Citat:
Ursprungligen postat av cabin
de resturangägare små företagare osv som gnäller i pressen att de blivit pressade på pengar har sällan rent mjöl i påsen oftats svenssons som försökte leka gangster låna pengar av fel personer eller försökte blåsa fel folk sen när deras värld rasar så springer de till pressen o tjuter

Citat:
Nej det kan hända..
Men vänta tills du själv blir vuxen börjar jobba o betala skatt.
Kanske du tom öppnar nåt eget, o en vacker dag så kommer nåt trevligt gäng o knackar på kanske frågar hur din lilla son/dotter mår o berättar att de vet var de går i skolan o erbjuder sina beskyddartjänster
är ofta så med att den personen du är skyldig pengar kanske inte är helt ren och säljer skulden till någon som sen driver in den därför ska man vara nog vem man gör affärer med och ang ditt påstående ang min ålder osv så bevisar det att du inte kan diskutera som en vuxen utan direkt när du får svar på tal så går du till sandlådan o skriker att någon snott din spade så svaret på det är -
är vuxen jobbar och haft eget till och med. är dock i gråzonen står med ett ben i villa svenssons trevliga lila liv och ett i den undrevärlden så jag vet hur det funkar.
har gjort affärer med kriminella och vanliga svensson och inte fasen skulle ja kuta till pressen om jag fick en bot på mig eller en skuld till någon. sånt löser man helt enkelt. man ska hålla sitt ord så är det. kan man inte göra det får man ta sitt straff antingen med sitt liv eller med pengar.