff antingen med sitt liv eller med pengar.

Ok, jag förstår isåfall har du väl bra koll antagligen i den världen.. Jo det jag menar folk själva väljer ju inte heller själva direkt vad de betalar skatt för.

Och jag har förstått att mc gängen vill visa upp en fasad att de har en viss moral tex att påhittade skulder är inte accepterat inom klubben osv.
Det va ju tex nån springschas till en känd mc klubb (ej ha) som försökte pressa pengar från en restaurang i klubbens namn och själv åkte på spö av restaurangpersonalen o därefter blev kickad sin klubb.
Citera
2008-10-09, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cabin
Ok, jag förstår isåfall har du väl bra koll antagligen i den världen.. Jo det jag menar folk själva väljer ju inte heller själva direkt vad de betalar skatt för.

Och jag har förstått att mc gängen vill visa upp en fasad att de har en viss moral tex att påhittade skulder är inte accepterat inom klubben osv.
Det va ju tex nån springschas till en känd mc klubb (ej ha) som försökte pressa pengar från en restaurang i klubbens namn och själv åkte på spö av restaurangpersonalen o därefter blev kickad sin klubb.

Du tänker på händelsen i Helsingborg va? Fast enligt han slaktaren bffb var inte den killen nån medlem väl ? Fast skribenten var troligen inte medlem själv med 16 timmars jordbruksdagar,gymägare m.m o sovtid på samma dygn.Tid till gymet,jordbruket,sömn o allt annat ser stramt ut tidsmässigt ju.Räkna var inte det bästa för honom.Fast mjölka det kunde han
Citera
2008-10-09, 14:44
Medlem
Äh

Citat:

Tror jag inte ett dugg på.
Citera
2008-10-09, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Danneboras
Du tänker på händelsen i Helsingborg va? Fast enligt han slaktaren bffb var inte den killen nån medlem väl ? Fast skribenten var troligen inte medlem själv med 16 timmars jordbruksdagar,gymägare m.m o sovtid på samma dygn.Tid till gymet,jordbruket,sömn o allt annat ser stramt ut tidsmässigt ju.Räkna var inte det bästa för honom.Fast mjölka det kunde han

HAHAA

Den lilla killen var enbart mytoman. I dag verkar han vara sprutknarkare ( ivarje fall om man läser några av hans senaste inlägg)

Han försökte nyligen även starta en hyllningstråd till sin pundarfarsa i en annan tråd. Han kommer antagligen sluta som sin farsa. Med ett trasigt rectum och en kanyl i armen.
Citera
2008-10-09, 17:50
Medlem
abc..barns avatar
Citat:
bra för dig....man slutar aldrig att lära sig saker...
Citera
2008-10-09, 18:04
Medlem
Aardwolfs avatar
Citat:

Och där blev du skyldig dom en tjänst
Citera
2008-10-09, 20:19
Medlem
Lugna Gatan 4

Citat:
Ursprungligen postat av Aardwolf
Och där blev du skyldig dom en tjänst

Nej, nej, nej det var ju vi som bjöd på kaffe och bulle.

Familjens kontakt med HA bygger på ömsesidig respekt. Samtigt är det spännande att träffa ovanliga människor.
"Svensson" blir allt tristare och gråare. Ibland kan man tro att han är på väg till sin egna begravning. Men gillar du Bingolotto och att zappa på tv:n tillhör du själv "svensongänget". När HA dyker upp är nyfikenheten stor bland allmogen, deras trista liv får en stunds spänning.
Citera
2008-10-09, 20:23
Medlem
Gordo1550s avatar
NO problemas

Alltid lika trevligt att träffa HA - bara att bemöta dem som bikers. Inget rövslickeri eller "jag mötte lassie" - bara snack om det som förenar oss bikers. BIRA BRUDAR HOJAR och minnen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in